Wat heb jij vandaag gekookt?

Wat bedoelt je juist . Dat je uw ramen zelf gemaakt hebt vanuit rijstmeel ?
Indien zo dan zien ze er inderdaad goed uit maar je kan ze ook gewoon in een pakje kopen in de supermarkt . ;)

Wat bedoelt je juist . Dat je uw ramen zelf gemaakt hebt vanuit rijstmeel ?
Indien zo dan zien ze er inderdaad goed uit maar je kan ze ook gewoon in een pakje kopen in de supermarkt . ;)
De noedels komen gewoon van de Chinese supermarkt. Daar ga ik geen tijd en moeite in steken om zelf te maken 😅.

Nope , maar waarom zelf maken als dat voorgemaakt product even goed van kwaliteit en smaak is als zelf maken .

Net zoals pasta , ja je kan ze zelf maken maar daardoor is de smaak niet beter want ik heb liever spaghetti die tijd heeft gekregen om volledig te drogen dan die verse zelfgemaakte spaghetti slierten (en ja je kan ze ook zo kopen ) maar ik gebruik dus de droge soort die in pakjes verkocht worden

Brood kan je ook zelf maken vanuit bloem en water maar de broodjes die je nog moet afbakken die je in de winkel zo kan kopen ….daar is niets mis mee en smaken evengoed .

Ik maak mijn soep ook liever van verse groenten en zelf getrokken bouillon (in plaats van die blokjes of ja die vloeibare in de potjes ) maar dat is enkel omdat die reeds gemaakte soepen meestal voor mij te zoet zijn omdat ze er suiker in gooien voor de smaak .(en zeker in tomaten soep en dan nog niet te spreken over welke balletjes (als je dat zo al mag noemen ) ze erin gooien

Zo zijn er nog gerechten maar ik slacht ook niet zelf het varken of de koe voor een stukje smakelijke vlees …

Trouwens koop ik soms zulke voor verpakte maaltijden maar geef er mijnen eigen draai aan bij het klaarmaken …kan ook lekker zijn . ;)

Nope , maar waarom zelf maken als dat voorgemaakt product even goed van kwaliteit en smaak is als zelf maken .

Net zoals pasta , ja je kan ze zelf maken maar daardoor is de smaak niet beter want ik heb liever spaghetti die tijd heeft gekregen om volledig te drogen dan die verse zelfgemaakte spaghetti slierten (en ja je kan ze ook zo kopen ) maar ik gebruik dus de droge soort die in pakjes verkocht worden

Brood kan je ook zelf maken vanuit bloem en water maar de broodjes die je nog moet afbakken die je in de winkel zo kan kopen ….daar is niets mis mee en smaken evengoed .

Ik maak mijn soep ook liever van verse groenten en zelf getrokken bouillon (in plaats van die blokjes of ja die vloeibare in de potjes ) maar dat is enkel omdat die reeds gemaakte soepen meestal voor mij te zoet zijn omdat ze er suiker in gooien voor de smaak .(en zeker in tomaten soep en dan nog niet te spreken over welke balletjes (als je dat zo al mag noemen ) ze erin gooien

Zo zijn er nog gerechten maar ik slacht ook niet zelf het varken of de koe voor een stukje smakelijke vlees …

Trouwens koop ik soms zulke voor verpakte maaltijden maar geef er mijnen eigen draai aan bij het klaarmaken …kan ook lekker zijn . ;)
Lange text om te zeggen dat je eigenlijk geen smaak hebt

Gnocchi van krieltjes en tipo00. zonder recept gewoon wat gefreewheeld.. geen onverdeeld succes maar goed genoeg om het nog eens (maar dan goed) te proberen

IMG_5358.jpeg
IMG_5359.jpegIMG_5360.jpeg

Verse pasta, al dan niet zelfgemaakt, is toch onwijs veel lekkerder dan droge 😅
Voor sommigen wel voor mij niet want vind niet dat er veel smaak verschil is …kan ook zijn omdat ik altijd veel saus gebruik dus maakt mij niet uit maar ben er geen fan van . ;)
Lange text om te zeggen dat je eigenlijk geen smaak hebt
Nope , gewoon omdat uw mening anders is heeft dat niets te maken met mijn “smaak” .
Ik,eet graag , ik eet veel en ik eet lekker …maar wel op mijn manier . ;)

Gnocchi van krieltjes en tipo00. zonder recept gewoon wat gefreewheeld.. geen onverdeeld succes maar goed genoeg om het nog eens (maar dan goed) te proberen

Bekijk bijlage 38939
Bekijk bijlage 38940Bekijk bijlage 38941
Gnocchi zijn heel leuk om te maken maar wel relatief moeilijk om consistent goed te krijgen. Ik heb al zeker vijf verschillende bereidingswijzen en verhoudingen van aardappel en bloem geprobeerd.

