Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Ook geen makkelijk jaar, mijn favorieten waren waarschijnlijk The Hobbit: an Unexpected Journey, Wreck-it Ralph, Skyfall, Lincoln, The Perks of Being a Wallflower, Silver Linings Playbook, Argo, Ruby Sparks, The Hunt, Moonrise Kingdom, The Avengers, Justice League: Doom. SLP heb ik destijds de beste rating gegeven maar als ik dat lijstje bekijk ga ik eerder een paar andere herbekijken.

Spring Breakers 1
Django Unchained 2
Tabu 1
Jagten 1
Moonrise Kingdom 2
The Master 1
Helter Skelter 1

Idd weer een sterk jaar met een battle tussen drie favoriete regisseurs : QT, PTA en Wes Anderson
Verder in de top tier: Zero Derk Thirty (La Chastain 🤩), Lincoln, Skyfall, Argo (wel uiteraard weer onterechte Oscarwinnaar), Jagten, Mud, Looper

Uiteindelijk ga ik alweer voor PTA, met een masterclass van de betreurde Philip Seymour Hoffman
Spring Breakers 1
Django Unchained 2
Tabu 1
Jagten 1
Moonrise Kingdom 2
The Master 2
Helter Skelter 1

En als PTA het weer niet haalt...Argo fuck youselves

Ik ga voor Karl Urban die met ijzeren hand de wet handhaaft. Strakke film die niet té lang duurt en keiharde actie.

Spring Breakers 1
Django Unchained 2
Tabu 1
Jagten 1
Moonrise Kingdom 2
The Master 2
Helter Skelter 1
Dredd 1

Spring Breakers 1
Django Unchained 2
Tabu 1
Jagten 2
Moonrise Kingdom 2
The Master 2
Helter Skelter 1
Dredd 1

Ik had verwacht dat Jagten hier ging winnen by a landslide. Commercieel een succes, impactvol verhaal, sterk geacteerd.

Moonrise kingdom dan weer mijn favoriet van Wes.

Spring Breakers 1
Django Unchained 2
Tabu 1
Jagten 3
Moonrise Kingdom 2
The Master 2
Helter Skelter 1
Dredd 1

Voor mij mag die zeker winnen met een landslide. Ik zat een paar dagen geleden al eens vooruit te kijken in mijn imdb watchlist en toen ik aan 2012 kwam, zag ik dat dit een van de makkelijkste keuzes zou worden. Wat een film! De manier waarop Mads Mikkelsen die rol vorm geeft… wauw!

Spring Breakers 1
Django Unchained 2
Tabu 1
Jagten 3
Moonrise Kingdom 2
The Master 3
Helter Skelter 1
Dredd 1

The Master wint het voor Amour en Holy Motors. De tier vlak daaronder: Moonrise Kingdom, Jagten, Killing Them Softly, The Act of Killing (docu dus telt niet mee), Skyfall, Django Unchained.

Tgoh, veel deftige films zonder dat er eentje noodzakelijk hoger springt dan de andere. De meeste al vermeld, dus dan voeg ik maar 1 toe:
Spring Breakers 1
Django Unchained 2
Tabu 1
Jagten 3
Moonrise Kingdom 2
The Master 3
Helter Skelter 1
Dredd 1
Cabin In The Woods 1

Spring Breakers 1
Django Unchained 2
Tabu 1
Jagten 3
Moonrise Kingdom 3
The Master 3
Helter Skelter 1
Dredd 1
Cabin In The Woods 1

Spijt da'k Prometheus niet in de cinema ben gaan zien. Absolutely flawed, maar toch serieus van gesmuld.
Jagten , The Master en Zero Dark Thirty allemaal enorm sterke films.
Maar vooral eindelijk de klik gemaakt met Wes Anderson. Vervolgens op 1 maandje zijn hele filmography erdoorgedraaid.

Spring Breakers 1
Django Unchained 4
Tabu 1
Jagten 3
Moonrise Kingdom 3
The Master 3
Helter Skelter 1
Dredd 1

Naast alles hierboven reeds opgenoemd ook nog shoutouts voor Holy Motors en Dans la Maison en tromgeroffel; Battleship ! Ik ga hier weer voor op mijn kap krijgen 😅 but hear me out, die film is echt insane campy fun. Rihanna die samen met een hoop real second world war vets aliens op hun bakkes geeft, en dit alles zogezegd gebaseerd op het spel zeeslag met een waanzinnig budget van 200 mliljoen dat je effectief op het scherm ziet. You can't make this shit up! It somehow worked for me. Film is ook aan een serieuse opmars bezig, begon ooit aan 4.7 op IMDB staat ondertussen op 5.8. Geef het nog een paar jaar en die haalt de 6,zoveel! Zelf geef ik hem 6.7, I aint even joking brah.
Dit is een silly 80s film die ze perongeluk in 2012 gemaakt hebben.

Ok, dan nu serious business; 2012 gaat voor mij tussen Cloud Atlas, Zero Dark Thirty, Prometheus, Django Unchained en...
GRSNSHZOOVMZ27W_1753832279.gif

Deze gaat naar Anderson

Spring Breakers 1
Django Unchained 2
Tabu 1
Jagten 1
Moonrise Kingdom 1
Ik vond die eerlijk gezegd ook goed te doen maar algemeen genomen vond men het een draak dus had ik hem niet vernoemd.
De remake van Total Recall hadden we ook nog dat jaar. Die heeft spijtig genoeg het niet kunnen waarmaken en de originele is 10 keer beter.

Moonrise Kingdom was mijn introductie met Anderson en heeft mijn liefde voor zijn films gestart. Daarna zijn hele oeuvre beginnen bekijken en voor mij heeft enkel Grand Budapest Hotel deze overtroffen.

Spring Breakers 1
Django Unchained 5
Tabu 1
Jagten 3
Moonrise Kingdom 3
The Master 3
Helter Skelter 1
Dredd 1

Ik denk dat zo een gevalletje zal worden van: de populairste/bekendste film wint.
Dat is voor mij toch niet de reden dat ik ervoor gestemd heb. Ik heb weer veel favorieten maar voor mij steekt Django er bovenuit, een film die ik meermaals kan herbekijken en telkens mij er weer mee amuseer.

Buiten misschien misschien Tabu en Helter Skelter zullen de meesten hier wel alle genomineerden gezien hebben peinzek? Tabu heb ik zelf ook gezien, Helter Skelter staat op de watchlist. Ik ben zelf voor Moonrise gegaan maar het is nu niet dat Django of Jagten het niet zou verdienen. The Master vond ik persoonlijk minder maar was wel enorm mooi om naar te kijken dus als die zou winnen, ja dan is dat zo. BG will have spoken! Dat BG's beste moge winnen. In dit geval that's gonna be Django I guess.

django.gif

Tis allemaal in good fun ook, tzal nooit een exacte wetenschap worden so just go with it! :tongue:

@Lint Cabin is overigens 2011
CITW is goed genoeg voor 2 jaar!
Maar kak dus, en bon dan is die voor straks al eh.

Voor 2012 is het mij precies allemaal whatever. Dus ik zal dan nog maar eentje toevoegen die het ook verdient om op het bord te staan:
Spring Breakers 1
Django Unchained 5
Tabu 1
Jagten 3
Moonrise Kingdom 3
The Master 3
Helter Skelter 1
Dredd 1
Holy Motors 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan