Wanneer zetten jullie de verwarming weer op?

Beetje vreemd allemaal, de energiecrisis is toch voorbij?

Bij mij staat de thermostaat op 22°C (nachtverlaging naar 19°C, radiatoren/gasketel).
Wanneer het kouder wordt springt die op! Geen idee wanneer, heb wel al een paar keer 's morgens de radiator in de badkamer voelen lauw warm staan (thermostaat stuurt de ketel modulerend aan).

Comfort staat toch voorop voor mij.

Tijdens die piek gasprijzen midden in die recente energiecrisis heb ik, net zoals bijna iedereen zou ik denken, wel wat getemperd en de thermostaat 2° lager gezet, maar nu toch echt niet aan de orde.

K denk vanaf vandaag of morgen. De kids van mn vriendin zijn sinds gisteren (vrijdag) terug bij ons.

Heb wel donderdag en vrijdag onze open haard (met cassette) aangestoken. Van 19 graden naar 23 graden 😀

Het is nu al 3 dagen consequent 22,5 graden beneden en 23 graden boven (lees, donsdeken ligt terug op, al is dat een vrij dun...).
Ik verwacht tegen einde van de week toch dat de verwarming aan gaat slaan.

Bij ons is het nu rond de 18 graden in huis, meer hoeft dat voor mij eigenlijk niet te zijn.
Ik zit niet veel stil en 's avonds kijk ik misschien een uurtje TV en dan gebruik ik een dekentje.
Minder moet het ook niet zijn, dan steek ik de chauffage wel in gang.

Hier is het nu 21.5°C. Gisterenmiddag was het 23°C met de zon in huis.
Ik verwacht vandaag terug hetzelfde want het zonnetje zit al goed uit.

Vrijdag was het wel kill in huis, maar eenmaal er wat zon doorkomt blijft het warm genoeg.

Voorlopig nog steeds geen verwarming aan hier. Thermostaat staat op 19 graden, maar actuele temperatuur in de woonkamer is momenteel 24,5... Hier staat nog altijd vaak het schuifraam open. Van zodra er een half uur zon is en de screens niet af zijn, blijft het hier lekker lang warm. 1 avondje eens de kachel in brand gedaan, maar dat was meer omdat we ze wouden zien branden :)

Hier staat de schuifdeur ook nog dag en nacht open en heb de stoof nog niet aangestoken …t’is hier nu volgens de thermometer 18,2 °C maar heb het eerlijkheidshalve nog niet koud …(kan ook van de wijn zijn . ;) )

18,2 graden... Ik werk 60% thuis, mijn vrouw ook 20-40%, bij 18,2 graden kan je gewoon niet stilzitten aan een bureau. Dat is een onmogelijke taak. Buiten het feit dat het gewoon koud is, krijg je last van koude handen. Zou niks voor mij zijn.

temps momenteel (zonder verwarming): Woonkamer 22,5, hal boven 23,0 en bureau 23,1 graden. Verwacht wel morgen/overmorgen dat de verwarming beneden zal aangaan. Boven is pas bij 20,5.

Voor degene met een homewizard display: is de kamertemperatuur ook zo fout? Display toont woonkamer als 22,5 graden. Display van thermostaat zegt 19,5 en losse kamerthermometer zegt 19,8.

Voor degene met een homewizard display: is de kamertemperatuur ook zo fout? Display toont woonkamer als 22,5 graden. Display van thermostaat zegt 19,5 en losse kamerthermometer zegt 19,8.

Heb geen homewizard, maar een sonoff NSpanel in de bureau en die kon ik corrigeren met een offset. Mss de homewizard ook?

18,2 graden... Ik werk 60% thuis, mijn vrouw ook 20-40%, bij 18,2 graden kan je gewoon niet stilzitten aan een bureau. Dat is een onmogelijke taak.
Watje.... ik zit hier nu rustig in de zetel om de krant & BG te lezen, en heb geen koude handen noch andere lichaamsdelen...
1000007512.jpg

Op een paar tienden na, bevestigen andere thermometers in de ruimte wat de CV display zegt, dus die lijkt behoorlijk accuraat.
Mijn vader vindt het ook koud als het minder is dan 24-25°... ik speel dan ook direct wat kleren uit als ik daar kom.

Watje.... ik zit hier nu rustig in de zetel om de krant & BG te lezen, en heb geen koude handen noch andere lichaamsdelen...
Bekijk bijlage 44567
Op een paar tienden na, bevestigen andere thermometers in de ruimte wat de CV display zegt, dus die lijkt behoorlijk accuraat.
Mijn vader vindt het ook koud als het minder is dan 24-25°... ik speel dan ook direct wat kleren uit als ik daar kom.
Wat is de luchtvochtigheid daar? Kwestie dat we even kunnen aftoetsen dat @HUSKE wel een echt watje is en alle variabelen gelijk staan. :unsure:

Ik begin wel de kachels van de buren te ruiken door onze ventilatie, dus ook daar moeten nu de speciale filters in.
Wij hebben sinds Mei ventilatie en nu merk ik af en toe ook dat we rookhinder hebben binnen.
Heb je misschien wat meer info ivm deze filters?
En je haalt in de zomer dan de filterelementen eruit om de levensduur te verlengen?

Bekijk bijlage 44567
Dat is op het randje wat gezond is voor je huis. Wat is de lucht vochtigheid?

Terug
Bovenaan