Wat heb jij vandaag gekookt?

Niet echt koken, maar gisteren verse schellekes rosbief van de hoeveslager hierachter op een kraakvers stokbrood gesmeten, geschilferde Parmezaanse kaas erover, wat peper, wat rucola sla, beetje crema balsamico erover en kappertjes.

damn :love:
Da's lekker.

Hier nog wat aubergines over, dus in lange schijfjes gesneden en zout erover gekapt zodat het vocht kan trekken. Over anderhalf uur afdeppen en dan frituren in olie tot ze die perfecte textuur hebben.

Van m'n zus weer een doos met een dozijn eieren gekregen en nog wat overschot groentjes -> gebakken rijst met een eitje erbij.
In één keer van 10 eieren vanaf :D

ADCreHeDJmIlYD84QEWVrYCoV5Rb6Ar1gNcCiOsQ-YjId3ZVXmHm1fOx9PA5BddJ1-GJfcIFWYbZp3WdP_u7TODe03Mh9dHIuze6Z2FQeei6ZBt84h3H2FV9mWGahvuqGSEdaX2xY6rVh-TIFWgRPyeEjUXw4DXhJUv1Ght0WSsppQYkowisbRUAmdFWqIvLR2e_gHUS64D_3rLsxp25bYFKai6kv3E6xUL3VkQV2TBduhNq0ujzJbDIS9Dgc52o2RyzqACAM7j5L9admcIiGMg7DkpnJJRGNKMm7J8XAsk3hrhIkDyt5tGz1CJbCG9rY26zn7_xerKRQZYw6RgcElMECbiBQPSdxxD3U8iGf7diZX4EH54Bn665ZVpJsCIkoSdPYR0PUeR3q9DlMzJAMZ2fZ5sxyQzUEmXwsJgOYNtF3hql6aOKZUa0UOMHsTPo718aujj2ZPeArLazQf2QITzIumnjdKmSeAtm7268iK1mBcqjrYOjOhZFWqVP5d6nJ2oLZRB2h4Nr37F9w0PNPCETv_D74l-tFsgCimJdd_BwByVN9M_nkMZ8_pF4cBpG3xj7NjtOXBUZrieku6w3py2k---0pW9B21a1sGr0n7hdMvWDSnzt_1e2fV2fSm-1HggOFtL0pVudoPYfxVAZFF9Tynd02AItyesjxan6HffN-kHaQm2eMfWhz2qQDEUZmqQ3BiyL3Lc2DnVv_-wLxn3dIEcfCOElzcEUw9xVQrP18O1OFW88hFuzxcB8_9poMUN_qgZZ1UUw-g5VhXgdOnkA3j-6aUtpZPZ-adwEDxzirjYHPVP2Q0OGMfGSxf7YjzWgm3cxI08AF4aJEiaUamNVeVPR8z3mVyZFJ0sHaifxPQ1hqTvno5PvevqbXATOtzNpxEHZjfChn5Rv9w-zcktz6xs=w968-h1291-s-no

Gehakt gebakken met venkel en kastanjechampignons.
Een butternut gehalveerd en geroosterd in de oven met tijm, look en grof zeezout. (50min op 220 graden)
De gare butternut uitgeschraapt en in de blender met een pot mascarpone.
De mix uitgieten bij het gehakt en nog een lepel kookvocht van de pasta bijgedaan.

Opdienen met wat tagliatelli.

Oktobereten!

Eigen probeersel

Champignons (150g of zo)
juliennegroentjes van everyday (250g of zo)
Lookkruiden
sojasaus
blokje kippekruiden -> maar ga volgende keer een half blokje nemen en rundsbouillon proberen
kebabvlees uit de diepvries - https://www.colruyt.be/nl/producten/30191

Pan in olijfolie zetten en opwarmen
Champignons klein snijden en in de olijfolie gooien en daarbovenop rijkelijk bestrooien met lookpoeder
aanbraden tot ze wat goudgeel beginnen te worden.
wat besprenkelen met sojaolie
nog wat aanbraden tot ze nog wat meer goudgeel zijn.

De juliennegroenten erop gooien. Wat aanbraden.
Nog wat lookpoeder erop gooien.
3 tal minuutjes laten opstaan en erdoor roeren
De kippekruiden versnipperen en erover doen
Nog 30 seconden wat op en neer gooien en aan 1 kant zetten

Het kebabvlees (150g of zo) aan de andere kant zetten
nog wat olijfolie erover sprinkelen.
Nog wat lookpoeder

En dan 15 -30 seconden laten doen, zodanig dat het vlees ontdooid is. Daarna alles onder elkaar mengen.
Nog een minuutje of zo laten intrekken.

Warmte afzetten.

De wrap 30 seconden in de microgolf
looksaus en andalouse op de wrap wat mengen en verspreiden over de wrap.
Daarna rijkelijk beleggen met de inhoud van uw pan met groentjes en champignons.

3 - 4 wraps later en ik heb gegeten.
Was lekker ;p.

Gisteren hetzelfde gedaan zonder dat bouillonblokje, en vandaag is het stukken beter ;p. Was wat flets van smaak toen

Morgen hertengebraad met zelfgemaakte Grand Veneursaus, fondantaardappelen met tijm en rozemarijn uit te tuin en oesterzwammen die ik ongetwijfeld met iets umami ga gereedmaken. Ik kijk er naar uit!

Helaas geen voortreffelijke Bourgogne in huis, maar er staat wel een zeer degelijke Zuid-Afrikaanse shiraz te popelen om gedronken te worden.

Gaan eten vanavond. Heb eendeborstfilet genomen maar met een sjalot-honing roomsaus.
Wat een combo!

Die saus ga ik es proberen namaken.

Morgen hertengebraad met zelfgemaakte Grand Veneursaus, fondantaardappelen met tijm en rozemarijn uit te tuin en oesterzwammen die ik ongetwijfeld met iets umami ga gereedmaken. Ik kijk er naar uit!

Helaas geen voortreffelijke Bourgogne in huis, maar er staat wel een zeer degelijke Zuid-Afrikaanse shiraz te popelen om gedronken te worden.
Fuck you Colruyt, met uw half uur op 180 graden. Helemaal doorbakken, taai als een schoenzool. :(

Volgende keer een kernthermometer.

De saus en de fondantaardappelen zijn wel geslaagd.

Met honger en goesting naar de winkel gaan is écht geen goed idee :laugh:

Vanavond sint jacobs noten met een creme van geroosterde butternut, gestoomde broccoli roosjes, gegrilde oesterzwammen en puree met Rochefort boter!

Hesperolletjes met witloof in den oven.
Geen honger nodig hier, ik volg jou vanavond! 😁
Benieuwd wat de dochter ervan zal vinden als ik ze eindelijk overhaal om te proeven... Ze heeft een afkeer van ajuin dus bewust geen prei genomen maar ineens voor gestoofd witloof gegaan. 🤞

De dochter vond de "gebakken komkommer" in de hesp "walgelijk". 🙁
Ik geef ze groot gelijk, gebakken witloof :puke:
Rauw in een salade vind ik dat weer superlekker :)

Hier heel simpel gekocht: anderhalve kilo varkens stoofvlees, wa bruin bier, uien, mosterd, luikse stroop en nen bruine boterham :)
Ook nog 2 stukjes kruidnagel erin maar dat ga ik er de volgende keer toch uitlaten.

Terug
Bovenaan