Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tis vooral raar dat uw andere verdiepingen wel warm worden. Daarom dat ik meer zou denken dat de pomp (of klep) van die zone niet werkt. Zeker als er wel warmtevraag is, maar er geen debiet zichtbaar is op uw Flowmeters.
Zeer vreemd.
Hebben die ventielen geen visuele stand? Ik zie daar een hefboom uitsteken, geeft dat de open/dicht stand aan?

Ik veronderstel dat dit dan dicht is? Kan de benaming niet zien. Als hem naar boven staat is het open.![]()
Daar hebben we niets aan veranderd. Staan alledrie hetzelfde.
We wonen hier bijna 2,5 jaar en verwarming was nooit een probleem. Stel dat er inderdaad afwisselend wordt verwarmd (ik begrijp je gedachtengang). Waarom gaat dat dan nu plots fout?
Morgen, ten laatste overmorgen, komt er een loodgieter langs. Hopelijk weet hij het op te lossen. En valt zijn prijs mee![]()

Ik heb het hier nog al eens gezegd. Het bedrijf dat onze installatie gezet heeft, wist er zelf ontzettend weinig van.Ik veronderstel dat dit dan dicht is? Kan de benaming niet zien. Als hem naar boven staat is het open.
Edit: kan zijn dat het is om het kapje eraf te halen is?
Deze zullen gestuurd worden door de sturing.
Nu staan ze alle 3 dicht? Is die dan nu toevallig een warm water run aan het doen?
Echt efficiënt is dat wel niet als het afwisselend is. Want dan ga je steeds een hogere aanvoertemperatuur moeten hebben omdat telkens het verlies te compenseren.
En wat is de trigger om het systeem te laten wisselen?
Ben wel eens benieuwd naar de uitleg van de loodgieter.
voor mij zou de oplossing goedkoop zijn.![]()
Ik ben benieuwd naar die loodgieter zijn bevindingen. Ik gok dat de klep voor die kring gewoon dicht blijft terwijl die moet opengaan voor aan de warmtevraag te voldoen.Morgen, ten laatste overmorgen, komt er een loodgieter langs. Hopelijk weet hij het op te lossen. En valt zijn prijs mee![]()
Kleppen ervan tussen en alles waterzijdig inregelen gok ik. Maar dat gaat niet als je met verschillende thermostaten werkt.Goedkope oplossing? En dat is?
Ik zal het opnieuw op manueel zetten.Daar zit het ook al fout hè. Ge moet die constant op temperatuur houden om efficiënt te laten draaien. Maw manueel
Hetzelfde maken als mij.Goedkope oplossing? En dat is?
Uiteindelijk is het leiding werk op eerste zicht hetzelfde als hier.

Het grappig van het verhaal is, dat de warmtepomp zelf er meestal niets mee te maken heeft.Heb al vaak gedacht, hoe doen bv oudere mensen dat? Werken met een warmtepomp. Maar die volgen dat allemaal waarschijnlijk niet zo op, laten alles zoals de installateur het zet een betalen de stroomfactuur, want het zal wel correct zijn.
Ik begrijp het, maar toch ook niet helemaal. Het is echt iets te onbekend terrein voor mij.Hetzelfde maken als mij.Uiteindelijk is het leiding werk op eerste zicht hetzelfde als hier.
1.Ventielen elektrisch afkoppelen en in open stand zetten. Voor niks nodig.
2.Werken met 1 zone, 2de thermostaat dus wegnemen. Nu heeft het toch ook geen nut.
3. correcte stooklijn/debieten zoeken. ifv de gewenste temperaturen in de ruimtes.
Warmtepomp draait effcienter en je hebt een constante temperatuur.
Alle gekheid op een stokje. Ben ook wel zeer benieuwd wat de loodgieter te zeggen heeft. Want het is een speciale setup.![]()
Nope, helaas, geen verschil.Idd. Dat is iets dat mij ook opgevallen is sinds we in een huis wonen met warmtepomp. Veel complexer dan "ne brander" en de meeste loodgieters zijn daar ook nog niet mee weg. Tis een vrij lang proces om dat deftig en zo efficiënt mogelijk ingeregeld te krijgen. Ziekveel parameters die ge kunt aanpassen.
Ziet ge ondertussen al verandering aan de klep die de kring van uw gelijkvloers regelt?
In begin wist ik er ook niks van. Ik ben graag met technieken bezig, daarmee dat ik daar wat mee speelde. Vervolgens kijk ik dan wat het in de praktijk doet door alles in grafieken te zetten. Ik begon dan ook wat filmpjes te zien van installateurs en opleiding voor warmtepomp installateurs.Ik begrijp het, maar toch ook niet helemaal. Het is echt iets te onbekend terrein voor mij.
Je spreekt over 1 zone en een thermostaat afkoppelen. Wil je zeggen dat het hele huis dan zou ingesteld zijn zoals nu één verdieping. Dus kringen per ruimte en met ventielen regelen of een kamer warm moet zijn of niet zo warm? En dan ofwel alles verwarmen of niets verwarmen. Zoiets?
Maar zoals het nu is (thermostaat per verdiep) kan ik toch bepalen om bv een verdieping op te warmen en een andere niet? Of om bv boven 22,5 te vragen en beneden 21? Ook als hij op een verdieping de gevraagde temperatuur bereikt heeft, blijft hij de andere verdieping, indien gevraagde temperatuur nog niet bereikt, verder opwarmen.
Of bekijk ik dit volledig fout? Ik ben niet zo technisch onderlegd...