Wanneer vervangt de BG 'er iets?

D

Deleted member 5800

Guest
Dacht ga eens polsen hoe lang tegenwoordig de zaken meegaan bij mensen.
Bv.. Gsm, auto, bed, vriendin :oi22:, noem maar op.


Alsook
- Wat gaat al het langste mee?
-Zijn er zaken waarin je daarin mss overdrijft?
-Zaken waar je omgeving al meer dan eens commentaar op geeft?
-Zaken waarin je daar ondertussen geen belang meer aan hecht om te doen?
-Zaken waar je zelf vreemd vanop kijkt bij een ander?

Voor ik gierig werd (lees kinderen kreeg)overdreef ik zelf wel met een smartphone of 3/4 per jaar. Daar ik ook mensen ken die easy 6/7jaar doen..
 
GSM gaat langer mee dan de vriendin meestal, wisselen van gsm doe ik enkel als hij kapot kapot is :unsure: .

Het langste mee van wat waarde, muziekinstallatie wrsch, gekregen op men 12de van de papa omdat hij een nieuwe kocht, dus installatie op zich is nog ouder, muziekfreak tot en met hij ik veel minder, en dus heel goed materiaal, als ik dat zou moeten vervangen door iets van die kwaliteit dan ben ik veel te veel geld kwijt naar men goesting.

Ik heb ook nog schoenen die nog steeds goed zitten en waar je niet aan ziet dat ze oud zijn van begin middelbare school (wit-blauwe addidas sneakers zeker en denk nog wel paar nikes ook), was toen om en bij de 1m70 en schoenmaat 42-42,5, en ik ben 16-17 jaar later nauwelijks groter en dezelfde schoenmaat :D . Zo heb ik ook nog wel een tennistraining liggen van die periode die weliswaar niet super nieuw meer is qua uitzicht maar in hoge nood gebruik ik die ook nog wel is.

Wordt daar commentaar op gegeven? Ons moeder ongetwijfeld als ze doorheeft hoe oud het is, trek ik me niet aan.

Waar geef ik geen geld meer aan uit? Veel minder take away dan in de studententijd, dan ga ik liever al eens af en toe richting deftig restaurant, kost minder (door de mindere frequentie) en is vaak toch lekkerder. DVD's heb ik ook een paar jaar regelmatig gekocht, koop nauwelijks nog films of t moete all time favourites zijn in een schone uitgave.

Auto('s): Mijn eerste twee auto's waren heel deftige bakken, de tweede was eentje die ik wel echt voor bijzonder weinig geld heb kunnen kopen, verscheept vanuit Italië was dat nog echt een belachelijke koop, maar uiteindelijk was dat in onderhoud best duur en had ik daar toch regelmatig wat kosten aan die snel opliepen, verkocht voor iets meer geld dan ik hem gekocht had en ondertussen al wel weer even met een 2de hands Nissan Qashqai aan het rijden met zeven zitplaatsen, ruime koffer, ... . Heeft mij toen enkele jaren terug nog geen 10k gekost denk ik en die rijdt ook goed... .

Raar opkijken bij een ander? Iedereen doet maar op, maar bij ons zijn er best veel personeelsleden waarvan ik ongeveer weet hoeveel ze verdienen en waarvan ik me dan afvraag of die jaguar met pers nr plaat of BMW M reeks van 90-100k echt wel nodig zijn op die jonge leeftijd, maar dan nog, ik was zo zelf ook deels op die leeftijd dus ze doen maar.
 
Dingen die langer mee gaan dan gemiddeld:
-Ik draag regelmatig kleren waarvan ik plots besef dat ik die 7 jaar geleden gekocht heb (t-shirts en broeken bedoel ik dan)
-De pc die ik bouwde in 2012 heeft sindsdien enkel een nieuwe (tweedehands) graphics card gekregen en wat extra harde schijven. Die zal 1 van de komende maanden eindelijk vervangen worden (Intel 3930k, asus rog maximus 4 extreme en (destijds) een gtx680 in een Coolermaster Cosmos II case voor de pc lovers onder ons)
-GSM is toch ook 4 jaar ondertussen (vroeger wisselde ik vaker. Maar nieuwe modellen hebben minder vooruitgang, waardoor het minder "nodig" lijkt om te vervangen
- Portefeuille recent pas vervangen, viel uit mekaar. Maar was ook al 8 jaar oud.

