Wat heb jij vandaag gekookt?

Risotto met courgette en champignons.
Met tomatenpuree voor de afwisseling.
1000036578.jpg

Ikke kippeblokjes met rijst en tandoori saus .

Recept :
Ge neemt een buideltje rijst (in mijn geval 2 ) en ge gooit die in kokend water voor 10 min en dan eruit halen en effe laten uitlekken .
Ondertussen snijdt ge een kipfilet (in mijn geval 2 ) in blokjes ,zo groot als ge zelf wilt ( of ge koopt ze gewoon al voorgesneden ) en ge bakt die aan in en pan en ik gooi er dan n oog wat versnipperde ajuin bij (eentje volledig in blokjes gesneden ) .
Als de kip kleur begint te krijgen gooi je de tandori saus erbij ( die je in een potje hebt aangekocht in de lokale warenhuis ) en brengt dit eventueel onder een deksel aan de kook .
Nadien het vuur wat lager en laat dit effe pruttelen voor een paar minuutjes en af en toe eens omroeren .
Rijst als die uitgelekt is uit het zakje halen en in een potje doen en deksel erop na effe te hebben omgeroerd .

Als alles klaar is schep je wat rijst in een diep bord en gooi je daar de tandoori saus en kippeblokjes erboven naar eigen goesting (bij mij dus royaal) en …smakelijk eten . ;)

Was lekkerder dan verwacht en het moet allemaal niet ingewikkeld zijn en was dus vrij snel klaar gemaakt . ;)
Volgende keer eens aan denken om een fotootje te maken . ;)

Ni echt koken. Maar sneetjes vers stokbrood met oa Chaumes, rillettes de mans, rillette de saumon...
En dat met een donker trappistje overgoten.

Genieten :love:

Ni echt koken. Maar sneetjes vers stokbrood met oa Chaumes, rillettes de mans, rillette de saumon...
En dat met een donker trappistje overgoten.

Genieten :love:
Doe dat soms ook met mozerella en dan effe onder de gril in de oven .
Gebruik dan wel die stevigere soort ( rechthoekige blok ) en met brie is dat ook lekker . ;)

Gisteren 2Kg Octopus tentakels, niet op BBQ, normaal klaargemaakt en afgebakken in de pan.... ZAAALIG lekker en blijbaar hebben ze het tegenwoordig regelmatiger bij de vishandel !!

Recept vd pesto?
Op gevoel samen gegooid in de blender:
Olie, amandelen, lookteentjes, ansjovis, peterselie, peper en een beetje geraspte licht belegen kaas. Parmezaan of pecorino durfde ik niet uit vrees dat het te zout zou worden.
Gerecht ook afgewerkt met geroosterde amandelschilfers. 👌

Kip in Marsalaroom, zoete aardappelfrietjes en een lenteslaatje.

En Chimay bleuke dabei :drool:

Geen foto, maar eergisteren nog eens tomatensoep gemaakt... Dit keer met "bouquet garni" aka "kruidentuiltje". :) Na veel (kook)videos gezien te hebben waarin ze dat gebruiken, was ik toch eens benieuwd om dat te proberen.

En ik verwachtte eigenlijk niet veel effect, maar miljaar, wat een smaakboost zoiets geeft aan de soep. :D Kan alleen maar aanraden om het eens te proberen.

Terug
Bovenaan