Wanneer zetten jullie de verwarming weer op?

Vanmorgen voor de eerste keer 21 beneden (ipv 21.5) en 21.5 in de badkamer ipv 22. Begint ook gewoon kouder aan te voelen met dat grijs en guur weer. Wel mijn voetverwarmer aangezet voor het thuiswerk, heb echt snel van last van koude voeten. Voor de rest nog altijd goed te doen.

Als de winter zonnig wordt zonder vriestemperaturen moet het hier eigenlijk perfect lukken zonder verwarming.

Nog steeds 22,5 graden zonder verwarming. Open bebouwing maar met heel veel glas vooraan en achteraan. Dus vanaf dat de zon er is warmt het hier direct mooi op en blijft de warmte ook binnen.

Als je nu wat wil bijverwarmen blijven de verbruiken nog heel klein. November tem februari zijn vooral de maanden die tellen.

In de zomer pokkewarm?

Bwa valt goed mee, maar wel heel de nacht alles open zetten en vanaf dat de zon er is zonnewering dicht doen.

Rolluiken zou nog beter zijn. Op mijn werk zijn dat van die oude huizen waar we in zitten, maar wel met rolluiken. Toen het 40 graden was dan was dat daar echt heel aangenaam fris, enkel door die rolluiken dicht te doen.

In de zomer pokkewarm?
Screens + overkapping hier.

Zon staat lager in de winter dus schijnt binnen, in de zomer is dat redelijk afgeblokt.
En de screens houden ook wel veel tegen.

Zonder de airco houden wij het op 26-27 in de zomer beneden en momenteel is het er nog 22.
Maar uiteraard liefst niet teveel van die grijze regenachtige dagen.

2020: 26998kWh - 351,8 euro ( was geen volledig jaar op dat adres en met die leverancier)
2021: 41414 kWh - 4070,9 euro
2022: 23539 kWh - 5388,9 euro ( tot nu toe)

Dat is elektriciteit, aangezien Noren quasi niet met gas verwarmen? Niet mis…

Ik ben wel eens benieuwd hoeveel we (België) gezamenlijk minder gaan verbruiken deze winter t.o.v. andere gelijkaardige winters.

Als het een koude winter is gaan we meer verbruiken, of die thermostaat nu drie graden lager staat of niet.

Screens + overkapping hier.

Zon staat lager in de winter dus schijnt binnen, in de zomer is dat redelijk afgeblokt.
En de screens houden ook wel veel tegen.

Zonder de airco houden wij het op 26-27 in de zomer beneden en momenteel is het er nog 22.
Maar uiteraard liefst niet teveel van die grijze regenachtige dagen.

Beetje hetzelfde als bij ons. Ook max 27 graden geweest hier in de zomer.

19-20 graden beneden , 17 graden boven . verwarming ligt soms al aan in de veranda( ik heb een ietwat vreemd huis , geen cv wel 2 gaskachels , 1 id living en 1 id veranda ; tussen veranda en keuken is een schuifdeur , en de deur tss living en keuken staat op een kier(huisdieren) . Ook komt nog koude uit de voordeur en de wasruimte ) . Wel dak en muren geisoleerd al .

Ik vind het vooral irritant dat het precies kouder is in het benedenste deel van de woonruimte . Oud huis , beperkt budget , alleenstaand . Heb wel schrik voor de eindfactuur , wel een vast contract .

De kachel id living staat op 21 graden , aan de zetel is het 19 graden maar hij slaat nog steeds niet aan , ergens wel irri ook dat .

Ook komt nog koude uit de voordeur en de wasruimte ) . Wel dak en muren geisoleerd al .

Ik vind het vooral irritant dat het precies kouder is in het benedenste deel van de woonruimte . Oud huis , beperkt budget , alleenstaand . Heb wel schrik voor de eindfactuur , wel een vast contract .
Houten schrijnwerk? Hier maakte zo een deurborstel onderaan de voordeur al een enorm verschil! Kost +-20 euro in de gamma en makkelijk zelf te installeren.
Wasruimte lag bij mij naast de voordeur, rolluik maakte daar het grote verschil.

18 graden volgens thermostaat, 23 volgens airco (die logischerwijs hoger hangt tot tegen het plafond).
Dat begint toch echt koud te worden.

18 graden volgens thermostaat, 23 volgens airco (die logischerwijs hoger hangt tot tegen het plafond).
Dat begint toch echt koud te worden.
18 en 23 graden koud?

giphy.gif

18 en 23 graden koud?

giphy.gif
Ik denk dat de 18 graden meer accuraat is, of toch de temperatuur die je als persoon voelt.
Om heel de dag te thuiswerken en dus stil te zitten op uw stoel is dat toch al richting het frisse aan. Bon, kamerjas aan en het zal hopelijk wel opwarmen richting de namiddag.

En ne warme choco :tongue:

Ik zit nu alleen thuis te werken in 19° en had het prima met een trui aan, alleen had ik ijskoude handen. Nu heb ik bij wijze van test een halfuurtje een jas aan. Ik zit te zweten, maar mijn handen blijven koud :(. Best problematisch, want elke winter opnieuw heb ik last van pijnlijke kloven op mijn handen. Ik ga toch ook eens zien voor binnenhandschoenen!
Ik heb ook hetzelfde probleem, handschoenen aandoen is een oplossing maar niet altijd even comfortabel om de muis en toetsenbord mee te bedienen.

Een verwarmd bureaublad (tussen 14 en 70 watt) geeft comfort zonder de chauffage voor alles aan te zetten. Ik moet in de winter zien of dat de optimale uitweg is.

Ik heb vanochtend onze verwarmingen open gedraaid terwijl de thermostaat nog steeds uit staat. Die zijn nu vollenbak aan het draaien. Hoe kan dit? Is hier ondertussen al 3.5° opgewarmd!

Gisteren kachel laten branden en vandaag eens alles afgelaten en het is momenteel nog 22.5°, een graad afgekoeld op een nacht dus dat valt nog mee.

Gisteren de radiators ontlucht.
En de verwarming nadien aan laten staan.
Vanaf nu dus 19.5.
Voelde direct warmer aan hoewel we ervoor maar tot 18 graden zijn gegaan.

Vandaag voor het eerst ook de verwarming aan. Het was nu gezakt naar 20 graden. Voor mij begint het dan toch te koud te worden als ik moet werken. Het wordt nu toch erg onaangenaam vind ik.

Terug
Bovenaan