Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Spring Breakers 1
Django Unchained 5
Tabu 1
Jagten 3
Moonrise Kingdom 3
The Master 3
Helter Skelter 1
Dredd 1
Holy Motors 1
De rouille et d'os 1

xWlxpuw.gif

It's some good shit. Mijn respect voor Eva Mendes is enorm gegroeid na die film. 😅

There's dozens of us.

2011

Blijkbaar maar 65 films van 2011 gezien, anders is het meestal +100.

Mijn toppers waren dat jaar Source Code, Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2, Thor, Super 8, Rango, Limitless, Hugo, The Cabin in the Woods, The Thing, The Girl with the Dragon Tattoo, Grave Encounters, Melancholia, La piel que habito, The Tree of Life en Drive.

Deze waren ook nog goed maar vallen net onder de toppers : Take Shelter, Hobo with a Shotgun, Midnight in Paris, Fright Night, The Rum Diary, Rundskop, Captain America: The First Avenger, The Adventures of Tintin, Rise of the Planet of the Apes, Sucker Punch, Bridesmaids en Real Steel.

Winnaar dit jaar is voor mij :

The Raid: Redemption 1

2011 toch weer heel wat sterke dingen
Springen er direct uit voor mij: Hugo, Tree of Life, Drive, Moneyball, Take Shelter, Bridesmaids, Melancholia, CITW. Ik wil heel hard voor Cabin of Bridesmaids stemmen, want het zijn underrepresented genres.
Maar mijn absolute favoriet is toch echt Hugo. Wat een warme deken van een ode aan de filmgeschiedenis is dat :love:. En voor @DaFreak, een film die 3D perfect deed, ZONDER smurfen Pocahontas te misbruiken.

2011:
Hugo 1

Ik ken letterlijk niemand die die film ook gezien heeft, fantastische keuze!
Ik denk dat ge hier genoeg volk vindt die die gezien heeft hoor. ZO onbekend is die echt niet.

Hugo 1
The Tree of Life 1

Als ik even naar mijn Letterboxd kijk voor dat jaar heb ik voor films met 4.5 of 5 sterren:
Tinker Tailor Soldier Spy
A Separation
Le Havre
I Wish
Once Upon a Time in Anatolia
Drive

Moeilijk jaar om te kiezen. Shame is van dat jaar, The Girl with the Dragon Tatoo ook.
EDIT : Fuuuck, Drive is ook van dat jaar. Ik ga er een nachtje over slapen denk ik. Maar Drive was toch ook héél goed. The quandrant system op zijn best in die film!

De meest interesante zijn al aangehaald, kwil nog juist even Perfect Sense, Sound of My Voice, Hodejegerne en Tarsem Singhs Immortals naar voor schuiven. Die laatste heeft zeker zijn gebreken maar is zoals Singh zijn The Cell en The Fall een geweldige lust voor het oog.

Weer een heel sterk jaar, voor mij zou het gaan tussen Melancholia, Take Shelter, Shame, Drive & La Piel que Habito. Allen toppers die kans hadden gemaakt moest 2011 niet het jaar zijn van volgende force of nature;

23fc.gif

Jeezes christ, net weer kippevel met die clip hierboven. Wat Malick, Lubezki en Trumbull daar op het doek toverden trok diepe sporen in mijn ziel. Tzal een lange mis worden maar deze mogen ze op mijn begrafenis spelen.

Hugo 1
The Tree of Life 2
A Separation 1

Hmm, moeilijke keuze. Best wat goede films en guilty pleasures dat jaar met Drive, Moneyball, Warrior, Melancholia, Super 8, Real Steel, Cabin in the woods, The adventures of Tintin, etc.
Ik doe eens zot en ga voor men grootste guilty pleasure.

Hugo 1
The Tree of Life 2
A Separation 1
Crazy, stupid, love 1

Mijn favorieten dat jaar waren The Intouchables, Tinker Tailor Soldier Spy, Carnage, The Help, Drive, Melancholia, Midnight in Paris, the Artist, Children Who Chase Lost Voices, A Separation, Take Shelter.

ik ga hier toch voor een van mijn favoriete Allens gaan

Hugo 1
The Tree of Life 2
A Separation 1
Crazy, stupid, love 1
Midnight in Paris 2

Hugo 2
The Tree of Life 2
A Separation 1
Crazy, stupid, love 1
Midnight in Paris 2
Intouchables 1

Heb maar 11 films gezien van dat jaar en dat was de enige die 9 of hoger scoorde. Geweldige film wel.

Jajaja sure, Tree of Life is schoon, maar heb je ooit al eens 20 minuten naar een man op paard gekeken, gevolgd door urenlang patatten eten? Das pas schoon

Voor mij haalt Melancholia het nipt voor Turin Horse en La piel qua habito

Hugo 2
The Tree of Life 2
A Separation 1
Crazy, stupid, love 1
Midnight in Paris 2
Intouchables 1
Melancholia 1

1E13E311-AC89-4E39-AA02-1645B03023BB.gif

fuckn finally!

Dacht echt dat Melancholia ging winnen en begon al schrik te krijgen dat ie niet eens genomineerd zou worden. Good job dus! :biglaugh:

Ook geen uitgesproken favoriet, dus ik volg JackM

Hugo 2
The Tree of Life 2
A Separation 1
Crazy, stupid, love 2
Midnight in Paris 2
Intouchables 1
Melancholia 1

Die apotheose scène op het tuinfeest is ronduit briljant

Hugo 2
The Tree of Life 2
A Separation 1
Crazy, stupid, love 2
Midnight in Paris 2
Intouchables 1
Melancholia 2

Hugo 2
The Tree of Life 3
A Separation 1
Crazy, stupid, love 2
Midnight in Paris 2
Intouchables 1
Melancholia 2

The Tree of Life wint het maar ook een speciale vermelding voor Tinker, Tailor, Soldier, Spy. Een van mijn absoluut favoriete spionagefilms.
Voor de rest ook nog een shout out waard, naast wat al aangehaald is: Killer Joe, Margaret, Tomboy, We Need To Talk About Kevin en de verrassend goede existentiële 'Neeson vs wolven' film The Grey.

Wel spijtig dat jullie allemaal verkeerd zijn ;) :

Hugo 2
The Tree of Life 3
A Separation 1
Crazy, stupid, love 2
Midnight in Paris 2
Intouchables 1
Melancholia 2
Drive 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug