Wat heb jij vandaag gekookt?

Uitgesteld nieuwjaarsfeestje volgend weekend! Koken!!!

Aperoglaasjes met vanalles gecombineerd, vervolgens een vissoepje, dan proeverke everzwijnragout, eend in sinaas, en zwiebelrostbraten met een dikke entrecote als hoofdplat. Dessert een chocoladeflan met mandarin napoleon en mangoijs.

Broodje steak.
zo'n afbak baguette gebakken, dan een laagje pico de gallo, daar boven op een steak gegrild op de grillplaat en in plakjes gesneden en om af te werken chimichurri er over

IMG20220104113428.jpg

Djeezes, dees is ZO lekker!!!!

vanavond uitgesteld oudjaarsfeestje met de skikliek van vorige week.

aperoglaasje met ricotta, zalm en avocado
een soepje
eend in sinaassaus
chateaubriand met zwiebelrost en portosaus
everzwijnragout met boschampignon en wortels op gestoofd witloof
en kaastaart met rode vruchten als dessert.

er is gratin en er zijn fondantpatatjes in kerstvorm

IMG20220107115142.jpg

De kruiding zit nog niet goed om de rijst lekker te laten smaken, maar we komen er wel!
In de Chinese supermarkt rijstazijn en sesamolie gaan halen (veel goedkoper en beter dan die van de supermarkt).
Dat samen met wat suiker onder uw rijst doen maakt die echt :drool:
Pokebowl staat hier vaak op de menu!

In de Chinese supermarkt rijstazijn en sesamolie gaan halen (veel goedkoper en beter dan die van de supermarkt).
Dat samen met wat suiker onder uw rijst doen maakt die echt :drool:
Pokebowl staat hier vaak op de menu!
K had al meerdere lepels gesuikerde rijstazijn erdoor gedaan, maar proef er weinig van! 😁
Sesamolie had ik nog niet gevonden, zal ik ook eens zoeken! Helaas zo geen speciaalzaken in de buurt. 😖

vanavond uitgesteld oudjaarsfeestje met de skikliek van vorige week.

aperoglaasje met ricotta, zalm en avocado
een soepje
eend in sinaassaus
chateaubriand met zwiebelrost en portosaus
everzwijnragout met boschampignon en wortels op gestoofd witloof
en kaastaart met rode vruchten als dessert.

er is gratin en er zijn fondantpatatjes in kerstvorm

Ge hebt nog teveel actieve vingers of wa?

K had al meerdere lepels gesuikerde rijstazijn erdoor gedaan, maar proef er weinig van! 😁
Sesamolie had ik nog niet gevonden, zal ik ook eens zoeken! Helaas zo geen speciaalzaken in de buurt. 😖

Mijn man maakt graag zelf sushi en de tijd die er in kruipt om inderdaad die rijst op smaak te brengen is ongelofelijk. Ongeveer 15% van je rijstgewicht in sushi-azijn bij doen. Wij hebben Kikkoman, heel goed merk.

Hoe zoiets simpel als een cake kan mislukken. Al twee gebakken dit weekend. De eerste ingevallen en nog nat vanbinnen, de tweede niet genoeg gebakken maar wel te ver langs de buitenkant. FML hoe kan zoiets.

Duck a l'orange, peking style

G0tL8p9.jpeg
Toch even opmerken: Dit is gewoon duck à l'orange, duck Bejing style komt nog heel wat meer bij kijken. Eend moet gelakt zijn, opgediend worden met komijn, suiker, selderstengels, rijstpannekoekjes, soja, ... Bejing style is pakken beter dan duck à l'orange, maar ook 10x zoveel werk.

Toch even opmerken: Dit is gewoon duck à l'orange, duck Bejing style komt nog heel wat meer bij kijken. Eend moet gelakt zijn, opgediend worden met komijn, suiker, selderstengels, rijstpannekoekjes, soja, ... Bejing style is pakken beter dan duck à l'orange, maar ook 10x zoveel werk.
Ik had het enkel op de rijst erbij :unsure:

Hoe zoiets simpel als een cake kan mislukken. Al twee gebakken dit weekend. De eerste ingevallen en nog nat vanbinnen, de tweede niet genoeg gebakken maar wel te ver langs de buitenkant. FML hoe kan zoiets.
Gebruik je een recept en weeg je alles nauwkeurig af?

Indien ja, dan is het recept niet goed, of het kan aan iets stom liggen als de foute luchtcirculatiestand in je oven, een minder goede bakvorm gebruiken, ...

Terug
Bovenaan