Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Is inderdaad een documentaire en kan dus niet gekozen worden , snorry

giphy.gif

Één van de allerbeste topics ooit op dit forum. Dank u @DwightSchrute voor de aanzet. Dank u aan alle deelnemers. Ik heb een enorme hoop films op de watchlist bij gezet.

Seconded!

En ja, toch een "paar" bijgekomen op de watchlist...
www.imdb.com/list/ls4101519584/
1761050671787.png

We did it BG, de kaap van de 5000 is gerond! 😅

Mijn stem voor gisteren blijft dezelfde: L'Age d'Or maar wou toch ook nog even Animal Crackers vermelden, prolly de tweede beste Marx brothers film.

Laatst bewerkt:
1928
The Man Who Laughs, The Fall of the House of Usher, La Passion de Jeanne d'Arc, West of Zanzibar
Maar uiteindelijk gaat het dan tussen Chaplin (The Circus) en Keaton (The Cameraman) en dat is voor mij niet zo'n moeilijke keuze;

giphy.gif

The Cameraman 1

Gemakkelijke keuze voor mij dit jaar, één van de beste acteerprestaties van het witte doek

The Cameraman 1
La Passion de Jeanne D'Arc 1

Best wel een goed jaar, zo blijkt. Geen 5* logs, naar wel

4.5* logs:

- The Docks of New York
- La passion de Jeanne d’Arc

4* logs:

- The Cameraman
- Four Sons
- A Girl in Every Port
- La chute de la maison Usher
- Born Reckless
- The Cameraman

The Cameraman 1
La Passion de Jeanne D'Arc 2
The Docks of New York 1

1930 vergeten, maar ging toch gewoon voor de winnaar gestemd hebben dus maakt niet veel uit.

The Cameraman 1
La Passion de Jeanne D'Arc 2
The Docks of New York 1
The Circus 1

1927, weeral een uitstekend jaar. Zeven logs, waarvan er maar één minder dan vier sterren heeft (The Unknown, met 3.5* nog steeds dik in orde)

Metropolis 1

4.5* logs:

- Metropolis
- Sunrise

4* logs:

- The Cat and the Canary
- Napoleon
- Underworld
- 7th Heaven

sub-top: The Cat and the Canary, Napoleon, Sunrise, London after Midnight, The Unknown

Maar 1927 schotelt mij nog eens één van de gemakkelijkste keuzes van het hele toernooi voor.

tumblr-79f4f11ceeb7ca565262426c879af365-830e0de0-540.webp

inp3setgtr4d1.gif

giphy.gif

giphy.gif

giphy.gif

3ff5fc75296439.5c4ce30a6a337.gif

B46091DD957031663F11965EA26C1F2EAB45A23C

De Fritz was ne visionairen baas. :support:

Metropolis 2
Sunrise: A Song of Two Humans 2

Heb hem hier staan in 480p. Verhaal lijkt overeen te komen maar cast precies niet. Sommige scenes zijn ook wel gewoon fotos en volgens de credits is deze van Todd Browning. 🤔

Edit: nvm, Browning heeft blijkbaar enkele jaren later Mark of the Vampire geschoten als talkie remake van London After Midnight en dit is denk ik maar een fanedit van die film gemixed met titlecards en stills van het origineel.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan