Disney+ WandaVision

Razer

Active member
Crowdfunder FE

WandaVision is een Amerikaanse superheldenserie gebaseerd op de Marvel Comics personages Scarlet Witch en Vision geproduceerd door Marvel Studios en gedistribueerd door Walt Disney Motion Pictures. De serie is de eerste door Marvel Studios geproduceerde serie in het Marvel Cinematic Universe.

Beschikbaar op Disney+
 
Ik zag net dat deze topic er al was.

Aflevering 3 was wel de moeite!
Mij lijkt het alsof iemand Wanda & Vision op zich heeft gevangen genomen en nu opsluit in een soort -Truman Show Cocoon-. Alle buren etc zijn maar 'acteurs/soldaten' om hun aan het lijntje te houden.
 
Ik zag net dat deze topic er al was.

Aflevering 3 was wel de moeite!
Mij lijkt het alsof iemand Wanda & Vision op zich heeft gevangen genomen en nu opsluit in een soort -Truman Show Cocoon-. Alle buren etc zijn maar 'acteurs/soldaten' om hun aan het lijntje te houden.

Ik denk het eigenlijk niet. Ten eerste is Vision dood aangezien hij in Infinity War door Thanos vermoord wordt. Dus het feit dat Vision hier plots terug is doet mij denken dat de volledige controle bij Wanda ligt. Ook omdat wanneer zaken niet gaan zoals ze wilt, ze de tijd terug spoelt. Zoals het einde van de 2de aflevering met die imker die uit het riool kwam of toen ze plots zwanger was. Toen draaide ze de tijd ook op een gegeven moment terug.

Mij lijkt het eerder dat Wanda op een gegeven moment geknapt is en zij dit (onbewust) heeft opgezet. Aangezien je op het einde van aflevering 3 het leger (SHIELD?) ziet staan, denk ik eerder dat zij op dit moment een stadje gijzelt met haar krachten en zo haar droom / perfecte leven probeert te realiseren.
 
Ik denk het eigenlijk niet. Ten eerste is Vision dood aangezien hij in Infinity War door Thanos vermoord wordt. Dus het feit dat Vision hier plots terug is doet mij denken dat de volledige controle bij Wanda ligt. Ook omdat wanneer zaken niet gaan zoals ze wilt, ze de tijd terug spoelt. Zoals het einde van de 2de aflevering met die imker die uit het riool kwam of toen ze plots zwanger was. Toen draaide ze de tijd ook op een gegeven moment terug.

Mij lijkt het eerder dat Wanda op een gegeven moment geknapt is en zij dit (onbewust) heeft opgezet. Aangezien je op het einde van aflevering 3 het leger (SHIELD?) ziet staan, denk ik eerder dat zij op dit moment een stadje gijzelt met haar krachten en zo haar droom / perfecte leven probeert te realiseren.
Shield is no more, in de films althans, daar was Coulson in de films al een tijd zogezegd dood. De serie volgde ook al een hele tijd niet echt meer de films. Zeker in de laatste seizoenen was dat quasi een andere timeline geworden.
Wat nu in Wandavision te zien is, is een afsplitsing van Shield. Zijnde SWORD, opgericht door Nick Fury, dat was ook al in Spider-Man Far From Home te zien, Fury in space. Ook te zien aan de Sword logo's in WandaVision. De helicopter, de imker, het hangertje van Geraldine
 
Ik denk het eigenlijk niet. Ten eerste is Vision dood aangezien hij in Infinity War door Thanos vermoord wordt. Dus het feit dat Vision hier plots terug is doet mij denken dat de volledige controle bij Wanda ligt. Ook omdat wanneer zaken niet gaan zoals ze wilt, ze de tijd terug spoelt. Zoals het einde van de 2de aflevering met die imker die uit het riool kwam of toen ze plots zwanger was. Toen draaide ze de tijd ook op een gegeven moment terug.

Mij lijkt het eerder dat Wanda op een gegeven moment geknapt is en zij dit (onbewust) heeft opgezet. Aangezien je op het einde van aflevering 3 het leger (SHIELD?) ziet staan, denk ik eerder dat zij op dit moment een stadje gijzelt met haar krachten en zo haar droom / perfecte leven probeert te realiseren.


Sowieso Wanda en ook niet echt onbewust aangezien die nu al twee keer een reset heeft uitgevoerd. Eerst toen Vision die SWORD bee-keeper zag en daarna toen hij zich vragen begon te stellen over het dorpje.
Zware House of M vibes wel met die serie... Ik denk/hoop dat de payoff gigantisch gaat worden en de MCU zo volledig nieuwe oorden gaat opzoeken.
 
Shield is no more, in de films althans, daar was Coulson in de films al een tijd zogezegd dood. De serie volgde ook al een hele tijd niet echt meer de films. Zeker in de laatste seizoenen was dat quasi een andere timeline geworden.
Wat nu in Wandavision te zien is, is een afsplitsing van Shield. Zijnde SWORD, opgericht door Nick Fury, dat was ook al in Spider-Man Far From Home te zien, Fury in space. Ook te zien aan de Sword logo's in WandaVision. De helicopter, de imker, het hangertje van Geraldine

Juist, was even de gebeurtenissen uit The Winter Soldier vergeten. Dat embleem had ik ook opgemerkt maar ik wist niet wat het betekende.

