Wat heb jij vandaag gekookt?

Groene of gele curry koop ik in kleine bokaaltjes in de Colruyt, ik heb er wel 2 van nodig dan. De blikken kokosmelk van Boni vind ik het best om mee te werken bij curry's 😇
En bij die maaltijdboxen gebruik ik standaard een halve rode peper, de rest gooi ik dan in spaghettisaus of ik maak een dubbele portie, een ganse peper en vries de rest in. Zeker ook de wraps eens proberen, blijft een favoriet! 😇

@Tomski doet me denken aan een michelin-ster-gerechtje. Bordje prachtig versierd, maar zelfs een kleuter vult zijn/haar maag daar niet mee. Dat is toch een veel te klein portie?

@Mulan Dit heb ik vandaag eindelijk kunnen kopen en koken. /Groene-curry-Maaltijdbox
Het lijkt wat op de eenpansgerechten die ik maak. Lekker, maar wel licht pikant. Volgende keer doe ik zonder de rode peper dan kan m'n dochter zeker meeeten.
Vraagje: kun je die groene curry niet apart kopen? Dan hoef ik niet telkens zo'n maaltijdbox kopen. Tis ook de 1ste keer dat ik met kokosmelk kookte(dat lijkt dus echt niet op melk he).
Box was zogezegd voor 3 a 4 personen, maar kheb op m'n eentje 75% opgegeten. (kheb het gemaakt zonder de rijst wel)
Nogmaals bedankt voor de tip.
Das enkel voor de foto he. Ik ga nooit met honger van tafel. 😉

Bij het klaarmaken ook aan BG moeten denken, zowat het enige boekje in gans mijn huis waarvan de bladzijden aan elkaar vast plakken, maar dan wel omdat ik het met vieze handen heb aangeraakt, niet om de "klassieke BG mannenreden" 😂

Ik gebruik geen zout of chocolade of munt, en 120gram koekjes, verkruimelen en daar 50ml amaretto over kappen.

Laatst bewerkt:
Bij het klaarmaken ook aan BG moeten denken, zowat het enige boekje in gans mijn huis waarvan de bladzijden aan elkaar vast plakken, maar dan wel omdat ik het met vieze handen heb aangeraakt, niet om de "klassieke BG mannenreden" 😂
Al mijn boekskes van pakweg 10-15 jaar geleden zijn nog in mint condition zenne :thinking:

Ontopic, eigenlijk weinig tot niet gekookt deze week.
Keuken ligt recht in de zon rond 18-19u en geen zin om voor een vuur te staan dus was een mengeling van frituur en traiteurschoteltjes voor in de microgolfoven ( van Bon'Ap of Carrefour of w/e )

Heb wel zin een een bepaald gerecht of 2-3 maar daar is het het weer niet voor ( moet ik ofwel kippenblokjes met maizena rond voor frituren of de oven aansteken ) en tis hier binnen nu al 23-24 graden zonder verwarming.

Al mijn boekskes van pakweg 10-15 jaar geleden zijn nog in mint condition zenne :thinking:

Ontopic, eigenlijk weinig tot niet gekookt deze week.
Keuken ligt recht in de zon rond 18-19u en geen zin om voor een vuur te staan dus was een mengeling van frituur en traiteurschoteltjes voor in de microgolfoven ( van Bon'Ap of Carrefour of w/e )

Heb wel zin een een bepaald gerecht of 2-3 maar daar is het het weer niet voor ( moet ik ofwel kippenblokjes met maizena rond voor frituren of de oven aansteken ) en tis hier binnen nu al 23-24 graden zonder verwarming.
Airfryer 🤷🏼‍♀️

Te klein voor wat in de oven bedoeld is bij dit gerecht, ale misschien niet als ik in de Action ofzo achter een kleine ronde ovenschaal ga zoeken maar te lui :unsure:

En van die Aziatische kip met maizena en bloem rond lukt niet in de airfryer, moet je olie voor hebben op 175 graden zodat die korst puffy komt ( beetje zoals die kippenballetjes in een korst van de Chinees )
Ooit eens geprobeerd in een airfryer variant maar op sommige plekken bleef de korst bloem/maizena achtig maar kon niet verder of de kip was droog.

Zou natuurlijk altijd eens kunnen schakelen op 1 van de vele top airfryer recepten die wel in de airfryer lukken maar geen enkel daarvan maakt deel uit van mijn 2-3 dingen die ik echt nog eens wil eten ( i know kzen ne moeilijke :unsure: )

Deze week ook niet veel gekookt met dat warm weer, wel veel lekkere belegde broodjes en koude schotels gemaakt.
Gisteren tomaat garnaal :drool:

Deze middag ciabattabroodje met boursin, gerookte zalm, komkommer, veldsla en honing. Heerlijk.

Een fris dessertje voor de komende warme week.

Tiramisu :love:

4CpvkRe.jpg

Laat die -je maar vallen. :unsure:

@Tonerider wou volgens mij zelf tiramisu leren maken. Hier even schaamteloos reclame maken voor de nieuwe receptenfunctie op het forum, waar je in deze thread alles over kan lezen. ;)
neenee, het was om schaamteloos wat af te luizen van mensen die het kunnen maken. Ik ga echt niet beginnen met leren koken. Ik heb genoeg aan mn airfryer en de frigo afdeling van den Aldi.

neenee, het was om schaamteloos wat af te luizen van mensen die het kunnen maken. Ik ga echt niet beginnen met leren koken. Ik heb genoeg aan mn airfryer en de frigo afdeling van den Aldi.
Als ge op uwe velo passeert heb ik wa caloriekes voor u :p

`t is tijdens het sporten dat ik omver ben gereden en ik draag er nog de gevolgen van. gene velo meer voor den deze.
k zal de Tiramisu maar zoeken op een luiere manier of me tevreden stellen met Tiramisu van den Aldi.
Probeert es airfryer tiramisu? En dan graag een gifke posten kthxbb.

Terug
Bovenaan