Wat heb jij vandaag gekookt?

Vanavond spitskoolsteaks in de oven, overbakken met feta en spek, met zoete aardappelfrietjes bij.

cabbage-steaks-recipe.jpg

Hoe maak jij die klaar?
Altijd in de oven op een bakplaat (180°C ±40min) gehalveerd met wat olijfolie en balsamico azijn. De rest varieert vaak. Deze keer vegetarisch gehouden met wat champignons, aardappels en rode ui en vervolgens op het einde nog wat parmesan en een ei er boven op. Soms gebruik ik spekjes of chorizo, je kan daar alle kanten mee op eigenlijk.

Lasagne met pompoen en ricotta. Ik ga eerlijk zijn, het was flauw, met Bechamel is toch veel lekkerder.
Ook vond ik de pompoen net iets te hard naar mijn goesting. (had zo pompoenschijfjes gekocht)

Ons ma had hutsepot gemaakt. Maar zonder vlees... Heb er dan maar een spieringkortelet bij gebakken en blackwellsaus gemaakt.

In Colruyt een spinnekop gevonden. Zeldzaam stukje rundvlees. Nog geen 5 euro voor 300 gram. Lekker, man! Misschien niet zo voortreffelijk als een ribeye van 16 euro maar much bang for the buck. Gebakken in ossewit en dan wat boter in gesmolten met look en rozemarijn. Simpel maar goed.

In Colruyt een spinnekop gevonden. Zeldzaam stukje rundvlees. Nog geen 5 euro voor 300 gram. Lekker, man! Misschien niet zo voortreffelijk als een ribeye van 16 euro maar much bang for the buck. Gebakken in ossewit en dan wat boter in gesmolten met look en rozemarijn. Simpel maar goed.

Ik heb dat nog nooit gegeten. Zie het vaak liggen bij ons in de hoeveslagerij, zal het dus ook es moeten meebrengen.

Net zoals Tomski ook nog nooit van gehoord, kzal hier ook eens bij de hoeveslager advies vragen sie.
Kmoet toch om 3kg schorsvel/kraai, ben eens benieuwd

Ik kende het tot nu ook niet. Aan de marmering te zien kan dat wel niet slecht zijn.

Puree kon hier beter, niet op gelet dat madam te veel patatten had geschild dus de verhouding met de broccoli was niet goed. Als experiment gebakken spekjes in gegooid ook maar die hebben geen meerwaarde.

Gebakken aardappels, kipfilet met ui/champignonroomsaus. Vleugje mosterd door de saus, maar ook een serieuze lading kippenbouillon die ik tijdje geleden had getrokken van een kippenkarkas. Dat laatste blijkt toch het verschil te zijn met het bord na de maaltijd opzij te schuiven of het proper te likken (en het na enig twijfelen toch maar in de afwasmachine te steken ipv terug in de kast te zetten).

Een van de favorieten van de kinderen gemaakt: gehaktbrood (met chorizo in), bloemkool met witte saus en krieltjes uit de oven. Prachtige combo met een van mijn favorieten: een frisse Omer.

Terug
Bovenaan