Wat heb jij vandaag gekookt?

Twas van de weinig goesting en snelle vandaag. Shakshuka.

image.png

Laatst bewerkt:
Eerste poging tot kip in honing-sojasaus met gebakken rijst. Op zich niet slecht, maar volgende keer toch iets beter de hoeveelheden afmeten. Had het op het zicht gedaan en waarschijnlijk iets te weinig honing gebruikt.

ul25cOR.jpeg

Eerste poging tot kip in honing-sojasaus met gebakken rijst. Op zich niet slecht, maar volgende keer toch iets beter de hoeveelheden afmeten. Had het op het zicht gedaan en waarschijnlijk iets te weinig honing gebruikt.

ul25cOR.jpeg
Ik struggle ook nog altijd met de juiste verhouding honing-azijn-sojasaus, maar meestal wel lekker. Ziet er goed uit. 👌

1000062137.jpg

Kippendij gevuld met zelfgemaakte pesto en parmaham met een rijke tomatensaus, gebakken gnochi en boerenkool met chorizo en pijnboompitjes.

Frietjes met een stukje vlees en witlof salade :

Is een stukje vlees van Couvert (filet mignon) en moet zeggen dat dit er degelijk uitziet . `
Heb zo een doos gekocht van 8 kilo en daar zitten wel een paar degelijke stukken vlees in maar ook veel gekapt .
Heb nu 1,5 kg rundergehakt (wel verpakt in 500gr) in de vriezer zitten maar ook een stuk of 8 runderhamburger (wat ook gehakt is ) .
Je kan nu ook een doos zelf samenstellen en heb dus ook eentje van 4 kg samengesteld en denk dat ik dit meer ga doen als ik nog eens bij Couvert bestel .
Voordeel is de zaterdag levering maar je moet dus alles dan wel zelf versnijden en opnieuw verpakken (of je moet ineens 1 kg verwerken natuurlijk ) en dan invriezen .

Frietjes met een stukje vlees en witlof salade :

Is een stukje vlees van Couvert (filet mignon) en moet zeggen dat dit er degelijk uitziet . `
Heb zo een doos gekocht van 8 kilo en daar zitten wel een paar degelijke stukken vlees in maar ook veel gekapt .
Heb nu 1,5 kg rundergehakt (wel verpakt in 500gr) in de vriezer zitten maar ook een stuk of 8 runderhamburger (wat ook gehakt is ) .
Je kan nu ook een doos zelf samenstellen en heb dus ook eentje van 4 kg samengesteld en denk dat ik dit meer ga doen als ik nog eens bij Couvert bestel .
Voordeel is de zaterdag levering maar je moet dus alles dan wel zelf versnijden en opnieuw verpakken (of je moet ineens 1 kg verwerken natuurlijk ) en dan invriezen .
Is het vlees daar nu echt kwalitatief beter of?

Ik heb een klassieke (vlaamse) bolognaise gemaakt: sofrito van ui/selder/look/brunoise wortel, runderbouillon, vet rundergehakt, geroosterde kerstomaten, gebakken champignons, passata.

Daar 100gr mascarpone in gedumpt, toch wel een gans ander smaakprofiel. Niet per de beter, maar een leuke afwisseling.

Smaakt heel hard naar “OMG they killed kenny” van BAVET

Terug
Bovenaan