Wat heb jij betaald voor je reis?

Bestemming: Saksisch zwitserland ( Duitsland )
Aantal volwassenen/kinderen:
2 volw, 1 kind 6jaar
Periode: 8 juni tem 17 juni
Aantal dagen/nachten: 9n
Transport: eigen wagen
Type verblijf: appartement via airbnb
Kostprijs: €1000 all in ( 2 nachten Leipzig, 7 nachten rond Dresden, 1 nacht Kassel). Leipzig en Kassel waren app met 1 slpkm. Dresden was een app op een boerderij met twee slpkm.
Geboekt via/wanneer: airbnb in januari / februari
Extra info: In het verleden maar geboekt 1 a 2 maand op voorhand, boeken in januari scheelt wel qua keuze en prijs mss. Duitsland valt over het algemeen qua boodschappen en eten heel goed mee.
Bezoeken aan kastelen / museum / zwembad is ook nog schappelijk.

Laatst bewerkt:
Mijn vrouw is daar ook eens mee afgekomen vorig jaar of 2 jaar terug ipv een verdere reis omdat ze dichter bij huis wou blijven. Die optie was héél snel van tafel geveegd toen ze de prijzen zag.

Zo'n bungalowparken zijn goed als je buiten het seizoen en buiten de schoolvakanties kan gaan.

Ik kan er ook geen geld aangeven, maar ze (ook de vrouwen) wilden het persé eens proberen.
Maar we hebben de goedkopere variant getest in het hoogseizoen:

Bestemming: Sunparks Kempense meren
Aantal volwassenen/kinderen: 10 personen
Periode: Hoogseizoen Juli
Aantal dagen/nachten: 5D/ 4N
Type verblijf: Vakantiehuis
Kostprijs: 950 euro (95 euro p.p.)
Geboekt via/wanneer: Vroegboekkorting nov of dec ergens

1. was wat vuil hebben zelf nog eens gestofzuigd op voorhand
  2. Natuurlijk alles ouderwets , maar alles werkte wel nog goed
  3. goed werkende sauna in het huisje en gratis iedere dag eventjes naar het subtropische zwembad waren de grote pluspunten
  4. Hele leuke regio voor te fietsen /veel te doen voor kindren

Als je luxe gewend bent nooit doen , als je tegen aftands en wat vuil kan , misschien een ideetje.
    Ik kan moeilijk de accommodatie vergelijken met een center parks want nog nooit gedaan,
    maar voor een prijsverschil van 1000 euro wil ik zelf wel eens stofzuigen.

Bestemming: Rheinland-Pfalz (Duitsland)
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volw, 2 kind 1 baby
Periode: juli
Aantal dagen/nachten: 8d7n
Type verblijf: appartement via booking
Kostprijs: €800 verblijf, €250 benzine en lokaal transport (openbaar vervoer)
Geboekt via/wanneer: booking in december
Extra info: Belachelijke prijs (€800) voor een particulier uitgebaat 2slpk appartement in een middelgrote Duitse stad, alles met het openbaar vervoer gedaan ter plaatse, de kinderen vinden het fijn om eens de trein/tram/bus te nemen, en het is er goed georganiseerd + gratis voor de kinderen. Ook de vele openluchtzwembaden, musea, restaurants, speelpleinen etc. zijn er verzorgd (uitgz. een occasioneel wat vettigere maaltijd in de restaurants = niet ons ding, maar kan je vaak ook wel wat vermijden) én een koopje in vergelijking met België. Het is ook geen 8u autorit, te vermijden met (onze) kinderen, en een aangenamer klimaat dan het Zuiden in hoogzomer de laatste jaren.

----------------------

Bestemming: Parijs
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volw
Periode: juli
Aantal dagen/nachten: 3d/2n
Transport: trein
Type verblijf: hotel via booking, spiksplinternieuw 3* hotel, die kampen in het begin vaak met een lagere bezetting en zo kan je wel eens een koopje doen
Kostprijs: €240 hotel met ontbijt, €210 trein
Geboekt via/wanneer: booking in mei
Extra info: Wat laat geboekt, trein kan wel goedkoper als je vroeger boekt

Bestemming: Beaune, Aix en Provence, Blanes, Valencia, San Sebastian
Aantal volwassenen/kinderen: 1 volw
Periode: September
Aantal dagen/nachten: 14d/13n
Transport: auto
Type verblijf: hotel of appartement via booking/airbnb, 2 nachten bij vrienden verbleven
Kostprijs: €2550
Geboekt via/wanneer: on the go, enkel eerste verblijf lag een weekje voor vertrek vast
Extra info: Roadtrip van een goede 4000km, kosten zijn alles van verblijf, peage, eten, drinken, activiteiten, etc (excl laadkosten)

Hier gaan we met pijn in het hart dit jaar niet meer gaan skien met Intersoc.

