Wat heb jij vandaag gekookt?

OMG 🤤
Heb zo ook ooit balletjes gemaakt met Luikse siroop...frikkin heaven!
Vorige week ook gemaakt balletjes met Luikse saus, natuurlijk weer zo iets waar je 15 recepten van vind ( met spek in, zonder spek, met azijn in, zonder azijn in, etc )

Ik had gewoon een recept genomen dat klonk zoals de ''konijnensaus'' in de frituur, saus was gewoon een ui in halve ringen aankleuren, daarbij 300ml water en 1 beef stock cube, daarbij 4 eetlepels luikse siroop en dan naar gewenste dikte binden met instant roux voor bruine sauzen, op het laatste een hand rozijnen laten mee pruttelen 5 min.

Proefde net als in de frituur, maar ipv 2.50 voor een klein bakje had ik voor pakweg 3.50 wel een heel pan.

Slecht weer = boerenkorst dan maar.
Wortelstamp / stoemp / pure hoe je het wil noemen met chipolata en bruine saus met ajuin erin.

Stoofvlees met Chimay, fondant chocolade, perperkoek, bruine suiker en rode porto, frietjes in ossewit en salade van witloof/appel

Pizza gemaakt en dankzij @coldplayke er aan gedacht om miso in mijn kaas alternatief te doen. Zeker een aanrader.
IMG-20210506-203743.jpg

Van Albert Heijn 2 groenten pakketten mee: Mexicaanse chili en Italiaanse orzo, beide klaargemaakt daarnet en beide verrukkelijk bevonden! 👌👌👌

Vanavond is't steak-friet... gelijk dat het hoort: met minimale groenten-garnering. En dikke lappen herkenbare koe. En dikke frieten gebakken in ossenwit.

Mini tiramisu glaasjes gemaakt. Wat een gepruts :laugh: volgende keer toch maar die spuitzak gebruiken die ik liggen heb maar amper gebruik. :unsure:

HFvvgrS.jpg

Laatst bewerkt:
Brunch voor mama. Met veel gerookte zalm, verse groentjes, hard en zachtgekookte eitjes, geroosterde broodjes en verse koffiekoekjes. En cava, veel cava.

En vanavond maak ik haar lievelingskost. Een alpentoast met wienerschnitzel met kaltbach overgesmolten en boerenspek.

currysaus aan het maken en laten trekken voor morgen.

Chicken katsu curry time, en mss nog een portieke saus houden voor pasta met scampi.

Ik had nog wat schnitzelvlees over, dus dag 2 mag dat ook nog es :D

Vanavond wienerschnitzel met bearnaise saus over, gebakken champignons op en dan bergkaas overgesmolten en kort onder de grill. Ik weet niet meer hoe het heet (tivoli schnitzel dacht ik) maar heb dat ooit es op vakantie gegeten en dat was een fokking lekkere combinatie.

Voor de eerste keer een koolrabi gekocht. Normaal was die voor de dochter bedoeld, maar we hebben voor haar al genoeg groenten dus heb ik dat eens in een ovenschotel gezwierd (met olijfolie, peper, zout en knoflookpoeder) na het eerst halfgaar te koken. Man, da's lekker!

Terug
Bovenaan