Sowieso altijd droge kruimige aardappelen gebruiken. Ik kookte die altijd in water met de schil nog aan maar heb ze ook eens in de oven klaargemaakt en dat leidde tot even goeie gnocchi.
Altijd de aardappelen warm verwerken. Je moet ze laten afkoelen tot ze "oncomfortabel handelbaar" zijn, in de praktijk moet je dus continu met die krengen goochelen en vloeken omdat uw vingertippen bijna verbranden. En door een aardappelpers doen.
Ik heb ze al gemaakt met en zonder ei, zonder ei zijn ze fragieler en niet echt geschikt om te bakken (ofwel had ik ze toen gewoon verkloot lol). Heb ze al gemaakt met een heel ei en met enkel eigeel, kan niet zeggen dat ik veel verschil merkte.
Het deeg niet overkneden want dan worden ze ook stug. Eigenlijk moet je gewoon kneden tot het deeg net samen gekomen is en je er net een worstje van kan maken.

En dan een goeie saus op basis van tomaten en boter erbij!

Ik koop altijd voorverpakte gnocchi. Maar ik snapte nooit echt de hype, tot ik een recept tegenkwam dat de gnocchi niet kookte maar bakte.

Wereld van verschil, ben een echte fan nu. Ik kan er niet bij dat iemand enkel gekookte gnocchi lust, of het moet verse zijn wat ik nog nooit heb gegeten.

Een stuk dunne lende mee van 650 gram voor vanavond. Met roquefortsaus gereedmaken, frieten en een vers slaatje. Voor de madam een stuk chateau genomen.

Heb nog eens spek met eieren gegeten vandaag met een lekker broodje erbij uit de oven .
Was lang geleden en de stukken spek waren extra dik gesneden (denk dat ze vergeten waren om het snij machien af te stellen ) …maar moet eerlijk toegeven dat het brood al was voor gebakken en dat het spek ook uit de winkel kwam en dat ik de eieren niet zelf gelegd heb ….maar het was nog altijd lekker hoor . ;)

Straks een dunne lende (maar moet eerst zien dat ik die rot koe te pakken krijg ) met overschot van gisteren van puree met worteltjes en ajuin …is dus niet echt vers meer maar ga het gewoon wat opwarmen met een scheutje melk erbij en misschien een klontje boter ..(daarom dat ik doe verdomde koe te pakken moet krijgen , niet voor de lende . ;) )

Melanzane parmigiana en daarbij wat pasta op smaak gebracht met wat pecorino.

Auberinges laten uitdrogen door er zout op te doen en nadien gegrilld in de oven, anders is het een waterige bedoening. En gegrillde aubergines zijn fokking lekker.

Auberinges laten uitdrogen door er zout op te doen en nadien gegrilld in de oven, anders is het een waterige bedoening. En gegrillde aubergines zijn fokking lekker.
Nondedju, dat was goed! Zal volgende keer foto's nemen. Bomvol smaak.

Fokking lekker indeed. Helaas komt dat hier zelden nog op tafel want mijn vrouw wordt mottig van de geur alleen al sinds ze zwanger geweest is :S Als mijn schoonvader in de zomer Aubergines heeft uit zijnen tuin durf ik mij er wel nog eens achter zetten, ik kan daar dan wel 3 dagen van eten maar das geen straf :coolbrows:

Een andere versie van kip tandoori met rijst .

Je kan uw mozzarella zelf nog wat kruiden voor het vullen en om de filet te vullen snij je gewoon een zakje in de file , stomp dan uw vulling erin zoals bij een kalkoen maar zorg ervoor dat je geen gaten duwt of snijd in de zij of onderkant . Dan gewoon met tandenstokers de opening wat dicht spiesen en dan tussen de 25 en 45 min in de oven op 220 ° afhankelijk van de dikte van uwe filé . )

Moet wel eerlijk bekennne dat de saus uit een potje kwam (maar ze is wel lekker ) , de rijst komt ook uit een zakje en de flé heb ik ook gewoon in de Carrefour gekocht (had geen goesting om achter dat kieken van één van mijn buurmannen te lopen en zo is het gemakkelijker . ;) )
Ahja eng de mozzarella heb ik ook niet zelf gemaakt want ze verkopen dat ook in een zakje maar weet niet of je dat dan echt als vers kan bestempelen . ;)

Terug
Bovenaan