Wat ben je: links of rechts?

Langs welke kant van het bed slaap je (het vaakst)

  • Steevast links, zonder compromis.

    Stemmen: 11 20,4%
  • Links, al gaat er eerst een discussie aan vooraf.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik slaap links omdat mijn partner liever rechts slaapt.

    Stemmen: 8 14,8%
  • Vaker links dan rechts.

    Stemmen: 7 13,0%
  • Steevast rechts, zonder compromis.

    Stemmen: 17 31,5%
  • Rechts, al gaat er eerst een discussie aan vooraf.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik slaap rechts omdat mijn partner liever links slaapt.

    Stemmen: 6 11,1%
  • Vaker rechts dan links.

    Stemmen: 5 9,3%

  • Totaal aantal stemmers
    54

Ruigen Das

Well-known member
Neen,

Geen zoveelste topic dat thuishoort in de P&A sfeer, maar eerder eentje die zich in de slaapkamer afspeelt. Tenzij je graag pit in je lounge zetel that is.

Naar aanleiding van dit artikel over een uitgevoerde studie rond het onderwerp :
Langs welke kant van het bed slaap je?

Klopt wat deze studie zegt over jouw persoonlijkheid? Waarom wel, of waarom net niet?

Veel interesse hier naar welke kant de slinger zal overslaan hier op het forum met de bijhorende Poll.

Ter info, in de Poll ga je een keuze 'links of rechts' moeten maken. Zij het met wat nuance. De zeester houding heb ik voor de twijfelaars achterwege gelaten.

Discussie of nuance volgt uiteraard in de draad zelf...

Tafel plakt wat de antwoorden betreft!!!
 
De kant is niet belangrijk.
De hamvraag is: hoeveel deken hou je zelf over? En hoeveel cm hou je over links of rechts om als man op te liggen?
 
Vroeger was het zo dat de man langs de kant moest slapen die het dichtst bij de deur was, om eventuele inbrekers en ander gespuis te verjagen.
 
Hoe bekijk je het?
Als je voor het bed staat (links), of als je er op je rug in ligt? (rechts)
 
De kant is niet belangrijk.
De hamvraag is: hoeveel deken hou je zelf over? En hoeveel cm hou je over links of rechts om als man op te liggen?
Hangt af van de partner! Is volgens mijn eigen steekproef niet afhankelijk van geslacht maar van individuele eigenschappen.

mijn ex en ik hadden elk ons eigen 2persoonsdekbed, voorkomt veel frustraties!


On the zwamside: op elkaar liggen scheelt direct de discussie over hoeveel plaats de 1 meer inneemt dan de ander!

Vroeger was het zo dat de man langs de kant moest slapen die het dichtst bij de deur was, om eventuele inbrekers en ander gespuis te verjagen.
Ik ben blijkbaar graag een man dan? 🤔
 
Vroeger was het zo dat de man langs de kant moest slapen die het dichtst bij de deur was, om eventuele inbrekers en ander gespuis te verjagen.

Hier is dat echt nog zo. Vriendin slaapt beter als ze het verst van de deur slaapt. Mij maakt het echt niet uit, dus ik volg maar.
 
Ik slaap daar waar plaats is. Met 4 kinderen in huis heb ik niet meer de vrijheid om te kiezen waar ik slaap, niet welke kant, zelfs niet welk bed.
 
Zijn er echt mensen die gewoon zomaar van kant wisselen naar gelang? Dat is ronduit psychopatisch. Als Mr S een dutje doet, graviteert die automatische gewoon naar het midden van het bed. Ik blijf altijd op mijn kant.
 
Zijn er echt mensen die gewoon zomaar van kant wisselen naar gelang? Dat is ronduit psychopatisch. Als Mr S een dutje doet, graviteert die automatische gewoon naar het midden van het bed. Ik blijf altijd op mijn kant.
Die ene optie is er voorzien voor diegene die de keus hebben en alleen slapen... Al dan niet in een twijfelaar... Voor de rest is de mens geen gewoontedier hoor :unsure:
 
Momenteel slaap ik rechts. Dat wisselt gemakkelijk eens in de paar maanden. 🤷‍♂️

Edit: Dat klopt niet helemaal. Ik probeer momenteel rechts in slaap te vallen. Het slapen zelf gebeurt steevast in het midden van het bed.
 
Ik ben ook zo. Alleen bij @MisterV "moet" ik mijn plaats kennen, verst van de deur. 😞
Als echte alfa moet ik dan ook mijn lief beschermen tegen inbrekers. Ik verblind ze eerst door met mijn Rolex te flashen en steek ze daarna de ogen uit met mijn Range Rover sleutels. Dan laad ik hun lijken op mijn yacht en dump ze in zee.
 
Ik slaap nu links omdat op dat nachtkastje aan die kant mijn lamp enzo staat. En moet ik niet in bed omrollen om uit bed te komen of helemaal rond gaan en mijn slaapkamer is klein dus amper plek om te passeren. Maar tbh maakt mij dat niet echt uit. Als in op mijn rug lig dan lig ik hoofdzakelijk links maar iets naar het midden toe als ik op mijn rechterzij lig dan lig ik aan de rechterkant van bed omdat ik dan naar het ander hoofdkussen rol :D
 
Terug
Bovenaan