De school doet moeilijk over gaan skien buiten vakanties aangezien de kinderen in 3e kleuter zitten en ze schoolplichtig zijn.

Met Intersoc, wat 'cheap' zou moeten zijn, komen we dan aan 6500 voor een week skien. Terwijl het buiten de schoolvakanties 'maar' ~3500 is. Het verschil is toch wel heel groot. Met die 3000 extra kunnen we in de zomer 3 weken op de glamping bij de boer zitten. Met die 6500 kunnen we onze hottub in de tuin betalen en daar gaan kwik kwak en kwek veel meer plezier aan beleven dan 1x gaan skien op hun 5y...

Bestemming: Spanje (Catalonië)
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volwassenen, 1 kind (2)
Periode: 8-18 september
Aantal dagen/nachten: 10 nachten, 11 dagen
Transport: Ryanair en huurwagen ter plekke
Type verblijf: verschillende AirBNBs
Kostprijs: €340 voor de vluchten, €1400 voor 4 airbnbs, 400 euro voor de huurauto (8 dagen). €160 aan toegangstickets allerlei. voor de rest maar ca 500 euro gespendeerd aan eten, tram, naft en zo. totaal ca 2800 euro
Geboekt via/wanneer:
juli en later
Extra info: Eerste keer (ver) op reis met de kleine. Leuke reis, maar veel geld voor weinig verwennerij of luxe. We hadden heel leuke airbnb's maar kookten bvb ons eigen potje. Ik moet echt vroeger boeken maar stel het vaak uit omdat ik niet graag reizen plan. Hoge prijzen voor de toegangstickets in Barcelona. Kinderstoeltjes in huurauto's zijn ook duur.

Hier gaan we met pijn in het hart dit jaar niet meer gaan skien met Intersoc.

De school doet moeilijk over gaan skien buiten vakanties aangezien de kinderen in 3e kleuter zitten en ze schoolplichtig zijn.

Met Intersoc, wat 'cheap' zou moeten zijn, komen we dan aan 6500 voor een week skien. Terwijl het buiten de schoolvakanties 'maar' ~3500 is. Het verschil is toch wel heel groot. Met die 3000 extra kunnen we in de zomer 3 weken op de glamping bij de boer zitten. Met die 6500 kunnen we onze hottub in de tuin betalen en daar gaan kwik kwak en kwek veel meer plezier aan beleven dan 1x gaan skien op hun 5y...
Zit jij hier niet overal te stoefen met zowel uw dikke pree en dikke pree van uw madam en eveneens de meesterbelegger cege met dikke portefeuille?
Ik zou zeggen gewoon doen, enjoy life. Een paar duizend euro is geen pijn aan het hart waard.
En check anders eens kriski of snowmania. Bieden ook lessen aan voor kinderen en zal misschien al 1000euro goedkoper kunnen. Intersoc is echt overpriced.
En koop u dan ne plastic intex ipv hottub, zolang k3 water heeft om in te splashen zullen die wel content zijn ;-)

Zit jij hier niet overal te stoefen met zowel uw dikke pree en dikke pree van uw madam en eveneens de meesterbelegger cege met dikke portefeuille?

1) Ik post 1x per jaar in de loon thread - daarvoor dient die
2) Het zou raar zijn om te stoefen met de pree van de madam, want daar is niks om over te stoefen tenzij je "below average" stoefwaardig vindt. Tenzij elk loon voor een geschoolde dat meer dan in 2000 per maand al stoefen is...
3) Meesterbelegger valt wel mee. Indexen FTW

Ik zou zeggen gewoon doen, enjoy life. Een paar duizend euro is geen pijn aan het hart waard.

