Zou je eieren niet gewoon… koken?
Er is niks mis met de traditionele bak- en kookwijzen hoor, echt niet.
Vlees bakken
Groenten stoven of stomen
Deegwaren koken
Probeer het eens, wie weet bevalt het wel!
Maar die eieren zijn dus toch gewoon gekookt …in warme lucht in plaats van warm water ..net als stomen , dat is ook koken in water…alleen in gasvorm dus snap niet waar jij een probleem van maakt . (Eierkokers werken ook zo een beetje met stoom en warme lucht dacht ik , die eitjes staan ook niet onder water . )
En in het boekje met recepten voor de airfreyer staat het gewoon vermeld dat dit ook kan en zelfs nog op verschillende wijze’s dus waarom eens niet buiten het gekende treden en zo nog wat bijleren .
Zeg toch ook nergens dat er iets mis is met de traditionele wijze ….
Soit nu bezig met frietjes te maken in de airfreyer…dus ook niet traditioneel in een bak met hete olie …gewoon omdat het kan .
ik kook nog veel traditioneel hoor…ge weet wel met pannen en potten en boter en soms olie en dan soms gebruik maken van de oven ….dit is gewoon een nieuwe stap waar klant over getwijfeld heb om hem te zetten maar nu probeer ik ook wat vanalles uit ….lukt het , yes te beter , slaagt het tegen …jammert volgende keer beter .
Speciaal voor poeperman :
Frietjes en gekruide kipsaté (maar van het stokje gehaald ) uit de airfreyer (en ja allebei tegelijk klaar gemaakt in dezelfde airfreyer enkel de kip iets vroeger uitgehaald dan de frietjes, alles klaar , lekker en met een klein beetje olie op de frietjes (gemaakt zoals ze dus voorschrijven in het boekje .
Misschien dat ik ze de volgende keer ook eens probeer voor te bakken zoals in olie want denk dat de frietjes ietsje te ver zijn en dat omdat ze in één keer gebakken worden .

)
Tja , heb kitsch een recept gevonden voor gestoomd , gebakken worst in de airfreyer…dus stomen en bakken tegelijk (heb daar ook een knopje voor ) …uitleg daarbij is dat het stomen zorgt dat de worst zijn smaak behoud en het vlees sappig blijft terwijl de hete lucht ervoor zorgt dat er een knapperig korstje ontstaat aan de buitenkant ? (Dus geen droog gebakken worsten ) …tja , denk dat poeperman hier nog veel gaat klagen .

,