Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klopt ook wel.Hangt ook af van soort verwarming, radiatoren of vloerverwarming, en of er trek is.
heb hier zitten lezen maar zijn er effectief mensen die 20-21 graden aangenaam vinden?
Ik en mijn vrouw zitten constant op 22,5 en dan vindt mijn vrouw het soms te koud. ikzelf vind 22,5 best aangenaam.
.Is een kwestie van gewoonte, denk. Wij houden het hier op 21,5°C. Maar om eerlijk te zijn als we dat hier nu maanden op 20°C houden, zullen we het ook wel wennen. Als ik buiten heel de dag ben bezig geweest. Merk je goed dat u lichaam zich ook moet aanpassen, want dan moet ik mijn kleren direct uitdoen want ik begin te zweten, als ik nog maar 1 voet binnen zet.heb hier zitten lezen maar zijn er effectief mensen die 20-21 graden aangenaam vinden?
Ik en mijn vrouw zitten constant op 22,5 en dan vindt mijn vrouw het soms te koud. ikzelf vind 22,5 best aangenaam.
Verbruik of opwekking? Als het effectief verbruik is dan kan het eigenlijk bijna niet, tenzij je met alle ramen open verwarmt met elektrische vuurtjes.Hier halfopen nieuwbouw met redelijk wat glas (en geen gordijnen). Beneden ca 90m2 (geen VVW in berging) en boven ca 40m2 (geen VVW in slaapkamers). Thermostaat hangt op 2m van glas. Temperatuur op 21 graden continu.
2500 kWh verbruikt in januari. Heel vorig jaar was 11000 kWh.
Lijkt me toch bijzonder hoog vergeleken met andere verbruiken die ik hier lees.
Verbruik of opwekking? Als het effectief verbruik is dan kan het eigenlijk bijna niet, tenzij je met alle ramen open verwarmt met elektrische vuurtjes.
Mijn warmtepomp verbruikt 1,8kw per uur, stel dat die heel januari draait dan kom ik nog maar aan 1300kwh….
Idd gasketel. Geen idee wat ik kan doen om het te verminderen. Denk dat er effectief enorm veel warmteverlies is via de ramen (we hebben een binnentuin met overal glas). We kijken naar gordijnen, maar ik verwacht daar ook geen wonderen van.
E peil is 2. Architect hebben we geen goeie relatie meer mee dus die kan ik niet meer aanspreken.
Hangt ook af van soort verwarming, radiatoren of vloerverwarming, en of er trek is.
S-peil 29. Glas is dubbel HR++ 1.0.
Triple hebben ze ons afgeraden owv de dimensies van de raampartijen en beperkte energetische meerwaarde.
Als het echt koud is buiten voelt het tegen dat glas toch wel echt serieus kil aan.
De verwarming staat hier door de zonnewinsten af sinds een paar dagen, wat erg vroeg is. Mogelijk moet ik ze nog wel eens terug aanzetten met de koudeprik eind deze week. In maart 25% minder gasverbruik dan vorig jaar.