Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien draait uw pomp niet?
Als uw huis op temperatuur is en binnentemperatuur compensatie staat op uitgebreid stopt uw pomp met werken.
Hier circuleert die momenteel ook niet. Huis is op temperatuur.
Mij valt het ook op als het koud is (zoals vandaag) dat de thermostaat op 21.5 graden blijft. Vanaf we beneden komen smorgens of thuiskomen in de avond klimt die naar de gevraagde 22 graden.
Hetzelfde als ik de gevraagde temperatuur op 21.5 graden zet. Dan blijft die op 21 tot iemand in de leefruimte is.
Ja, pomp draait en er wordt warmte gevraagd.Kelder (ventiloconvectoren als ik me niet vergis) en verdiep (ook VVW) worden wel verwarmd. Daar wordt er zelfs gestopt met verwarmen omdat de gevraagde temperatuur bereikt is. Op gelijkvloers geeft hij aan dat er warmte wordt gevraagd, dat er warm water wordt aangevoerd, maar de vloer blijft koud.
Oei, waar vind ik dat?De circulatie pomp bedoel ik.
Je hebt 2 circuits, dus zul je ook wel 2 pompgroepen hebben?Oei, waar vind ik dat?
Warmtepomp staat buiten.
Binnenunit met boiler in de kelder.
En ventielen op gelijkvloers en verdieping.
Maar de circulatiepomp?
En is dat per verdieping dan? Want bv op verdieping, ook VVW, wordt het wel warm.
Opgezocht hoe zo'n circulatiepomp eruit ziet, maar niets gevonden.Je hebt 2 circuits, dus zul je ook wel 2 pompgroepen hebben?
Moet je eens kijken. Zal wel ergens bij uw binnenunit staat.
Hebt ge een Unitower? Want dan zitten die daar in
Ja, Unitower. Goed onthouden!Hebt ge een Unitower? Want dan zitten die daar in
Foto dat je post lijken mij op eerste zicht ventielen.
Ik probeer dit straks te doen.Foto dat je post lijken mij op eerste zicht ventielen.
Op elke retour heb je ventielen staan. Zal open of dicht zijn.
Zijn dit alle toevoeren naar uw verwarming?
Want die hangen allemaal aan elkaar. Aan de hand van deze foto lijkt het dat je dan maar met 1 pomp werkt en dat de ventielen kiezen welke collector voorzien wordt van warm water.
Maar zou vreemd zijn, want ik kan me precies herinneren dat je met 2 stooklijnen werkt. In dat geval zou je zone per zone moeten verwarmen.
Zou dan wel ineens verklaren waarom je beneden geen flow hebt als die boven wel draait. Maar zou me straf zijn dat het zo werkt.
Er zal buiten deze foto nog wel andere zaken zijn. Anders moet je eens een foto pakken van de binnenunit met de leidingen. Kun je zien hoeveel leidingen er vertrekken.
)Als je er voor staat, linkerkant achter dat bovenste paneel. Maar om er bij te kunnen, moet je eerst de 2 panelen van de voorkant verwijderen en dan het boven zijpaneel.Ja, Unitower. Goed onthouden!
En kan ik daaraan?
Dat moet dan al een pomp per verdieping zijn, want de andere 2 verdiepingen zijn warm.
Zoals ik zei, kan wel pas vanavond checken.
Gisteren, op aanraden van hier, de adaptieve stooklijn uitgezet en stooklijn op 0,25 gezet. Geen idee of dat ideaal is, maar dat is iets voor later. Zonder warmte kan dit toch niet getest worden.Op wat staat uw stooklijn voor de woonkamer?