Dingen die ik sneller wissel:
-Schoenen, Ik draag 90% van de tijd Adidas Ultraboosts, zalige schoen, maar de zool slijt snel.
Is eigenlijk het enige wat me momenteel binnen schiet. Zal nog wel iets zijn waar ik niet aan denk.

Ik krijg hier niet veel commentaar op. Nu op de wagen wel, mensen vinden het raar als ik zeg dat ik van plan ben mijn huidige wagen op te rijden of toch minstens een jaar of 5-6 te gebruiken. Want "Alé das toch vet, neem gewoon een lease en altijd een nieuwe auto"

Waar kijk ik raar van op bij andere: Kleding. Tijdloos koopt duurdere NorthFace jas en doet daar 6 jaar mee (+-€100/jaar) "Ge zijt gek". Maar die mensen kopen den elk jaar een nieuwe jas van €150-€200, hier en daar nog wat extra dingskes, kleding van de primark die na een halve keer wassen om zeep is...ik snap het niet.
 
Dingen zo lang mogelijk gebruiken is mij eigenlijk wel met de paplepel ingegeven...vooral mijn vader was iemand die zelden iets weggooide en het principe 'goedkoop is duurkoop' huldigde (al ging die vlieger vroeger wat beter op dan nu).

In mijn geval:

- In 30 jaar tijd nog maar aan mijn tweede wagen toe: de Toyota LandCruiser die ik 23 jaar geleden kocht en dit jaar 30 jaar oud werd. Als 'backup' heb ik ook nog de Toyota Yaris van mijn vader zaliger maar ook die is ondertussen toch ook al 23 jaar oud en wil ik nog zo lang mogelijk op de weg houden.
- Droogkast en wasmachine: respectievelijk 40 en 28 jaar oud (beide van Miéle).
- Kenwood midi-keten die ik 32 jaar geleden kocht nog steeds in mijn bezit en speelt nog bijna elke dag
- Heb een hekel aan kleding kopen en heb maar 2 'goede' jeansbroeken en een 10-tal 'goede' truien en T-shirts. Deze probeer ik zo lang mogelijk te laten meegaan door zo gauw ik thuis ben een goedkope joggingbroek en sweater aan te trekken - die ik dan ook totaal 'afdraag' (ben dus blijkbaar het 'thuiszitkledij'-type :biglaugh:)
- Slaap al minstens 25 jaar in hetzelfde bed...

Commentaar op bvb mijn kleding krijg ik niet omdat ik een vrijgezel ben die ook nog eens een huismus is dus kom sowieso niet veel onder de mensen...en misschien denken die wel iets maar ze zeggen het iig niet. :biglaugh:
Krijg wél regelmatig commentaar over mijn LandCruiser maar dat is eerder positieve commentaar omdat het best wel een zeldzame terreinwagen geworden is ondertussen...vaak staan mensen er van versteld dat ik niet met een O-nummerplaat rij (heb nog altijd zo'n nummerplaat met 3 letters/3 cijfers combinatie vanuit de jaren '90).

Ben niet echt bezig met hoe anderen hun geld besteden al kan ik soms wel de wenkbrauwen fronsen als ik mensen (collega's) hoor klagen over 'te weinig geld' terwijl ze wel zo nodig elke 5 jaar een nieuwe auto (geen bedrijfswagen) moeten kopen...
 
Het voorlaatste huis van mijn ouders had een plek op een van de tegels, links achteraan aan het groot raam. Gewoon ‘een plek’. Dat werkte hem zodanig op zijn zenuwen dat hij gewoon een nieuw huis heeft laten bouwen. Hij was er ook heel eerlijk in, het ambeteerde hem en dat was zijn oplossing.

Indertijd had onze pa echt beláchelijk goeie voorwaarden voor een leasing bij een plaatselijke garage. Echt ridicuul, we hebben het over misschien €120/maand en daarmee kwam er elke twee jaar een nieuwe Volkswagen Golf (dat was zijn favo ‘bereikbare’ auto dus ja). Maar als ik terugdenk dan was het zelfs vóór er iets was als ‘leasen’ in het achtergat waar wij woonden, nog elke twee jaar een nieuwe auto.

In vergelijking daarmee kan ik mijzelf als heel erg redelijk beschouwen. Ik zou wel heel graag een nieuwe stofzuiger hebben.
 
Terug
Bovenaan