Monkytiger
Well-known member
Edit mod: afgesplitst uit economie en recht.
On another note (en als het een ander topic moet worden dan mag dat ook):
Het gaat hier nu toch over meters/peters/grootouders etc.
Ik ben ook peter geworden van een kameraad zijn kindje, soms tast ik in het duister naar wat ik moet geven.
Ik weet wel dat je moet doen waar je je goed bij voelt etc maar ik heb altijd schrik van te veel of te weinig te doen (vooral het tweede zou ik lastig vinden als dat gedacht wordt).
Wat zijn zo de bedragen voor verjaardag/sint/nieuwjaar ...
Wanneer wordt er geld gestort, wanneer is het in de vorm van cadeaus, staat die waarde in verhouding, ...
En hoe stijgt dit met bepaalde leeftijden?
Ik vind het verdomd moeilijk.
Geboorte zal ik goed boven de 200 gegaan zijn, sint dan speelgoed van +-20€, nieuwjaar speelgoed +-30€
Vooral nieuwjaar vind ik nu moeilijk, stort je dan meer op een rekening, spaar je zelf nog iets, ...
Als er eenmaal wat geldbesef is maar ze zijn nog klein kan je toch ook moeilijk 100€ als nieuwjaarsgeld in een enveloppe geven ofwel?
On another note (en als het een ander topic moet worden dan mag dat ook):
Het gaat hier nu toch over meters/peters/grootouders etc.
Ik ben ook peter geworden van een kameraad zijn kindje, soms tast ik in het duister naar wat ik moet geven.
Ik weet wel dat je moet doen waar je je goed bij voelt etc maar ik heb altijd schrik van te veel of te weinig te doen (vooral het tweede zou ik lastig vinden als dat gedacht wordt).
Wat zijn zo de bedragen voor verjaardag/sint/nieuwjaar ...
Wanneer wordt er geld gestort, wanneer is het in de vorm van cadeaus, staat die waarde in verhouding, ...
En hoe stijgt dit met bepaalde leeftijden?
Ik vind het verdomd moeilijk.
Geboorte zal ik goed boven de 200 gegaan zijn, sint dan speelgoed van +-20€, nieuwjaar speelgoed +-30€
Vooral nieuwjaar vind ik nu moeilijk, stort je dan meer op een rekening, spaar je zelf nog iets, ...
Als er eenmaal wat geldbesef is maar ze zijn nog klein kan je toch ook moeilijk 100€ als nieuwjaarsgeld in een enveloppe geven ofwel?

Zo profiteren zij mee van al die acties en heeft hij er (hopelijk) wat rendement op.
afin, da's het plan. Links en rechts valt der nog wel eens een klein cadeau uit de lucht genre een leuk pulletje fzo, maar niets groots. Ze hebben denk ik sowieso meer aan die uitstapjes dan aan geld. Denk wel dat ik vanaf hij 14-15 jaar is ik een klein bedrag zakgeld zou geven ook (genre €10 per maand ofzo).