Wat heb jij vandaag gekookt?

Iemand hier ervaring met Thermomix (of Tokit Omni Cook)? Zijn geld waard? Is het echt zo makkelijk in gebruik?
Ik ben daar ook al een eeuwigheid naar aan het kijken maar kan het maar moeilijk verantwoorden. Thermomix zou trouwens met een nieuw model op de markt komen.

De laatste stap vandaag: opeten.

IMG_1265.jpeg

Stracciatella en oude rassen-tomaat ertussen, en voor de rechtse nog wat rauwe ham. Formidabel gesmaakt!

Sushi aant maken. Maki, california, futomaki, nigiri. Heb deze keer ook zalmeitjes voor de afwerking. En gecrunchte bicky uitjes voor de california rolls in te rollen.

Sushi aant maken. Maki, california, futomaki, nigiri. Heb deze keer ook zalmeitjes voor de afwerking. En gecrunchte bicky uitjes voor de california rolls in te rollen.
Hier vorige week ook sushi gemaakt, mijn derde keer intussen. Begint steeds beter te lukken, voor het eerst mij aan uramaki gewaagd en was best goed gelukt!

Waar haal je die zalmeitjes, lijkt me wel leuk om volgende keer te gebruiken? :smile:

Hier vorige week ook sushi gemaakt, mijn derde keer intussen. Begint steeds beter te lukken, voor het eerst mij aan uramaki gewaagd en was best goed gelukt!

Waar haal je die zalmeitjes, lijkt me wel leuk om volgende keer te gebruiken? :smile:

Heb die bij albert heijn gevonden.

Zelf praliné pasta gemaakt. Daar gaat volgend weekend een dessert mee gemaakt worden.
Smaakt alvast super lekker, hoop dat ik nog iets over heb tegen wanneer ik het nodig heb.

Guanciale: drie lappen
Eieren
Verse pasta
Pecorino romano
Grofgemalen zwarte peper

It's carbonara time.

Inmiddels ook eens aangeschaft en gisteren gemaakt.

Stukjes zagen er knapperig uit, maar in se was het puur vet en dat viel niet bij iedereen in de smaak. Verder laten doorbakken of heeft dat geen impact op de textuur van de binnenkant?

Spaghetti aglio olio e peperoncino
Heb nog een lading jalapeño pepers in de diepvriezer zitten van vorige zomer, ideaal om dit snelle gerechtje mee te maken. Eenvoudig, maar zo lekker!

Gisteren spinaziepuree met veggie schnitzels.
Vanavond gebakken patatjes met zalm, asperges en hollandaisesaus.

Spaghetti aglio olio e peperoncino
Heb nog een lading jalapeño pepers in de diepvriezer zitten van vorige zomer, ideaal om dit snelle gerechtje mee te maken. Eenvoudig, maar zo lekker!
Zelf nog niet gegeten, maar ik mis hier precies toch wat groenten en/of vlees in? Alee, dat is nu toch gewoon pasta met een paar smaakversterkers/toppings erbij, toch? Je kan bijna evengoed enkel de pasta eten (vind ik écht lekker btw)... :unsure:

Inmiddels ook eens aangeschaft en gisteren gemaakt.

Stukjes zagen er knapperig uit, maar in se was het puur vet en dat viel niet bij iedereen in de smaak. Verder laten doorbakken of heeft dat geen impact op de textuur van de binnenkant?
Guanciale is inderdaad nogal vettig, maar wel zeer prettig vettig. Ik begrijp wel dat niet iedereen daar fan van is en dat "gewoon" dik gesneden spekblokjes meer geschikt zijn. Het is wel een meerwaarde om al dat gesmolten vet mee op te nemen in je ei-pecorino-pastamix.

Vanavond gebakken patatjes met zalm, asperges en hollandaisesaus.
Mijn vrouw had het gemaakt, de patatjes (geschild in kleine stukjes) in de airfryer (met zout en olijfolie). Ik heb zeker 400 gram asperges gegeten, zo lekker :drool:.

Terug
Bovenaan