Wat heb jij vandaag gekookt?

Vol-au-vent aan het maken voor 20 personen.
Gisteren groenten gekuist & gesneden voor 9 liter groentenbouillon om daar vervolgens 4 Mechelse Koekoeken in te pleuren en die na garing uit te benen (& de bouillon te zeven).
Net 1,5 kg champignons gekuist, gesneden & gebakken en straks volgt nog 1,5 kg gehakt.

Volgend jaar wordt het kaas & wijn.

😑

In de Columbus sprak Wim Lybaert over zijn favoriete pasta: putanesca. Die heb ik vandaag gemaakt. Recept gevonden van Jeroen Meus. Beetje ui, look, zwarte olijven, ansjovis, peterselie, stukjes tomaat, en de kappertjes vervangen door scheutje witte rijstazijn. Wat geschaafde parmezaan erover. Superlekker. Dit ga ik vaker maken.

In de Columbus sprak Wim Lybaert over zijn favoriete pasta: putanesca. Die heb ik vandaag gemaakt. Recept gevonden van Jeroen Meus. Beetje ui, look, zwarte olijven, ansjovis, peterselie, stukjes tomaat, en de kappertjes vervangen door scheutje witte rijstazijn. Wat geschaafde parmezaan erover. Superlekker. Dit ga ik vaker maken.
Hier gisteren nog gemaakt. Kappertjes ook zeker een meerwaarde.

Ik dacht snel even wat kip met rijst en curry saus te maken.... Maar dat was dan weer niet gezond ofzo.

Uiteindelijk is het geroosterde chili brocoloi met gemarineerde kip en rijst geworden. Eerste keer eens in de stomer gestoken en toch echt wel beter dan die zakjes 😅.

Pittig met momenten. Kan al eens smaken.

24568.jpg

Helaas geen foto, wel trots op de tafel van vanavond zelf klaargemaakt:

Vietnamese shrimp springrolls met glasnoodles
Loempia's zelfgerold
Dim Sum (aangekocht)
Gebakken noodles met oestersaus, vissaus, omelet, ui, look, sesamolie, wortel en chinese kool

Enorme fan van de Aziatische keuken, en mezelf er zwaar in aan't verdiepen.

Misschien niet het juiste topic, maar wat is eigenlijk de killer truc om geen overkokend water te hebben bij het koken van pasta?
- Geen deksel op de pot
- uw deksel half op de pot
- meer water in de pot
- een grotere pot
- uw plaat wat zachter zetten

Quasi allemaal even effectief. Ik ga voor het meest milieuvriendelijke onvriendelijke: geen deksel

Terug
Bovenaan