Auto Moto Waar tanken jullie?

Waar tanken jullie?

  • Vast tankstation, altijd dezelfde plaats

    Stemmen: 56 30,4%
  • Vast merk, maar daarom niet altijd dezelfde plaats

    Stemmen: 40 21,7%
  • Waar ik juist passeer wanneer ik moet tanken

    Stemmen: 26 14,1%
  • Waar ik het goedkoopst kan tanken

    Stemmen: 52 28,3%
  • Ik tank niet ik rij elektrisch

    Stemmen: 10 5,4%

  • Totaal aantal stemmers
    184
Net nog eens opgezocht en Q8 en Texaco zeggen ook een ethanol bij de 98 te doen.
Waarschijnlijk om oldtimers aan te trekken dat ze dat nog doen.
Er is geen wettelijke verplichting om in E5 bio-ethanol in te doen. Uiteindelijk mag er maar Max 5% in, je mag er ook perfect 0% in doen.

Bij E10 is er wel verplichting (was 1 van de doelstelling van België om aan de eisen van Europa te voldoen). Anders zouden ze dat daar ook niet indoen.

Volgens mij kom je dan ook zeer weinig E5 tegen waar effectief bio-ethanol inzit. Wij steken dat daar ook niet in.
 
Altijd bij Gabriels in Brakel.
Ligt op mijn woon-werk route en is een van de partners van het werk.
Ideaal dus.
 
Idem Gabriels in Paal. Dichtste bij en meestal hebben ze een goede prijs.

Bestaat er een tankkaart voor particulieren waarmee je korting kan krijgen ?
 
Tank 98(E5), omdat het bij mijn wagen wordt aangeraden door de fabrikant en type wagen. Anders zou het 95(E10) zijn.
Ik tank 95 omdat mijn garage me dat adviseerde voor mijn auto (BMW33E).
Hiervoor had ik een Peugeot scooter en hierin deed ik altijd 98, omdat de garagist erop stond dat dit een wezenlijk verschil zou maken met 95 voor het goed functioneren van de scooter. Geen idee in welke mate dat advies klopt, maar ik heb het wel altijd gevolgd.
 
Met de moto altijd 98 bij Esso - in die brandstof zou nog geen bio-ethanol zitten, ondanks het E5-label.
Auto meestal DATS of Shell Express, dat zijn de goedkoopste hier in de buurt.
Kun je heel makkelijk controleren als je dat ooit wenst. Neem exact 50ml benzine en 50ml water en de bio ethanol scheidt zich van de benzine onder het water. Zo kan je makkelijk het percentage berekenen in een buisje.
 
Meestal in Stekene bij Gulf maar is niet echt vast. Woon net over de grens in NL dus tank wel altijd in BE.
Helaas soms 3x per week met de dorstige duitser 😅
 
Gabriels ( licht hier gewoon om de hoek ) en sinds kort 98 beginnen tanken door wat problemen met de wagen. Op een tank van 50liter betaal ik nu 17€ meer dan 1 jaar geleden.
 
Bij de goedkoopste. Meestal is dat Esso of Shell of een Pollet.
98 voor de P.T.S. en de voor de andere wagens E95.
 
Esso Express. Is het goedkoopste en ook het dichtste tankstation voor ons.
Iets verderop is een Gabriëls en ze passen hun prijzen constant aan aan elkaar.

Prijzen makkelijk vergelijken kan je trouwens hier: carbu.com
Shell a.d. Brico is ook altijd hetzelfde als Gabriels, dus ik tank altijd bij 1 van die 2, waar ik passeer als de tank bijna leeg is of als ik hoor dat de prijzen gaan stijgen.

Vlak aan mijn werk is er een goedkoper tankstation (geen keten) ik ben de enige die geen tankkaart heeft, maar 2 bij ons op het werk klagen dat ze sinds de tankkaart meer naar de garage moeten met problemen die ze voordien niet hadden (beide wel auto's ouder dan 8j).
Ik neem het risico dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mijn geheugen is die in Ronse altijd net iets goedkoper! Mocht je daar soms passeren 😉
Niet echt, ik neem dagelijks de baan Brakel-Oudenaarde dus Ronse is een omweg.
Ik heb een tankkaart van het werk dus maakt niet zo heel veel uit.
 
Meestal bij gulf (98) goedkoopste tankstation dat 98 verkoopt een geen rommel is.
Vroeger Esso express maar die vragen plots de snelwegprijs voor 98.

Als ik in de buurt kom van een dats met een lege tank tank ik bij dats.
 
Total Excellium Diesel. Niet veel andere keuze wegens tankkaart. Wel 3 Totals op mijn woon-werk traject dus is eigenlijk best gemakkelijk.
 
Tank vaak bij Esso 98. Soms eens Total en af toe eens Shell V-Power. Total en Esso zijn hier vlak achter de hoek en de prijzen zijn altijd gelijk. Begin van de week getankt aan €1.85. Wou niet weten hoeveel het totaal was 😅.

Nu ik in Steenokkerzeel werk rij ik wel wat meer km's dus moet iedere week wel tanken. Begint een dure zaak te worden 😩.
 
Meestal aan een Q8, regio Aarschot, maar hangt er soms ook gewoon vanaf waar ik passeer als ik moet tanken.
 
Terug
Bovenaan