Wat heb jij vandaag gekookt?

Gisteren eens kip op de rooster in de oven gelegd met daaronder een schotel stukken aardappel met schil (en de nodige kruiden) en ernaast een schotel in de lengte gesneden puntpaprika's. De sappen van de kip waren echt wel een grote meerwaarde voor de smaak, dedju toch. Alleen denk ik dat een spit beter is, want de kip was onderaan helemaal niet zo krokant als ik had gehoopt. Het vel aan de bovenkant was wel perfect krokant en de kerntemperatuur was 75 graden.
Probeer volgende keer deze methode eens:
Zonder spit krijg je een kip in zijn geheel nooit helemaal goed.

Ik ben wat beginnen koken dankzij de vele TikTok filmpjes, en ik merk dat Delhaize het beste is om de ingrediënten te kopen. Klopt dat? In de Colruyt en Okay vind ik die producten soms niet. Jumbo ook geen echte topper. Albert Hein wel verrassend veel producten maar hier in de buurt is deze helaas slecht bereikbaar.

Hangt af van de grootte van de supermarkt hier vind ik alles in de Carrefour Hypermarkt maar niet in de Delhaize.

Ik ben wat beginnen koken dankzij de vele TikTok filmpjes, en ik merk dat Delhaize het beste is om de ingrediënten te kopen. Klopt dat? In de Colruyt en Okay vind ik die producten soms niet. Jumbo ook geen echte topper. Albert Hein wel verrassend veel producten maar hier in de buurt is deze helaas slecht bereikbaar.
Qua wereldkeuken hebben die wel een deftig aanbod idd.

Pasta Stroganoff, héérlijk.

6vOyw13.jpeg

Vandaag Chinees gehaald: kipballetjes met bami.

En net de foodprep voor morgen achter de rug: kippenmarinade, guacamole en ajuin/paprika's fijn versnipperd. Morgen staat er "Colombian Chicken Stew" op het programma. :)

Laatste keer dat ik guacamole heb gemaakt met de mixer... dit weekend blender bestellen denk ik.

Edit: ik wou ook eens "iets" toevoegen aan de guacamole en ging voor 1 van mijn favoriete specerijen: geroosterde paprikakruiden. Maakte de guacamole jammer genoeg iets "doffer" (het effect dat je typisch bij komijn hebt), maar kon het nog wel terug "corrigeren" door toevoeging van meer limoensap. Welke specerijen voegen jullie graag toe aan guacamole? Kan je natuurlijk hard mee variëren. Persoonlijk wel van van chilli flakes/poeder in guacamole, maar ik ben ook de enige hier thuis dat dat lekker vind, dus voeg ik het vaak niet toe.

Laatst bewerkt:
Rijst, groenten, biefstuk en teriyakisaus. Simpel maar goed. Pakket van AH. 2-3 personen maar ik vond het toch zeer weinig rijst voor ons drie.

Zijn dat 3 elementen (5 eigenlijk) die recht uit de diepvrieszak op het bord zijn beland?

Gezond, dat dan weer wel

De zalm niet. ;)
De rest was nog over van de wok van vorige week (groenten) en een recept van Jeroen Meus dat ik eerder op de maand probeerde. Maar inderdaad wel allebei uit het diepvriesvak.

Kip tikka massala, maar ditmaal niet met blokjes kipfilet maar met krokant gebakken kippenhartjes. 400 gram voor iets meer dan 2 euro bij Albert Heijn. De moeite!

Croque monsieurs volgens klassiek recept: dat wil zeggen met béchamelsaus en geroosterd in de oven i.p.v. in een machien.

Béchamel heeft eigenlijk weinig toegevoegde waarde qua smaak, maar de croques vullen wel een pak beter.

Terug
Bovenaan