Wat heb jij vandaag gekookt?

Rijst is te droog. 2 cups water voor 2 cups rijst zoals voorgeschreven is precies wa weinig.
1 cup rijst is 1 cup + half cup water
2 cups rijst is 2 cups + half cup water
3 cups rijst is 3 cups + half cup water

Ik doe het al jaren zo en nog nooit problemen gehad met droge rijst in de rijstkoker.
Heb deze tip ook gevonden op Youtube omdat ik het begin last had met droge rijst.

Ik heb geen rijstkoker, maar hier werkt 250ml - 250g rijst altijd.

- 250ml voorkoken in waterkoker
- 250g rijst spoelen onder koud water
- olijfolie in pot opwarmen
- eventueel blokje bouillon laten oplossen in het water
- rijst snel even bakken
- water erbij doen en even roeren
- vuur laag zetten en deksel op de pot

Na een tijdje checken met vork of het water al uitgekookt is. Indien ja, rijst doorroeren en met deksel op pot nog 5 à 10 minuten laten staan. Altijd lekkere rijst :p

Voor rijst doe ik gewoon altijd net zoveel water bij tot het water tot ongeveer 2 cm boven de rijst uitkomt en dan op een rustig vuur met een deksel half erop laten koken tot het vocht weg is. Maakt niet uit welke hoeveelheid rijst, dat heeft al altijd gewerkt bij mij: rijst is gaar, niet te droog, en niet te vochtig.

Omdat het niet altijd cacio e pepe kan zijn, heb ik deze keer de TikTokrage van kerstomaatjes met feta uitgeprobeerd. Beetje chipotle bijgedaan en twee teentjes look. Heel aangenaam verrast en opnieuw de kracht van eenvoud.

Later dez week wellicht opnieuw, ik heb nog een half blokske feta over.

Mijn oudste zoon wou nog es ribbekes..

EN ZO GESCHIEDE!!!

:love:

voor mezelf es een nieuwe marinade gemaakt. Graanmosterd, honing, sjalot, balsamico azijn, koffielepel ketchup, peper en zout en wat olijfolie

damn da's lekker, benieuwd wat dat gaat geven op een rib

Omdat het niet altijd cacio e pepe kan zijn, heb ik deze keer de TikTokrage van kerstomaatjes met feta uitgeprobeerd. Beetje chipotle bijgedaan en twee teentjes look. Heel aangenaam verrast en opnieuw de kracht van eenvoud.

Later dez week wellicht opnieuw, ik heb nog een half blokske feta over.

Probeer er ook eens rode ajuin bij te doen en als het klaar is wat basilicum. Nog lekkerder.

Ik doe 500gr kerstomaatjes en 1 blok feta.

Vandaag Pizza Bianca gemaakt, recept van Ottolenghi 👌

Aardappelen in dunne plakjes (rasp), met olie wat grillen in de oven. Pizzadeeg besmeren met mengsel van ricotta, pecorino, limoenrasp en gehakte ansjovis. Daar ringetjes bosui op en daar de plakjes aardappel.
Dat afbakken, eens een andere soort pizza maar best lekker.

Vandaag Pizza Bianca gemaakt, recept van Ottolenghi 👌

Aardappelen in dunne plakjes (rasp), met olie wat grillen in de oven. Pizzadeeg besmeren met mengsel van ricotta, pecorino, limoenrasp en gehakte ansjovis. Daar ringetjes bosui op en daar de plakjes aardappel.
Dat afbakken, eens een andere soort pizza maar best lekker.

Maken we hier ook vaak. Die is super lekker. Salie niet vergeten!

z3tTiRY.jpg

Kip met parelcouscous, venkel, wortel, citroenzeste, olijfjes, peterselie en amandelschilfers. Smaakbommetje

Terug
Bovenaan