Wat heb jij vandaag gekookt?

Vandaag weer eens frietjes in de airfryer maar dan de diepvries versie voor airfryer en die zijn inderdaad beter en sneller klaar te maken .
Wel gewoon bijgebleven en niet de tijd gevolgd die het programma gaf en er dus vroeger uitgehaald

Lekker stukje vlees erbij (gebakken in de pan ) en dan wat rauwkost van witloof en Chinese kool …heeft gesmaakt . ;)

Alléé , aangezien hier maar weinig maaltijden worden gepost met foto zal ik er nog eentje moeten bijgooien zekers . ;)

Airfreyer modus dus :
Witloof en de patatjes zijneerst samen gestoomd geweest (25 min ) in de airfreyer en dan in warme lucht gebakken op 220°C de eerste 15 min en dan de temp laten zakken naar 180°C voor 10 min . Vlees is gewoon gebakken in de pan en komt dus van Couvert (effe verdoken reclame voeren . ;))
Dacht eerst dat de witloof droog en verbrand (lees bitter) ging smaken maar wonder boven wonder zat daar dus nog altijd vocht in en was de smaak eerder zoet te noemen .
De patatjes waren krokant langs de buitenkant maar smolten op de tong eens je erin beet en dat samen met een beetje mayonaise ….vree lekker
Had er wel eerst geen olie bijgedaan (ge weet wel omwille van het stomen ) maar nadien toch nog een beetje bevochtigd met olie (zo een spuiterke )

Dacht echt dat het was tegengeslagen maar het uitzicht geeft niet echt weer hoe het gesmaakt heeft .
En ja die patatjes en de fritten gemaakt in de airfreyer verteren veel beter dan de fritten of patatjes gemaakt in de friteuse ….heb nog geen last gehad van de maag zoals bij gefrituurde maaltijden . ;)

nochtans zijn frieten voor de airfyer en oven hetzelfde.

Want hou u vast…een airfryer is in principe gewoon een kleine oven

Jep McCain gebruik ik ook

De Airfryer frietjes voor in mijn oven en de Oven frietjes voor in mijn Airfryer

Zo heb ik het beste resultaat

Rode linzen dal, twee pitabroodjes erbij genomen, superlekker. Heel eenvoudig ook deze. Ben steeds meer fan van de Indische keuken. Eens je de kruiden in huis hebt kan je veel maken. Recept zei 5 cups water vs 1 cup linzen, ik denk dat een volgende keer 3 vs 1 beter gaat werken voor mijn Euro-Indische linzen, maar bon, nog lange tijd laten pruttelen en 't is meer dan goedgekomen. Bijna het limoensap er vergeten over uit te knijpen. Het was zo al lekker, maar daarna nog beter.

iuI2n5H.jpeg

Terug
Bovenaan