Sowieso Wanda en ook niet echt onbewust aangezien die nu al twee keer een reset heeft uitgevoerd. Eerst toen Vision die SWORD bee-keeper zag en daarna toen hij zich vragen begon te stellen over het dorpje.
Zware House of M vibes wel met die serie... Ik denk/hoop dat de payoff gigantisch gaat worden en de MCU zo volledig nieuwe oorden gaat opzoeken.
Klopt, daar sprak ik mezelf eigenlijk tegen. Aangezien ik ook al aanhaalde dat ze op een gegeven moment de tijd terug draaide, dus dan zal het inderdaad bewust zijn

@Razer
Wat zijn hier eigenlijk de regels over spoilers? Terug zoals op 9lives dat er in het topic van de aflevering gesproken mag worden vanaf deze is uitgezonden zonder spoilertags? En dat speculaties / geruchten wel in spoiler tags moeten? Want zo discussiëren in een topic over een tv programma is ook wreed irritant. Misschien handig om daar een sticky voor te maken ivm de regels?
 
Laatst bewerkt:
Juist, was even de gebeurtenissen uit The Winter Soldier vergeten. Dat embleem had ik ook opgemerkt maar ik wist niet wat het betekende.


Klopt, daar sprak ik mezelf eigenlijk tegen. Aangezien ik ook al aanhaalde dat ze op een gegeven moment de tijd terug draaide, dus dan zal het inderdaad bewust zijn

@Razer
Wat zijn hier eigenlijk de regels over spoilers? Terug zoals op 9lives dat er in het topic van de aflevering gesproken mag worden vanaf deze is uitgezonden zonder spoilertags? En dat speculaties / geruchten wel in spoiler tags moeten? Want zo discussiëren in een topic over een tv programma is ook wreed irritant. Misschien handig om daar een sticky voor te maken ivm de regels?
Die regels komen er dadelijk aan :)
 
Net ook de eerste vier afleveringen gezien, en voorlopig wordt het beter en beter. Zeer benieuwd naar de volgende afleveringen, en wat dit allemaal gaat betekenen voor de rest van de MCU.
 
Was een zeer goede aflevering, altijd leuk om uw speculaties te zien bevestigd of ontkracht worden. Leek deze keer wel een vrij korte aflevering, of ze was toch in elk geval voorbij voor ik er weet van had. Ben ook wel fan van Kat Dennings' personage Darcy, al sinds de eerste Thor film eigenlijk.

Edit: 'Blip' blijft echt zo'n debiele term
unsure.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit na 1 minuut afgezet omdat ik die jaren 50 sitcom sfeer verschrikkelijk vind.
Is het toch de moeite om door te bijten omdat het evolueert naar iets interessant? Of is het daarvoor nog wat te vroeg?
 
Ik heb dit na 1 minuut afgezet omdat ik die jaren 50 sitcom sfeer verschrikkelijk vind.
Is het toch de moeite om door te bijten omdat het evolueert naar iets interessant? Of is het daarvoor nog wat te vroeg?
Enkel de eerste aflevering speelt zich in de jaren 50 af. De tweede speelt zich af in de jaren 60, de 3de in jaren 70,... Ik zou zeker doorzetten, vanaf de cliffhanger van aflevering 2 en zeker die van aflevering 3 begint het echt interessant te worden. En in de eerste twee afleveringen zitten ook wel best humoristische momentjes.
 
Ik vond alle afleveringen al goe eigenlijk maar het zit zeker in stijgende lijn. Ik had 0 verwachtingen maar ben zeer aangenaam verrast.

Ik had wel verwacht dat mensen direct zouden afhaken in de eerste 2 afleveringen. Nochtans zijn er los van de sitcom wel al snel dingen waarvan je denkt "hier is iets niet in de haak, dit gaat nog evolueren", and it does :)
 
in aflevering 4 komt de serie precies goed op gang.
Wel sjiek om te zien hoe “de snap” en de “re-snap” de echte wereld had geïmplacteerd
 
in aflevering 4 komt de serie precies goed op gang.
Wel sjiek om te zien hoe “de snap” en de “re-snap” de echte wereld had geïmplacteerd
In mijn hoofd was het meteen: “Dus die stoel waarop Rambeau plots terug verschijnt is 5 jaar lang op exact dezelfde plaats blijven staan.”
unsure.gif
 
Week na week gaat het in stijgende lijn vooruit.
Ben echt benieuwd geworden wat er precies aan de hand is.
 
in aflevering 4 komt de serie precies goed op gang.
Wel sjiek om te zien hoe “de snap” en de “re-snap” de echte wereld had geïmplacteerd
da's echt wel...

stel u voor dat ge eerst gesnapt zijt terwijl dat ge in een vliegtuig zat... blijkbaar wordt ge echt op exact dezelfde plaats teruggesnapt, maar dat vliegtuig is daar dan uiteraard niet meer....
 
Zalig dat ze de 're-snap' effectief in beeld hebben gebracht. En dan zeker met de paniek dat dit met zich meebrengt in een ziekenhuis. Ik vind het tot nu toe geweldig.
 
Ik meen gelezen te hebben dat Banner bij de re-snap als extra conditie er bij gezet heeft dat mensen op een veilige plek terugkeren. Niet zeker of het al dan niet canon is maar hij is er slim genoeg voor.
 
Terug
Bovenaan