Wat heb jij vandaag gekookt?

Ovenschotel met zalm, gestoomde aardappelen en spekjes.
250215.jpg

Vandaag quiche gemaakt...

Gisteren rijst + currysaus (uit brikje) + een variant op honey garlic chicken met o.a. oestersaus.

Oestersaus + honing + sojasaus is toch een machtig trio. :drool:

1000047028.jpg

Arayes, sinds ik dat is één keer heb gemaakt (@Lemme) is dit een van de top drie antwoorden als ik aan mijn vrouw vraag wat ze graag wil eten.

Voor wie dit heerlijk recept ook eens wil testen:
Onderwerp 'BeyondGaming Kookclub: Recept 5 - Arayes'

Kipgehaktballen in Jagersaus. Dit was mijn tweede poging voor een zelfgemaakte Jagersaus en was deze keer veel beter gelukt. Zat ook een scheut worcestershire saus (tongue twister 😆) bij, wat de Jagersaus wel lekkerder maakt.

Met zelfgemaakte frietjes en rauwkost.

Enkele gerechtjes van deze week:
1000047275.jpg

Couscoussalade met gebakken courgette en merguez, een looksausje en krokant Libanees brood.

1000047244.jpg

Shepperds pie met spinaziepurree.

Vleesribben met puree .
De ribbetjes klaargemaakt in de oven .
Eerst effe ingewreven met de maggi kruidensaus die al van 2021 is verlopen inpakken in zilverpapier en dan 45 min op 160 °C , dan 60 min op 140°C en dan kan je de beentjes er gewoon af halen .
Heb wel eerst het “velletje” aan de binnenkant van de rib verwijderd .
Dan het vocht dat in het zilverpapier gelopen was gebruikt als saus op de puree …..en dat het lekker en mals was . ;)

Niet gekookt, maar een boterham met martinopreparé met scherpe mosterd, jalapeno en wasabimayonaise is next level. Een goeie luchtige doch krokante pistolet of ciabatta was nog beter geweest.

Beetje teveel bouillon in de velouté patron?
Ik ben oprecht benieuwd hoe je dat zo waterig krijgt 😅

1 deel bloem
1 deel boter
5 delen bouillon

Of op het zicht, tot ge een dikke saus hebt, minstens zo dik als bechamel. En dan 0,5 deel stevige room.

maar, tkan ook aan de foto liggen natuurlijk. En het kan natuurlijk ook heel lekker zijn.

Beetje teveel bouillon in de velouté patron?
Ik ben oprecht benieuwd hoe je dat zo waterig krijgt 😅

1 deel bloem
1 deel boter
5 delen bouillon

Of op het zicht, tot ge een dikke saus hebt, minstens zo dik als bechamel. En dan 0,5 deel stevige room.

maar, tkan ook aan de foto liggen natuurlijk. En het kan natuurlijk ook heel lekker zijn.
Beetje veel vet in de bouillon waardoor de saus wat lopender was dan gewenst. De foto bedriegt wat maar de saus mocht zeker wat dikker zijn.

1000047496.jpg

Knolseldercreme met in spek gewikkeld witloof met dadelspek balsamico en een krokantje van hazelnoot en grano padano.

Ik heb nood aan nieuwe borden, dat blauw begint echt tegen te steken...

Terug
Bovenaan