Wat heb jij vandaag gekookt?

Gisteren van diepste broodjes met zo een pak pulled kip uit de Lidl en daar 250 gr gekapt (dacht runds en kalf ) bijgedaan en wat opgewarmd in de pan (tot het gehakt wat gebakken was ) en zo wat platgedrukt .
Met groentjes uit het zakje en dan wat saus erbij (zero saus van rabeko , verkopen ze in de Carrefour . ;) ) sweet hot chili en hot sriracha …was vree lekker en warm gevoel inden buik .

Vandaag den overschot maar dan in zo van die wraps ….man vreeee lekkkker en weer zo een warm gevoel in het buikje .
Het leven kan toch zo simpel zijn héé . ;)

Ahja daarbij ook nog een flesje Mouton Cadet van 2021 genuttigd van 1,5 l (wel over 2 dagen héé . ;) )

Dan nog, das een fles wijn per dag. :p

Das zeker niet voor alle dagen hoor, was reeds meer dan één maand geleden dat ik nog eens iets van Alcohol had genuttigd .
14 dagen terug bloed laten trekken bij den dokter en alle leverwaarden zitten nog goed . ;) (geen plusjes of minnetjes daar ) dus zo af en toekan dat geen kwaad . ;)

Volgende keer is het misschien weer trippel…is ook weer lang geleden …vroeger dronk ik veel meer (met het werk en gamen …)
Heb nu zelfs geen bier in huis . ;)

Bekijk bijlage 44325
Sous vide geconfijt buikspek, afgelakt en onder de grill een kleurtje gegeven. Verse appelmoes, gnochi, gegrillde bimi en shitake, vergezeld van een salade van witte kool en appel.

Een stuk buikspek van 1,5kg 10u laten garen op 77°C zodat het botermals was. Laten afkoelen, het vet apart gehouden en gelakt met balsamico nog even onder de grill.

De groentjes en gnochi gebakken in salieboter met een goeie kwak van het vet van het buikspek bij.

Heerlijk stukje vlees :drool:
Ik ben gene fan van balsamico maar dat bord ziet er beestig goed uit!

IMG_8795.jpeg

90FF305B-F097-4A10-8D8A-7BBF0793583E.jpeg

Stukje normande van bij de - opnieuw verkozen tot - beste slagerij van België, Mortier in Nevele.

Gewoon superklassiek en simpel. Uurtje op 45gr id oven. Zwaar grof gezouten, ingewreven met een mini beetje olie. In de retehete droge pan (buiten op ‘t gasvuur).

En na een minuutje aan elke kant van ‘t vuur. Grote blok boter, tijm en 2 geplette looktenen in de pan en gearroseerd. Minuutje of 10 losjes onder de alufolie. Gesneden en de boter er weer over

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 44647
Bekijk bijlage 44648

Stukje normande van bij de - opnieuw verkozen tot - beste slagerij van België, Mortier in Nevele.

Gewoon superklassiek en simpel. Uurtje op 45gr id oven. Zwaar grof gezouten, ingewreven met een mini beetje olie. In de retehete droge pan (buiten op ‘t gasvuur).

En na een minuutje aan elke kant van ‘t vuur. Grote blok boter, tijm en 2 geplette looktenen in de pan en gearroseerd. Minuutje of 10 losjes onder de alufolie. Gesneden en de boter er weer over
Miljaar, hoeveel gram was dit en hoeveel heb je ervoor betaald? Ziet er goed uit.

Doet dat veel die tijm en look erbij?
Wil dat volgende keer ook eens doen

En onder folie in de pan of op een bord?

Miljaar, hoeveel gram was dit en hoeveel heb je ervoor betaald? Ziet er goed uit.
360gr, €18.11 (€49.75 per kg).

Tijm en look, vooral dat laatste, doen extreem veel vind ik.

Op een klein roostertje laten rusten met folie erop. Niet-aangesneden vlees blijft eigenlijk bijzonder lang warm, zelfs zonder folie.

360gr, €18.11 (€49.75 per kg).

Tijm en look, vooral dat laatste, doen extreem veel vind ik.

Op een klein roostertje laten rusten met folie erop. Niet-aangesneden vlees blijft eigenlijk bijzonder lang warm, zelfs zonder folie.
Ik heb daar inderdaad ook altijd schrik voor. Vlees dat gerust heeft is idd altijd beter en malser, maar ik heb altijd bang dat dat te snel koud wordt hoewel dat meevalt. Als je er aluminiumfolie rond doet gaart het te ver door...

Ik heb daar inderdaad ook altijd schrik voor. Vlees dat gerust heeft is idd altijd beter en malser, maar ik heb altijd bang dat dat te snel koud wordt hoewel dat meevalt. Als je er aluminiumfolie rond doet gaart het te ver door...
Vandaar dat ik het er losjes op leg, zorgt wel voor een klein hitteschild, maar de dampen kunnen wel gewoon weg.

Probeer het eens!

Vandaar dat ik het er losjes op leg, zorgt wel voor een klein hitteschild, maar de dampen kunnen wel gewoon weg.

Probeer het eens!
Belangrijk dat die dampen weg kunnen, anders heb je geen krokante korst meer. In plaats van teentjes look doe ik ook soms lookpoeder en ik doe er meestal ook wat rozemarijn bij.

Bij kwaliteitsvlees neem ik nooit saus. Enkel wat extra grof zout.

Ik heb eerder deze week scampi's gemaakt. Ongepeld, mijn vrouw had haar miskocht.

Maar... ik verschoot van het smaakverschil! Het kan toeval zijn, maar die ongepelde hadden ZO veel meer smaak dan gepelde. Nog iemand die deze ervaring heeft?

Ik heb eerder deze week scampi's gemaakt. Ongepeld, mijn vrouw had haar miskocht.

Maar... ik verschoot van het smaakverschil! Het kan toeval zijn, maar die ongepelde hadden ZO veel meer smaak dan gepelde. Nog iemand die deze ervaring heeft?

ik koop ook alleen ongepelde.

Terug
Bovenaan