Wat heb jij vandaag gekookt?

Ben bezig met een spaghetti en ga zo meteen deze tomatensaus erin draaien. Is voor de verandering eens zonder stieren stront. :hurrr:

20230515-102718.jpg

Verse pasta pomodoro.

Zo simpel, zo lekker if done right.

Eerst een aantal kerstomaten serieus aanbakken in een pan tot bijna verbrand en daarna toevoegen = heaven.

Ik volg altijd gewoon dit:

Ik zet hier eigenlijk veel te weinig iets, maar de vorige post deed me denken aan eentje van mij van vorige week. Die Pomodoro ga ik zeker uitproberen!

Deze is ook een supersimpele, maar daardoor net héél lekkere. Letterlijk niet meer dan zelfgemaakte (van m'n schoonmoeder) passata van tomaten uit de hof. Uitje aanstoven, passata erop, en halfuur zachtjes laten pruttelen en inkoken. Ondertussen de gehaktballen bakken, basilicum snijden en dan samen nog 10min bij de passata kletsen. En wie het vegetarisch wilt, de gehacktballetjes van de Vegetarische Slager passen er perfect bij :)

IMG_1182.jpeg

(Precies de inhoud van mijn balzak de ene wa groter dan de ander /of de ene wa kleiner dan de ander .) :wtf:

Verse pasta pomodoro.

Eerst een aantal kerstomaten serieus aanbakken in een pan tot bijna verbrand en daarna toevoegen = heaven.

Italiaans. Hoe eenvoudiger, hoe beter. Gewoon zien dat je ingrediënten topkwaliteit zijn.

Verse pasta pomodoro.

Ik vind dat echt superlekker. Ik begrijp echt niet waarom zoveel mensen fan zijn van Bolognese, Pomodoro vind ik véél beter.

Iemand hier ervaring met Thermomix (of Tokit Omni Cook)? Zijn geld waard? Is het echt zo makkelijk in gebruik?

Laatst bewerkt:
IMG_1254.jpeg

Probeerseltje. Beetje tijd over en ik had er al lang eens zin in om dat te proberen, dus vandaag foccaccia aan het maken.

Ik had wel alle ingrediënten uit het recept gedeeld door twee, maar mijn kop is daar niet geschikt voor. Dus zit er wel bijna een dubbele hoeveelheid olie in.

Resultaat volgt over 3,5u

Laatst bewerkt:
Maar eerst nog twee Philly Cheesesteaks. Eentje met vlees en eentje met niet-vlees.

IMG_1256.jpegIMG_1255.jpeg
IMG_1259.jpeg

Laatst bewerkt:
En het finale product:
IMG_1263.jpeg

Eigenlijk wel heel fier op. Is meteen goed gelukt! Heel lekker ook. Iets knapperiger mag nog, maar misschien zet ik daarvoor de hetelucht op ipv nu de gewone stand.

Terug
Bovenaan