Wat heb jij vandaag gekookt?

T’is precies hamburger dag vandaag want heb er ook gemaakt maar wel eenvoudiger . ;)
Vers broodje uit de oven , platgedrukte hamburger en daar gebakken ajuin op en een schuifje zoetzure augurk met ketchup en mayonaise .
Nadien nog een hotdog gemaakt (gewoon zo een worstje dat opgewarmd was in dat worstensap ) met gebakken ajuin en mosterd …niks fancy vandaag …gewoon simpel en goed . ;)

En? Wat vind je van de buns? Behalve dat je er minstens 2 moeten eten om wat gegeten te hebben 😇
Zeker niet slecht! Maar wel heel fluffy en moeilijk om beetje krokant te krijgen. Ik denk perfect voor 1 stuks vlees maar voor 2 stukken zijn die van Mr Big Mouth misschien wel beter omdat die steviger zijn.

heeft er hier iemand de full version? ik ben wel benieuwd eerlijk gezegd

heeft er hier iemand de full version? ik ben wel benieuwd eerlijk gezegd

Die van den Delhaize heeft 10/10

Als ik eens zondig met zo’n pot, je weet wel, als je vergeten bent eten te preppen voor de kinderen (die twee keer warm krijgen per dag🫅👸) neem ik die van Think Tomato (no bullshit heet ze). Die is zeker en vast ook lekker, en behoorlijk gezond. Schijteduur wel.

Die van Boni smaakt, net zoals die el-cheapo lasagnes enzo, inderdaad verschrikkelijk.

MddqBbn.jpeg

Spinazieroom saus met gerookte zalm en pasta. Was lekker.

Mijn Ardense stoofpot is het enige recente gerecht dat hier bij iedereen in de smaak valt. Ik eet alles, de madam vist de champignons eruit, kind 1 eet alleen de patatten met saus, kind 2 eet alleen de wortel en vlees en de baby eet het geplet. Maar goed, 1 pot en iedereen is gevoederd...

Spek, ui, wortel bakken, tomatenconcentraat erbij en blussen met rode wijn. Tijm + laurier.
Champignons apart bakken.
Een gerookt vleesje apart aanbakken (Ardens gebraad of een varkenshaasje of whatever in de slager is), maar niet gaar bakken.
Dan alles in de saus kieperen (champis en vlees) en 15 minuten laten doorpruttelen. Binden as needed met maizena.

Ideaal gerecht om te mise-en-placen. Kunt de saus en champis prepareren en in de frigo doen. Dag nadien 15 min werk om alles klaar te krijgen. Ik serveer het met duchesses of schijfjes of whatever patatten uit de oven. Dat heeft ongeveer evenveel tijd nodig als het finaal doorpruttelen. Dat is hands-on 5 min werk en max 20-25min werk als de oven moet voorverwarmen. Ideaal gerecht.

Spek, ui, wortel bakken, tomatenconcentraat erbij en blussen met rode wijn. Tijm + laurier.
Champignons apart bakken.
Een gerookt vleesje apart aanbakken (Ardens gebraad of een varkenshaasje of whatever in de slager is), maar niet gaar bakken.
Dan alles in de saus kieperen (champis en vlees) en 15 minuten laten doorpruttelen. Binden as needed met maizena.
Ik heb een gelijkaardige variant daarop, maar dan met stukken ossenstaart. Die bak ik ook aan in de pan en gaan dan de pot in, maar daar moeten ze wel nog een 3 tal uren in sudderen vooraleer ze gaar zijn. Ideaal om in een dutch oven te doen.

Carrefout 1/10 - Everyday 1/10 - AH 0/10 - Boni 3/10 - Jumbo 9/10 - Delhaize 10/10 - Manna 8/10

Bedoelen ze deze?

Die Manna 8/10 WTF? Dat is echt bagger die saus

Bedoelen ze deze?

Die Manna 8/10 WTF? Dat is echt bagger die saus

Deze

Terug
Bovenaan