Wat heb jij vandaag gekookt?

Dorade en zeebaars in zoutkorst op de BBQ, rode bieten in zoutkorst gegaard in de oven en opgediend met wat geklaarde boter, citroen en grof zout, entrecote op de BBQ, aardappelsalade en gewone gemengde salade.
Jum

Zaterdag eens iets nieuws geprobeerd: Enchilladas met kip, en ook enkele met chorizo als test. Bleken die met chorizo echt het best te zijn.

Everzwijnsteak sous vide aant garen op 60,5 kerntemp en dan nog kort afgrillen. Met veenbessencompote, kroketten rösti en een Chimay bleu bij.

eeeeen de kroketten waren niet aangevuld, shame on me.

Laatst bewerkt:
vIiLMRV.jpeg

Goed mals smaakvol vlees heeft echt geen saus nodig :oink:
Dat zijn zo van die dooddoeners. Impliceert dat iemand die graag saus wil niet weet wat “smaakvol” vlees is. Wild zonder saus… letterlijk nog nooit gezien. Uiteraard kan je dat eten, maar voor mij is dat toch wel onderdeel van het gerecht.

Maar hey, lekker was het wellicht wel :)

Straks dit maken maar met kipfilet overschot van gisteren.

Verbazingwekkende ontdekkingen.

Ik wist zo niet wat eten, geen zin in een boterham, geen tijd om iets warm klaar te maken.

Sandwich, kippewit, paprika, bicky uitje, joppiesaus. En dat in het croquemachien.

Fok das lekker :lol:

Es iets anders als de klassieke hespkaas snok monsieur

Omelet eens op een andere manier klaargemaakt. Twee eitjes en wat melk geklutst en in de pan gedaan met wat peper en zout, dan een draaiende beweging gemaakt en zodra het ei onderaan een vaste vorm begon te krijgen heb ik het opgerold terwijl de bovenkant nog lopend was. Nog zeer smeuïg vanbinnen. Saignant.

Met dank aan een omeletspecial in De Standaard vorige week.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan