Wat heb jij vandaag gekookt?

Tabouleh: couscous, kerstomaatjes, komkommer, kikkererwten, dadels, feta, cashewnoten, munt en koriander.
Dat een halve dag in de koelkast zetten en vlak voor het etenstijd de tafel op; ideaal voor dit weer.

Zonet even mijn middagmaal klaargemaakt, maar ik laat het nog even wat langer marineren. De leche de tigre smaakte alleszins voortreffelijk.
Ceviche classico

Jammer dat ik geen fles Pisco in huis heb, dan had ik nog een Pisco Sour klaargemaakt.

Middag is middag!

(Er zit idd geen R in juni. 😬)

't is allemaal nog hangcultuur nu en de kwaliteit is 0 momenteel. Verschillende mensen die al mosselen gemaakt hebben de afgelopen weken en allemaal rechtstreeks voor de vuilbak.

als de bodemcultuurs er zijn, dan begin ik er ook aan. Niet vroeger. De R in de maand is ook niet echt nodig, normaal vanaf half juli mag je rekenen op kwaliteit.

De mosselen zelf, zijn de Zeeuwse nochtans! 😞
Gisteren ontdekt, als de mosselen aankomen (van god weet welke kwekerij van god weet welk land) worden ze even in de Schelde gesmeten:
  • Gewoon erin en eruit en ge moogt het "Zeeuwse mosselen" keurmerk gebruiken
  • 24u erin zijn "echte Zeeuwse mosselen"
De "zeker Zeeuwse mosselen" zijn de enige die gegarandeerd Zeeuws zijn.

:crazy:

Laatst bewerkt:
Gewoon een durum wrap waarbij je het vlees samen met wat kruiding (lookpoeder, peper, zout,...) en champignons klaarmaakt.

Voor de rest daarna de wrap na 30 - 40seconden in de microgolf gewoon bestrijken met de standaard andalouse- en looksaus en daarna deze vullen met wat salade en wortelsnippers voordat je die aftopt met wat van het vlees-champignonmengsel.
Valt eigenlijk wel goed mee.

Volgende stap die ik eens ga proberen is om eens het vlees bijna warm is om er wat kaasgratinné of desnoods feta op te gooien om die er wat mee in te laten smelten. En eens zien hoe dat smaakt

In ieder geval een pak goedkoper dan 13€ te geven voor een durum :p.

13 euro voor een durum... ik eis antwoorden! Leef jij in Parijs ofzo?

€6,5 voor een durum is toch al megaveel? Hier betaal je €4,5 voor een gewone. Dat bestaat hier zelfs niet groot of klein.

Terug
Bovenaan