Wat heb jij vandaag gekookt?

4 personen:

Snipper 2 uien* fijn + 1 tééntje knoflook + chilipeper (incl zaadjes) -> fruiten in een pan
Snij 2 rode paprika's in kleine stukjes -> gooi die bij de gefruitte ui en laat ze 10 minuten "bakken"
Ondertussen nog anderhalve ui fijnsnipperen + teentje knoflook in een stoofpot fruiten, daarna 300 gr gemengd gehakt toevoegen en vlees rul bakken. Vlees kruiden met zwarte peper en zout.

Daarna de paprikamengeling bij in de stoofpot gooien (bij het vlees dus), nog eens 5 minuten laten sudderen
Daarna 700 cl passata toevoegen, alsook één doos rode bonen (250 gr uitgelekt). Voeg een blokje groentebouillon toe, nog flink wat Pili-Pili én mexicaanse kruiden (wordt vaak tex-mex genoemd, dat is cayenne, paprika, komijn, kaneel, majoraan).

Nog even laten sudderen op een zacht vuurtje, 150 gr maïs erbij en nog wat laten sudderen.

*ik gebruik bio-uien, dat zijn geen joekels van uien, eerder de grootte van een klein ei

middaglunch maken.

Varkenskortelet met blackwellsaus, gestoomde aardappeltjes en spruitjes.
x3M1mCD.jpeg

middaglunch maken.

Varkenskortelet met blackwellsaus, gestoomde aardappeltjes en spruitjes.

Lol ik dacht dat ik niet wist wat blackwellsaus was

Maar ik heb dat zelf al meermaals gemaakt ik noemde dat mijn picklessaus. (Met vis is dat ook echt lekker)

Nu kan ik eindelijk wat hautain doen :rofl:

Lol ik dacht dat ik niet wist wat blackwellsaus was

Maar ik heb dat zelf al meermaals gemaakt ik noemde dat mijn picklessaus. (Met vis is dat ook echt lekker)

Nu kan ik eindelijk wat hautain doen :rofl:

vind ik een heeeeerlijke saus :love:

4 grote eetlepels pickles toevoegen aan het bakresidu van de kortelet, effe laten inbakken, dan 100ml rundsfond toevoegen en evenveel volle room en het aanbaksel mee loskoken. peper en zout bij naar smaak en genieten maar :love:

Wortels in vol-au-vent? :eek:

Al heb ik nu wel goesting om vol-au-vent te maken. Zoveel werk wel.. :/
Deze erin gekapt, groenten en kleuters, jou moet ik het niet uitleggen 🤣.
Smaakt totaal niet door, dus zeker een aanrader!
Voor bvb anderen die weinig groenten in hun eten krijgen.... Ik kijk naar niemand.... @Tomski

Deze erin gekapt, groenten en kleuters, jou moet ik het niet uitleggen 🤣.
Smaakt totaal niet door, dus zeker een aanrader!
Voor bvb anderen die weinig groenten in hun eten krijgen.... Ik kijk naar niemand.... @Tomski
Ik zeg niet dat het slecht is eh, gewoon nooit gedaan.

En 1 ding moet ik nu niet over klagen bij de onze die eten meestal eerst en alleen hun groenten op :p

Had nog wat restjes over, en zag die berloumi liggen in de winkel (met dank aan de tipgever)

Dus kipfilet met berloumi, gegrilde groentjes en bulgur.

UpM1W1c.jpeg

Terug
Bovenaan