Komend weekend een weekendje met de vrienden. Vrijdag ben ik de chef van dienst.
Het wordt rigatoni met meatballs. Gisteren 82 balletjes gerold (met peterselie, kruiden, look, parmezaanse kaas eronder):
en gebakken:
Daarna wat spek in de pan:
Nadat mooi gebakken er uit gehaald en aubergine in de plek:
Daar ui, look, chillipeper bij. Vervolgens ansjovis en tomatenpuree. Nadat dat even meegebakken heeft even blussen met wijn.
Die laten inkoken, afkruiden met peper, provencaalse kruiden en oregano.
Ondertussen andere pot erbij genomen: 5 blikken tomaat er in. Om dan de inhoud van de pan erin te transfereren:
To do voor vanavond: pasta koken, kookvocht bij de saus doen, pasta en saus in ovenschalen doen, oven in, laagje mozarella erop en even grillen.
Als ik het ni vergeet krijgen jullie na het weekend een foto van het afgewerkte gerecht
Het wordt rigatoni met meatballs. Gisteren 82 balletjes gerold (met peterselie, kruiden, look, parmezaanse kaas eronder):
en gebakken:
Daarna wat spek in de pan:
Nadat mooi gebakken er uit gehaald en aubergine in de plek:
Daar ui, look, chillipeper bij. Vervolgens ansjovis en tomatenpuree. Nadat dat even meegebakken heeft even blussen met wijn.
Die laten inkoken, afkruiden met peper, provencaalse kruiden en oregano.
Ondertussen andere pot erbij genomen: 5 blikken tomaat er in. Om dan de inhoud van de pan erin te transfereren:
To do voor vanavond: pasta koken, kookvocht bij de saus doen, pasta en saus in ovenschalen doen, oven in, laagje mozarella erop en even grillen.
Als ik het ni vergeet krijgen jullie na het weekend een foto van het afgewerkte gerecht

Maar ik roer inderdaad ook niet continu. Het is eerder een ruime swirl telkens nadat ik een beetje bouillon toegevoegd heb. Als je te veel roert, kan de risotto iets te "plakkerig" aanvoelen (wat een beetje het geval was met die in de Thermomix).