Wel, ik enjoy weinig life als ik paar duizend euro's wegpis voor niks. Het is toch een fair statement 'ik ben niet bereid 6000+ te betalen voor een skireis' ? Waar zou de grens moeten liggen dan volgens jou ? 10k, 15k, 20k ? Ik vind 3000-4000 voor een skireis al een beetje pijnlijk. 6000-7000 vind ik er over.

Zeker als je weet dat die kinders maar 2h per dag skien. En ik 4 of 5d per dag ski, de helft van de tijd maar halve dagen want de kinderen willen gaan wandelen of spelen of whatever. En de madam skiet in totaal misschien 3 of 4d, meestal maar halve dagen. En de baby skit niet, dus daar moet ofwel iemand voor in het hotel blijven of die in de kiddoclub droppen, maar de club is ook geen 24h per dag open.

Dus voor die setup, ja, dan is 6000-7000 heel veel geld. Moesten ze 16y zijn en we kunnen gewoon met zijn allen volledige dagen skien, fair enough

En check anders eens kriski of snowmania. Bieden ook lessen aan voor kinderen en zal misschien al 1000euro goedkoper kunnen. Intersoc is echt overpriced.

Intersoc is niet noodzakelijk overpriced. Je hebt gewoon veel features die je niet kunt uitschakelen. Er is volpension, er is een club voor de kinderen, lessen in het Nederlands, buffet smorgens-smiddags-savonds, avondanimatie voor kinderen en volwassenen en bijhorende schoentjesdienst. Grote plus voor mij, er zijn winterwandelingen. Ik doe er toch elke keer paar mee als het ofwel crap weer is of ik heb pijntje ergens en ik ski niet mee of ik heb maar 1-2h in de ochtend en geen zin/tijd om naar boven te gaan of ik heb zin in een wandeling. Die features bij clubmed of zo kosten 8-9-10k.

Je kunt echter wsch 1k schrappen door ergens anders te boeken en het volpension wegdoen, het buffet wegdoen, de club wegdoen, de lessen niet in het Nederlands. Maar dan is het 5000-6000 en dan hebben we er als ouders helemaal geen hol meer aan. Want dan zijn we basically gewoon kinderen aan het aankleden, strijd aan het ontbijt, 1h skien, en dan strijden met lunchpakketten en/of restaurant om s avonds dan om 17h dood te vallen en opnieuw te mogen strijden met avondeten. De kinderen zijn 2 5 5. De 2 oudste vinden het skien leuk, maar het is niet dat ze binnen 10y er nog giga herinneringen aan zullen hebben. Het moet voor ons ook nog leuk zijn, zeker voor die centen.

Buiten de schoolvakanties is redelijk zalig met Intersoc. De prijs is interessant. Er is meestal geen kat in het hotel (vorig jaar misschien 20 kinderen in totaal), skilessen zijn groepjes van 4-5 kinderen en 2 moni's. Als je gaat wandelen met de gids, is het met 5 man en de gids. Restaurant is niet druk.

En koop u dan ne plastic intex ipv hottub, zolang k3 water heeft om in te splashen zullen die wel content zijn ;-)

Ik wil geen plastic intex. Ik wil een houten hottub met een kachel, just because I can.

Je beseft dat je je eigen argument omkeert. "enjoy life" en 2 sec later "koop een intex want dat is goedkoper". Wel, het is mijn recht om liever de hottub met kachel te willen ipv een skireis, just because I can want het zijn mijn centen.

Dat volpension is net wat mij zo tegensteekt bij intersoc. Je moet dus echt elke middag terug naar het hotel en dat kost toch wat skitijd en is nen hoop gedoe.
Kriski, snowmania, en andere vlaamse organisaties bieden wel degelijk vlaamse lessen aan.
Als ge nen helen dag wilt gaan skien als ze 16j zijn moeten ze het ooit wel eens leren ook natuurlijk. Jong geleerd heeft zeker met skien voordelen.
Maar die van u zijn nog echt klein inderdaad , ge hebt nog wel een paar jaar tijd.
En als ge geld betaald voor een skivakantie en ge gaat dan wandelen dan begrijp dat het allemaal wat duur wordt ;-)

Je beseft dat je je eigen argument omkeert. "enjoy life" en 2 sec later "koop een intex want dat is goedkoper". Wel, het is mijn recht om liever de hottub met kachel te willen ipv een skireis, just because I can want het zijn mijn centen.
Gij begint uw post wel met ne "met pijn in het hart" vandaar mijn enjoy life reactie.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan