Wat heb jij vandaag gekookt?

Kokendag! Vanavond volk. 7 volwassen en 4 kindjes. 6 gangen menu. Gisteren gelukkig al wa voorbereiding kunnen doen. En de kindjes eten eenvoudiger gelukkig :lol:

Beginnen met
Gegrilde tonijn met een salsa van zoete puntpaprika en mango. (Amuse formaat)
Daarna gamba in look (da probeersel van vorige week)
Dan rode ui-wortelroomsoep, gekookt in wildbouillon.
Dan bosduiffilet in calvadossaus met groentengratin.
Daarna stoofpotje van everzwijn met wintergroenten
En afsluiten met chocoladedessert met madarincoulis en mango-sorbet.

We beginnen eraan, everzwijn staat al van gisteren te marineren, nu eerst de sauzen preppen voor gamba en duif.

Kokendag! Vanavond volk. 7 volwassen en 4 kindjes. 6 gangen menu. Gisteren gelukkig al wa voorbereiding kunnen doen. En de kindjes eten eenvoudiger gelukkig :laugh:

Beginnen met
Gegrilde tonijn met een salsa van zoete puntpaprika en mango. (Amuse formaat)
Daarna gamba in look (da probeersel van vorige week)
Dan rode ui-wortelroomsoep, gekookt in wildbouillon.
Dan bosduiffilet in calvadossaus met groentengratin.
Daarna stoofpotje van everzwijn met wintergroenten
En afsluiten met chocoladedessert met madarincoulis en mango-sorbet.

We beginnen eraan, everzwijn staat al van gisteren te marineren, nu eerst de sauzen preppen voor gamba en duif.

Geen foto's van mij, wel van het bezoek dat het op facebook gesmeten had :lol:

amuseke:

JFAj6gP.jpg

de gamba in look

Yn6RVuM.jpg

soepke (ajuin-wortelroom met wildbouillon)

gWLKdgt.jpg

bosduifke in calvados saus met geflambeerde appelkes

xqfrDT0.jpg

everzwijnragout

317901237_6376806462334512_6973390521820003636_n.jpg

Geen foto's van mij, wel van het bezoek dat het op facebook gesmeten had :laugh:

amuseke:

JFAj6gP.jpg

de gamba in look

Yn6RVuM.jpg

soepke (ajuin-wortelroom met wildbouillon)

gWLKdgt.jpg

bosduifke in calvados saus met geflambeerde appelkes

xqfrDT0.jpg

everzwijnragout

317901237_6376806462334512_6973390521820003636_n.jpg

Welke gerechten vielen het meest in de smaak? Welke vond je zelf het best geslaagd?

Zien er allen fantastisch lekker uit - maar persoonlijk wel een boontje voor de Gamba en de Bosduif

Welke gerechten vielen het meest in de smaak? Welke vond je zelf het best geslaagd?

Zien er allen fantastisch lekker uit - maar persoonlijk wel een boontje voor de Gamba en de Bosduif

wel, die 2 vielen inderdaad het best in de smaak, samen met de soep. De bosduif was gewoonweg hemels in combo met die saus met die appels in. Damn, ik heb nog 4 filetkes over (was per kilo te bestellen) en ga deze week nog es maken en de rest van die saus opsmikkelen.

Gamba in look was ook een toppertje weer, ze hebben hier met 7 man nog 3 stokbroden weggewerkt om die saus op te lepelen :laugh:

Heb nog wa tonijn en salsa over ook, straks de rest nog opgrillen en koud serveren.

@moderator - bij deze een verzoek om @Tomski te bannen omwille van:

• gezondheidsredenen: de drang om te gaan eten, op de meest ongepaste momenten
  • het veroorzaken van spanningen tot ver buiten de eigen omgeving: diegene die dit forum leest stelt onrealistische eisen aan zichzelf of de kokende partner
  • het veroorzaken van depressies, een minderwaardigheidscomplex en het geloof in eigen kunnen, zie hierboven

Vandaag stonden er kwartels met pasta en zelfgemaakte champignonroomsaus op het menu.

Was echt lekker en de kwartels waren kei-sappig.

Kip ligt al twee uur te baden in haar sous-vide badje...
Straks pullen en in een pastaschotel met alfredosaus draaien. nachtje laten trekken en morgen in de oven met een halve blok geraspte parmezaan over!

Niet echt iets dat ik zelf ga klaarmaken, maar vanavond staat er jonge duif op t menu...

Ik kan niet wachten, is iets dat ik van kleins af aan al eet, gezien mijn grootvader nen duivensjapper was. Ze mogen maximaal maar 1 keer hebben gevlogen opdat ze perfect zouden zijn, en liefst vanal zelf net niet...

In sjalotjes gebakken, met frietjes :drool:

Terug
Bovenaan