Wat heb jij vandaag gekookt?

Gisteren ook nog is men best gedaan. 1x per week doe k met 2 vrienden “het triestige vrijgezellen kookavondje” haha. Kwestie dat we wat blijven koken toch want ikzelf ga nu gewoon keiveel bij men ouders eten. Vind amper nog de motivatie om constant voor mezelf te moeten koken ondanks dat ik zeker men plan kan trekken.

Anyway: gisteren dus hertenmedaillon met rode wijnsaus en knolselderpuree gemaakt. K was toch content van t resultaat 😎

Juist naar de wilde winkel geweest. :love:

Hazerug, fazantfilet en hertenkalf mee.
Kan ik deze week wild eten? Eet gij maar op uw gemak kerel!

Tis vacuum verpakt, wel ideaal om in te vriezen

Nog es zwarte pens 2.0. Met appeltjes in witte porto en veenbesjes.

TvbVAh7.jpeg

IMG20211031171235.jpg

500g bruine bonen op 300g paprikamix en 300g gekapt is niet direct de juiste verhouding, maar who cares. Morgen toch nog een feestdag, dus de trompetten kunnen blazen en bruine bonen zijn mijn lievelingsgroente dus.
En ik ben al blij dat ik eindelijk nog eens iets zelf gekookt heb.

IMG20211031171235.jpg

500g bruine bonen op 300g paprikamix en 300g gekapt is niet direct de juiste verhouding, maar who cares. Morgen toch nog een feestdag, dus de trompetten kunnen blazen en bruine bonen zijn mijn lievelingsgroente dus.
En ik ben al blij dat ik eindelijk nog eens iets zelf gekookt heb.
Plastieken spatel ipv lepel is gezonder voor je pan
Maar dit is ongetwijfeld gezonder voor je lichaam! 💪💪

Vandaag: fazantfilet met finechampagne saus, gebakken kastanjechampignons, gebakken mini witloofjes en rosti met ajuin,look en spek.

Neen, nihil, pickles bevatten al veel smaak. In het verleden ook al de pickles gewoon in een blender gegooid en dan de saus in de microgolf opgewarmd.
Ok, maar das dus geen blackwell dat je maakt he. Dan eet je pickles bij je eten. Voor blackwell neem je vlees uit de pan, je roert het aanbaksel los met pickels, dan rundsfond bij, ietwat room en peper en zout.

Ok, maar das dus geen blackwell dat je maakt he. Dan eet je pickles bij je eten. Voor blackwell neem je vlees uit de pan, je roert het aanbaksel los met pickels, dan rundsfond bij, ietwat room en peper en zout.
Ja maar dan kan je nooit die felgele kleur verkrijgen die zo typisch is voor de blackwell saus ^^

Terug
Bovenaan