Wat heb jij vandaag gekookt?

@exCite wa is uw verhouding?
Beetje experimenteren wat ge zelf lekker vindt, bij sushi rijst gebruik ik sowieso een half cupke meer, bij parelcouscous eet ik dat wel graag met zo’n klein aanbakseltje en doe ik dat dan weer niet.

Blij dat ge er blij mee bent, ik vind het verschil ook echt groot. Geen waterachtige rijst ni meer!

Ik heb mij vandaag ook eens voor het eerst aan een soort van chicken orange gewaagd, met wat broccoli en wortelsliertjes erbij. Geen foto maar het was zeer lekker en gemakkelijk! Meeste werk was nog de dijtjes ontbenen.

De rest van de appelsienzeste is voor in mijn old fashioneds. Zero waste he. :unsure:

Gisteren dus de dijtjes, vandaag de drumsticks gemarineerd en opgewerkt als lichte lunch.
Met half-gedroogde tomaatjes, lente-ui, parmezaan, en basilicum.

image.png

Cheddarcheese dipsaus kinepolisstyle voor de doritos, met wat jalapenos bij. Lekkere apero!

Roux maken, 100ml volle melk, 100ml culinaire room, cheddar in smelten tot het de goeie kleur heeft (denk dat ik er 5 schellen ingedaan heb, dus een 125g) :lol: afkruiden met zout en cayennepeper.

Nu heb ik er nadien fijngemalen jalapenos ingedaan (aanrader)

Laatst bewerkt:
Ga deze week eens een gerechtje van Cheflix proberen: Sint-Jabkobsnootjes, croutons, scrambled eggs met volle room en truffelolie, met geraspte truffel. Benieuwd!

IMG20220207085551.jpg

Vandaag? Nietskes jong, birthday taart boefen! 😁

Links de klassieke gemetselde koekjestaart met smartieregenboog op verzoek van de dochter (danku papa!) En rechts een speculoos-appeltaart samen met de dochter gemaakt.

Terug
Bovenaan