Waar kopen jullie onderdelen/olie?

Lifen

Well-known member
Crowdfunder FE
Een thread om de beste winkels te identificeren mbt auto-onderdelen en toebehoren.

Momenteel ben ik zelf op zoek naar motorolie voor een schappelijke prijs. Heb deze gevonden op 1001pneus.be, en die is er zo'n 50% goedkoper dan de 'normale' prijs. Ik heb deze net gekocht en zal laten weten of deze winkel OK is.

Voor andere zaken heb ik al op Autodoc gekocht, was eigenlijk ook wel goed gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Autodoc meestal maar Ook eens "misteroil"
Vroeger kon je ook op autobandenmarkt olie kopen maar die zijn ermee gestopt
 
Laatst bewerkt:
Ik koop mijn onderdelen en motorolie op Winparts.be

Ben er heel content van. Die hebben goede prijzen en snelle levering met goede support.
 
Olie bij Olieconcurrent. Bij Autodoc koop ik niks meer, echt een kutbedrijf. Ik wou daar een set remschijven en blokken kopen, bleek dat ze 40 euro meer aanrekenen, die je enkel terugkrijgt als je je oud gerief terug stuurt. Een soort verplichte recyclage dus. Ik kon dat ook niet weigeren.
Ik heb dan maar niks gekocht en gezworen dat ik er ook niks meer koop.

Voordien had ik er al eens een oliefilter gekocht die de foute was, ondanks filteren op auto en bouwjaar.
 
Net de olie binnengekregen van 1001pneus.be! Snelle levering, juiste olie, heel goede prijs. Ideaal dus.
 
Olie bij Olieconcurrent. Bij Autodoc koop ik niks meer, echt een kutbedrijf. Ik wou daar een set remschijven en blokken kopen, bleek dat ze 40 euro meer aanrekenen, die je enkel terugkrijgt als je je oud gerief terug stuurt. Een soort verplichte recyclage dus. Ik kon dat ook niet weigeren.
Ik heb dan maar niks gekocht en gezworen dat ik er ook niks meer koop.

Voordien had ik er al eens een oliefilter gekocht die de foute was, ondanks filteren op auto en bouwjaar.
Dat is geen verplichte recyclage, dat is schrootwaarde en veel gedaan bij reviseerbare onderdelen of onderdelen waar dure materialen in zitten. In het vakjargon ruil genoemd en dat is echt wel een gangbare praktijk hoor.
 
Dat is geen verplichte recyclage, dat is schrootwaarde en veel gedaan bij reviseerbare onderdelen of onderdelen waar dure materialen in zitten. In het vakjargon ruil genoemd en dat is echt wel een gangbare praktijk hoor.
Het ging om een set remschijven, en ik moest die op eigen kost versturen naar daar. Dat de garage mijn oude onderdelen houdt om nog wat te krijgen van de oudijzerboer kan me absoluut niet schelen.
 
Olie bij Olieconcurrent. Bij Autodoc koop ik niks meer, echt een kutbedrijf. Ik wou daar een set remschijven en blokken kopen, bleek dat ze 40 euro meer aanrekenen, die je enkel terugkrijgt als je je oud gerief terug stuurt. Een soort verplichte recyclage dus. Ik kon dat ook niet weigeren.
Ik heb dan maar niks gekocht en gezworen dat ik er ook niks meer koop.

Voordien had ik er al eens een oliefilter gekocht die de foute was, ondanks filteren op auto en bouwjaar.
Ik ook al jaren bij olieconcurrent.
 
Het ging om een set remschijven, en ik moest die op eigen kost versturen naar daar. Dat de garage mijn oude onderdelen houdt om nog wat te krijgen van de oudijzerboer kan me absoluut niet schelen.
Ja maar het punt is dat de prijs van die remschijven zo gezet zijn dat ze rekening houdt met de schrootwaarde van de oude.
Wil je die niet opsturen dan is de prijs dus 40€ te laag, en stuur je ze niet op dan moet je die uiteraard betalen.
 
Autodoc meestal maar Ook eens "misteroil"
Vroeger kon je ook op autobandenmarkt olie kopen maar die zijn ermee gestopt
Heb hier net olie gekocht. Gekozen voor afhaling, want die winkel is in Houthalen wat niet ver is voor me. Ging vlot en opnieuw goeie prijs (50% ongeveer van andere webwinkels).
 
autodoc of gewoon rechtstreeks bij de bmw dealer, vooral bij specifieke dingen die ik oem wil.
Zoals recent nog een set bouten gekocht voor de cardan-as naar het differentieel, ze waren zowaar goedkoper bij de bmw dealer dan online.

Maar ik ga wel winparts eens bekijken en zien of mijn volgende bestelling daar goedkoper is of niet.
 
Ik koop vaak op autodoc. Winparts ook vaak van besteld.
Ik koop vaak onderhoud materiaal.
Tenzij het echt dringend is waar ik niet enkele dagen op kan wachten. Dan ga ik bij een btw nummer garage. Die krijgt soms op de dag zelf nog onderdelen geleverd. Hoe die dat gefixt krijgt met z'n leveranciers chapeau.
Moest ne keer dringend een voorgloei relais hebben voor een diesel. Op 24uur tijd kon ik de auto al terug ophalen bij die kerel.
 
Ik koop vaak op autodoc. Winparts ook vaak van besteld.
Ik koop vaak onderhoud materiaal.
Tenzij het echt dringend is waar ik niet enkele dagen op kan wachten. Dan ga ik bij een btw nummer garage. Die krijgt soms op de dag zelf nog onderdelen geleverd. Hoe die dat gefixt krijgt met z'n leveranciers chapeau.
Moest ne keer dringend een voorgloei relais hebben voor een diesel. Op 24uur tijd kon ik de auto al terug ophalen bij die kerel.
Ja dat is ind ook een groot voordeel aan bij een officiele garage bestellen, meestal zeer snel bediend.
Dingen die ze zelf niet in stock hebben, heb je meestal de dag nadien al, of soms zelfs in de namiddag als je smorgens belt/mailt.
 
Ik wist/had niet verwacht dat ze op autodoc ook de forodo ds2500 verkochten.
Vandaag setje besteld,want ben daar super content van
 
Terug
Bovenaan