Wat heb jij vandaag gekookt?

Ik wil eens zelf chocoladesaus maken (om bij vanille ijs te doen), hoe doe ik dat aub? Ik heb room met chocoladestukken geprobeerd, maar dat vind ik persoonlijk geen topper :(

Ik wil eens zelf chocoladesaus maken (om bij vanille ijs te doen), hoe doe ik dat aub? Ik heb room met chocoladestukken geprobeerd, maar dat vind ik persoonlijk geen topper :(
(Bruine) Chocolade, melk, een klontje goeie boter en een klein beetje vanillesuiker, heaven

Ik zou dus het amalgaam maken van :

200g zwarte chocolade
150 ml melk
1 el vanillesuiker (13-15g)
25g goei boter

Laat ons weten hoe geslaagd het is. Dan kan Meh1time desnoods nog bijsturen naar de exacte hoeveelheden :p.
En je kan mogelijks ook een versie maken met melkchocolade.

Daarna kan je ook nog eens variëren in het merk van chocolade. Daar zitten soms ook serieuze verschillen tussen.

Op deze site staat letterlijk het recept wat ik persoonlijk slecht vind:

Bereidingswijze​

• Breek de chocolade in kleinere stukjes.
  • Breng de room in een steelpan op matig vuur aan de kook.
  • Zet het vuur lager, voeg de chocolade en de boter toe. Roer tot de chocolade is gesmolten.

Ik zal eens proberen met vanillesuiker, boter en melk ipv room.
Ik had op tikTok een filmpje gezien met cacaopoeder. Als het niet zo goed is, zal ik daarmee eens experimenteren.

Wat scheelt eraan?

Gebruik je goeie chocolade?

Sticky teriyaki meatballs met gestoomde paksoi en edamame boontjes.
1000032120.jpg

Wat scheelt eraan?

Gebruik je goeie chocolade?
Snap ik ook niet, hier ook gewoon callebaut callets(811) of jacques dessert bloc met melk toevoegen tot juiste consistentie.
Voor mij hoeft daar absoluut geen extra suiker in, boter kan ik nog begrijpen maar is eerder voor de glans en een beetje textuur/smeuigheid maar ook geen must.
Gewoon simpele/goede/pure chocoladesaus.

Als je dit niet goed vindt heb je je hele leven chocolade saus uit een tube gegeten en maak je nu zo eens zelf een echte saus en kan je gewoon niet aan het verschil wennen ofzo.

Terug
Bovenaan