Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
is al eens gewonnen met Mr Smith Goes to Washington en ook zijn It's a Wonderful Life haalde een tie off. Zelf koos ik ook eerder al voor Arsenic and Old Lace, Lost Horizon en bijna voor Mr. Deeds Goes to Town maar daar stak Chaplin met Modern Times een stokje voor. It Happened One Night is wel geinig, heel goeie romcom, maar het blijft wel een romcom dus vind het persoonlijk toch een ietwat mindere in zijn oeuvre. Nu ja, Thin Man in zekere zin ook maar bevat daarnaast toch ook heel wat crime en mystery angles. We zitten nu echt wel in de old days dus die uitgesproken cliche romance angle die in bijna elke film komt kijken is iets dat je er bij moet nemen. Was natuurlijk nog niet zo cliche toen zij het deden.
It Happened One Night wordt geregeld geciteerd als de eerste screwball comedy, een genre en komische stijl die mij heel erg ligt. Toch wel wat anders dan wat ervoor gemaakt werd qua romcoms. Maar wij zijn natuurlijk achteruit aan het tellen, misschien daarom dat het lijkt dat deze niet zo speciaal is?It Happened One Night is wel geinig, heel goeie romcom, maar het blijft wel een romcom dus vind het persoonlijk toch een ietwat mindere in zijn oeuvre.
We zitten nu echt wel in de old days dus die uitgesproken cliche romance angle die in bijna elke film komt kijken is iets dat je er bij moet nemen. Was natuurlijk nog niet zo cliche toen zij het deden.
Word, all hail Kong! En inderdaad, The Invisible Man is zeer onderschat, wordt vaak vergeten als men het het over de Universal Monsters heeft.Na een aantal jaren met één of zelfs geen toppers, dit jaar zowaar 4 waarvan 1 voor mij een legendary. Fritz Lang zijn 3e beste, de beste van de Marx brothers met comedy die zelfs vandaag nog fris aanvoelt of de hoogstaande thrills van de onderschatte originele Invisible Man? In de meeste jaren hadden die met gemak gewonnen maar toch is de finale keuze voor mij best gemakkelijk. De granddaddy of all FX features die bijna 100 jaar na datum nog steeds weet te verbazen.
Wat Willis H. O'Brien, de mentor van Harryhausen, in deze op het scherm wist te toveren tart alle verbeelding. Spielberg, Lucas, Peter Jackson, ... allen volgden in de gigantische voetsporen van de koning van Skull Island.
1938 The Adventures of Robin HoodIk ben ook al paar dagen out. Als er iemand alle winnaars kan oplijsten zodat ik de letterboxd kan aanvullen aub