Wat heb jij vandaag gekookt?

Omdat het volop courgettes oogsten is momenteel: deze ochtend al zes liter courgettesoep gemaakt, deel voor nu, deel voor de vriezer en de wintermaanden. Daarna gaan oogsten en nu ligt er weer een kleine vier kilo courgette klaar om te verwerken.

Als ik het ni vergeet krijgen jullie na het weekend een foto van het afgewerkte gerecht :)
Voila, bij deze: (laatste van de 3 schalen).
1753170689189.png

De laatste tijd ben ik mij wat meer aan het bezighouden met het mooi dresseren van mijn bordjes. Ik ben grote fan van de pot op tafel als ik gasten heb maar wil af en toe wel eens iets chiquer doen ook.
Nu is dat iets wat je leert door zaken te testen etc, maar ik vroeg mij af of er bepaalde bronnen (boeken, sites, ...) zijn om wat inspiratie op te doen?

Gewoon pinterest. zo deed ik het vroeger. Kijken wat je mooi vindt, welke borden/schikking die passen bij het gerecht en de structuren

Omdat het volop courgettes oogsten is momenteel: deze ochtend al zes liter courgettesoep gemaakt, deel voor nu, deel voor de vriezer en de wintermaanden. Daarna gaan oogsten en nu ligt er weer een kleine vier kilo courgette klaar om te verwerken.
Classic :lol:
1 plant zetten is risico want als hij kapot gaat heb je niks. Oplossing: 2 planten zetten. Maar die geven dan zoveel courgetten dat ze er langs u oren uit komen op den duur.
Voila, bij deze: (laatste van de 3 schalen).
Bekijk bijlage 42714
Hmmm, rigatoni meatballs. Een van mijn favorieten, om te eten én te maken. Toen we nen tijd bij mijn schoonouders gewoond hebben moest ik dat minstens om de 2 weken maken :)

Classic :laugh:
1 plant zetten is risico want als hij kapot gaat heb je niks. Oplossing: 2 planten zetten. Maar die geven dan zoveel courgetten dat ze er langs u oren uit komen op den duur.

Hmmm, rigatoni meatballs. Een van mijn favorieten, om te eten én te maken. Toen we nen tijd bij mijn schoonouders gewoond hebben moest ik dat minstens om de 2 weken maken :)
Volledig gelijk. Vorig jaar hebben mijn courgetteplanten het niet overleefd en dan had ik niets, dit jaar de twee planten extra goed verzorgt waardoor ik natuurlijk met een enorme oogst zit. Vind het verder wel een zalige plant.

Een cheeseburger. Moest de broodjes van gisteren nog opwerken.

Gisteren wat varkens kalfs gehakt gemengd met tex mex chapelure, een eitje, peterselie en nog wat lookpoeder gemengd tot het droog genoeg was en dan 8 artisanale burgers van gemaakt.

Had een tijdje geleden brioche broodjes gekocht - https://www.collectandgo.be/colruyt...VzGLB3cRGcvcw7SMrios3sQSyCv0OC-BoCZ8IQAvD_BwE

Die in 2 stukken gesneden en even geroosterd in het croque monsieur machine (had niets anders) - https://www.tefal.be/nl/p/king-size-4-in-1-wm755d12-croque-en-wafelijzer/1500637312

Dan broodje klaar gemaakt met op 1 zijde mayonaise en curry ketchup en op de andere lookversie met curryketchup. Op elk stuk een schelleke kaas. En dan de burger ertussen.

Ook al was het geen smashburger, het was toch wel voor herhaling vatbaar. En ik moet eerlijk zijn dat het een stuk beter is dan een bicky of die frituurhamburgers.

Wat rauwkost (wortel, rode en witte kool) met daar wat chia zaad, granaatappelpitten en balsamico azijn onder.
Simpele dressing van yoghurt, look, limoensap, peper en zout. Kippen merguez en dat in een tortilla gerold.

1753793279171.png

Voor de kindjes stonder er komkommers en kerstomaten op tafel. Ook geprobeerd met de bovenstaande mengeling maar dat werd wat veel.

Gisteren burger king Steakhouse style wraps gemaakt.

Tortilla wraps belegd met smoked hamburger vlees (kort gegrild en versneden nadat het uit de smoker kwam) daarop cheddar laten smelten, dan BBQsaus, sla, tomaat, augurk, gedroogde ajuintjes en mayo)

fok :drool:

Eergisteren: varkenshaasje (stond aan -50%) met bloemkool in witte saus en aardappelnootjes.

Gisteren: rigatoni met kip en spek.

nFSuEUA.jpeg

6h6fz0H.jpeg

Terug
Bovenaan