Wat heb jij vandaag gekookt?

Slechte foto’s, lekker eten.

Eerste keer bao buns, dat maak ik nog. Ik was al begonnen toen ik besefte dat ik eigenlijk geen echt geschikt vlees had.

Dan maar angus beef meatballs, gevuld met brood (geweekt in melk), panko, ei, munt, pezo. Gelakt met sticky saus (ketchup, sriracha, bruine suiker, loempiasaus, rijstazijn, ketjap).

Die lak aangelegd met mayo en griekse yoghurt als spread voor nadien.

Gepekeld uitje en geblancheerde sugar snaps, met een knolselder-wortelslaatje. IMG_6809.jpeg17D8AA14-967E-4497-B64D-08A8825C23F2.jpegIMG_6818.jpeg

Den overschot van gisteren (Chinese fijne noedels (van Knorr) met paprika en ui in currysaus van manna en een goeie scheut Tabasco en kippeblokjes (wel eerst gebakken ) ) in de soep van maandag gekapt (wok groente zakjes op zijn Aziatisch en eentje op zijn Hongkongs met balletjes en van die wok curry saus van Go Tan ) bijeen gekapt tot een curry soepje .
Ben enkel de noedels vergeten te knippen en dat maakt het eten met een lepel net iets moeilijker . ;)

Hier moet er nog es een bol burrata aan geloven. Moest maar zo lekker niet zijn. In een saus met champignon en pancetta.

Voor de 1e keer ooit pasta carbonara gemaakt, geïnspireerd door de veelheid waarmee dat hier passeert. In mijn hoofd was dat iets moeilijks om goed te doen, maar het is eigenlijk best eenvoudig. En zo lekker, vooral dat.

Basically al die pasta's komen toch neer op "kies random groente voor gezond te zijn, mix met boter en pecorino romano voor een smaakbom" :p
True story.

Bij die pasta nerano is gezond wel echt een illusie :') De courgette wordt eerst gefrituurd, dan gebakken in olijfolie en eenmaal gesmolten wordt er nog een klont boter bijgegooid :laugh:

Maar beter dan niets zeker? Ze hebben ook verschillende pasta's zonder enige groente (carbonara, cacio e pepe, ...). Allemaal wel :drool:. Ik 'pimp' mijn carbonara's vaak wel met wat groentjes (asperges, erwtjes, ...) om toch ook weer de illusie van iets gezonds binnen gehad te hebben hoog te houden :unsure:

True story.

Bij die pasta nerano is gezond wel echt een illusie :') De courgette wordt eerst gefrituurd, dan gebakken in olijfolie en eenmaal gesmolten wordt er nog een klont boter bijgegooid :laugh:

Maar beter dan niets zeker? Ze hebben ook verschillende pasta's zonder enige groente (carbonara, cacio e pepe, ...). Allemaal wel :drool:. Ik 'pimp' mijn carbonara's vaak wel met wat groentjes (asperges, erwtjes, ...) om toch ook weer de illusie van iets gezonds binnen gehad te hebben hoog te houden :unsure:
Nee, ik ga zeker niet beweren dat het gezond is. Maar 't zal verdorie wel goed smaken.

klaagt in het begin over teveel zout als in het resto deze pasta bestelt.

Begint te koken met 3x een handvol zout erover te kappen :laugh: op 11:00 en 11:30
Ja I know, maar dat laat ik aan me voorbij gaan hoor. Ik gebruik hier ook gewoon wél de machtige Pecorino en zout de rest van mijn eten gewoon minder. 😅

Nu we hier toch eens komen posten ipv enkel maar te lurken en te verlekkeren, deze staat bij mij te pruttelen :
Gaan we sebiet combineren met een frisse raita:

Terug
Bovenaan