Wat heb jij vandaag gekookt?

Verse kervelsoep. Waarschijnlijk mijn lievelingssoep (ik ben zot van soep).

Ik ben ook fan van soep maak tijdens de winter verschillende soorten maar kervel nog niet gemaakt.
Koop je die kervel vers of diepvries nog niet direct gezien in de winkel precies.

Vers. Wij hebben een abonnement voor een groentenpakket bij een bio-boerderij, maar ik heb die al in de Delhaize gekocht ook. En anders diepvries, daar is op zich ook weinig mis mee.

Ik heb ook al lang achter verse kervel gezocht maar niks gevonden in de supermarkten of op de groentenmarkt.

De diepgevroren van delhaize is wel best ok

nu authentic bolognese aan het maken. met pancetta in de soffritto gedraaid :love:

Mag dan ook trekken tot morgen.
Enkel pancetta? Ik doe altijd half/half met gehakt, meestal kalf of gemengd ook al moet het traditioneel eigenlijk rund zijn geloof ik.
En welke bouillon gebruikt ge tijdens het sudderen? Hier altijd kippenbouillon, maar 't schijnt dat een scheutje melk ook een goed en veelgebruikt alternatief is.

Enkel pancetta? Ik doe altijd half/half met gehakt, meestal kalf of gemengd ook al moet het traditioneel eigenlijk rund zijn geloof ik.
En welke bouillon gebruikt ge tijdens het sudderen? Hier altijd kippenbouillon, maar 't schijnt dat een scheutje melk ook een goed en veelgebruikt alternatief is.

enkel pancetta voor de soffritto hé. (ajuin, wortel, selder en pancetta in de blender en dat eerst effe opbakken in olijfolie voor het runds/varkengehakt erbij gaat.

Geen bouillon in, in witte wijn :D

Die 3-Duvels wil ik wel delen met @exCite. Het hoeven er voor mij niet meer te zijn. Met het bruine bier dat ie nog heeft staan kunnen we een stoverij op gang brengen.
Deal!

Top 3 voor mij:

HAVN Antwerp met stip op 1, lekker met een stukje rabarber en fever tree med.

Op 2: Lindemans red met limoen en fever tree med

Op 3: tanqueray nr 10 met limoen en fever tree yellow

Maar ik drink de rest even graag hoor. Denk een fles of 25 dat we staan hebben. Klassiekers als hendrickx, bulldog en monkey 47 staan daar altijd tussen, net zoals een gewone Gordon's.
Daarna kunnen we in die 25 gins vliegen!

Kip saté met spicy pindasaus/limoen 🤤
Met een bergje sla, koriander en anijs houdende kervel, met Jasmijn rijst to the side

Ik kan daar blijven van eten é

Gisteren pastasaus gemaakt maar iets te lang laten pruttelen (en dat zonder deksel), dus de smaak was behoorlijk geconcentreerd. Bijna dropachtig, zelfs. Niet slecht maar niet helemaal wat ik zocht. Hoe voeg ik wat frisheid toe? Ik dacht om de saus op te warmen in een gesloten pot met wat kerstomaten? Of gewoon wat bouillon?

Terug
Bovenaan