Wanneer zetten jullie de verwarming weer op?

Vloerverwarming schiet hier aan als het onder de 20 graden zakt.

Momenteel is het hier nog 20,9 zonder verwarming, en men geeft terug warmere dagen.
Dus ik verwacht niet dat het deze maand gaat aangaan.

Hier al 2 weken de verwarming terug 24/7 aan op 21,5-22 graden. Op dit moment met de airco's en eens we echt in de wintermaanden zitten de gasketel.

Ik heb gisteren de kachel aangedaan

Maar dat was vooral omdat we volgende week verhuizen en daar geen kachel meer gaan hebben ;_;

Hier ook nog 22, maar de vloer begint toch koud aan te voelen. (loop altijd op blote voeten)
Ga ook nog even wachten. Maar, maakt het verschil uit als ik de vvw pas aanzet als het binnen 20 is ipv nu al op 22 in te stellen?

Het is hier momenteel nog altijd 21,5 graden zonder de verwarming op te zetten dus hoera voor deftige isolatie. Is nochtans open bebouwing.

Gisteren op mijn werk wel al half liggen bibberen omdat die ramen en isolatie op geen kloten trekken en er gewoon een koude bries stond.
Uit ecologische (lees: financiële) reden gaat de verwarming daar pas ten vroegste op 1 oktober aan. Dat er sommige hooggeplaatste vrouwelijke collega's dan elektrische vuurtjes gebruiken gaan we niet verder over uitwijken.

Alleszins blij dat ik gisteren namiddag naar een congres moest en vandaag een ganse dag gedetacheerd zat. Volgende week misschien toch maar zien om begin van de week van thuis uit te kunnen werken met hun gezever.

Hier staat het (noodgedwongen) nog af. We hebben net nieuwe buizen gelegd voor de gietijzeren radiatoren, echter moeten nog twee oude verbindingen afgetapt worden. Dit kunnen we pas doen volgende week met het juiste materiaal. Tot dan rekken we het zonder.
Ik heb wel een Eurom elektrisch vuurtje op onze dochter haar kamer en een Dyson hot+cold formaldehyde op mijn bureau omdat die twee ruimtes het minste zon krijgen en de meeste ramen hebben (twee/drie grote raampartijen). Onze woonkamer blijft voorlopig nog een redelijk aangename 20°C omdat dit stuk vernieuwd werd met 12 cm PUR rondom.

Laatst bewerkt:
Vanaf het overdag onder de 20 graden zakt op het gelijkvloers. Bij deze temperaturen nog steeds 22-23 graden beneden en 21-22 graden boven. Perks van een nieuwbouw woning.

Ik gok dat ik ergens in oktober/november de wp terug ga moeten inschakelen.

Weersafhankelijk. De warmtepomp doet zijn ding zodat het in huis nooit onder 21 à 22°C wordt. Ik zie em eigenlijk maar een paar uur per nacht aan schieten.

Zet de chauffage toch gewoon aan als het wat kouder wordt.
De verwarming kost deze dagen nog geen euro voor het comfort dat je terug krijgt.

Heb ze hier al een paar dagen opgezet. 21 graden wil ik toch wel aanhouden.
Volgens mn app kostte me dat ongeveer 1.7 euro per dag ongeveer, daar laat ik 't niet voor.

Volgens mn app kostte me dat ongeveer 1.7 euro per dag ongeveer, daar laat ik 't niet voor.
Het is pas als het echt koud wordt dat de gasverbruikshoeveelheid fel stijgt. Nu nog beter lekker warmpjes binnen zitten.

De eerste dag is dat normaal wat meer (alles koud) dan daarna.
Een maat van mij zei gisteren dat jij al even de verwarming aanhad, daar was het gezakt naar 18 graden.

Ik merk hier dat het nu fel aan het zakken is. Woonkamer 22.5, (0,5 naukeuring) boven hal 23,0 (0,5 nauwkeuring) en de bureau 23,9 graden. Met de temperaturen die eraan komen zal ik allicht kort na het weekend, ten laatste mid volgende week de verwarming moeten aanzetten (21,5 graden streeftemp, waardoor het 's avonds 22 graden is).

Eerste jaar dat ik hier woonde was dat 26 oktober, vorig jaar 4 oktober en dit jaar zal het mogelijks nog iets vroeger zijn.

Die temperaturen kom ik hier niet toch aan, we hebben hier alleen nog maar de zomer meegemaakt in het nieuwe huis.
Ik had wel verwacht dat die grote partij ramen hier wat meer zou opwarmen omdat die toch ZZO georiënteerd zijn, maar dat glas warmt niet fel op zelfs niet in de winter.

Denk dat ik zonder verwarming hier nog niet aan 20 graden kom 's morgens op dit moment.

Denk dat mijn huis ook wat kleiner is (270m2 bruto, 241m2 netto bewoonbaar) en ik heb een HOB, 1 muur is op de laatste 2 meter na dus volledig beschermd door het huis van de buren. Grootste gedeelte van mijn (triple) glas ligt wel op het noorden, niets op het westen, klein beetje op het zuiden (straatkant).

Sketch-up huis

De verwarming gaat altijd uit om 22h (typisch 1 run van 7h tot 15-17h) en 's morgens is het nog nooit kouder dan 20,5 graden geweest, ook niet met temps van -11 graden 's nachts. Mijn gasverbruik incl sanitair warm water is dan ook maar 5500kWh/jaar (vorig jaar).

't is hier ook aan het afkoelen. Vooral 's ochtends is het was frisser (HSB dus weinig massa) maar vanaf we een beetje zon hebben wordt het terug aangenaam.
Morgen en zondag zou er terug wat zon zijn als de voorspellingen kloppen, dus ik wacht nog even om de verwarming op te zetten.

Eens een beetje tegenwind geven hier: opgestaan hier (vrijstaand huis) met 17 graden, gelukkig heb ik niet snel koud. Verwarming staat nog niet op, maar zal wss de airco's straks wel even opzetten, want nog geen zin om die grote blok beton (vloerverwarming op benedenverdieping ) al te gaan opwarmen, gezien het dit WE weer wat warmer wordt.

Terug
Bovenaan