Waar ben jij nostalgisch naar?

Een feestje met de vrienden tijdens mijn verjaardag.

We gingen natuurlijk veel zuipen, maar de locatie was redelijk ver weg (een km of 10). Dus ik dacht: Ik neem de fiets want ik ga stomdronken terug naar huis rijden. (Ja ik weet het, met de fiets dronken rijden mag ook niet, zelfs te voet mag je in het openbaar niet dronken zijn, maar goed, alles is beter dan de wagen)

Natuurlijk hadden alle vrienden er niets beter op gevonden dan mij een fles wijn of sterke drank cadeau te doen als geschenk.
FUCK dat viel tegen en dat had ik niet verwacht als geschenkjes :unsure:

Dus ik terug naar huis -stomdronken met de fiets- met een fles of 5 (Allemaal van die kleine tassen met elk een fles in) .. Je kan het al raden, ik ben dus wel veilig thuis geraakt maar ik had nog amper 1 fles bij. De rest ben ik ergens 'kwijtgeraakt'. :sarcastic:

Laatst bewerkt:

Dat waren zalige tijden.

Ik heb alle leden anno 2023 wel teruggevonden (de ene wel moeilijker dan de andere), ze zijn allemaal nog actief in het wereldje.

Alleen BB Jerome zelf, daar vind ik niks van terug (buiten dat hij heel zelden nog wel eens optreedt voor retro parties van de 80's of 90's). Iemand een idee waar hij momenteel zoal mee bezig is? Hij schermt zijn privéleven goed af en is eigenlijk alleen min of meer bereikbaar via zijn oude groepsleden (Als je dan vraagt : 'hoe gaat het met BB Jerome?' dan krijg je als antwoord: 'Alles is goed met hem')

Nu goed, ik heb niets van doen met die mens, maar ik was wel fan van de groep :D

Laatst bewerkt:

Dat waren zalige tijden.

Ik heb alle leden anno 2023 wel teruggevonden (de ene wel moeilijker dan de andere), ze zijn allemaal nog actief in het wereldje.

Alleen BB Jerome zelf, daar vind ik niks van terug (buiten dat hij heel zelden nog wel eens optreedt voor retro parties van de 80's of 90's). Iemand een idee waar hij momenteel zoal mee bezig is? Hij schermt zijn privéleven goed af en is eigenlijk alleen min of meer bereikbaar via zijn oude groepsleden (Als je dan vraagt : 'hoe gaat het met BB Jerome?' dan krijg je als antwoord: 'Alles is goed met hem')

Nu goed, ik heb niets van doen met die mens, maar ik was wel fan van de groep :D
Ik heb ooit die groep live gezien in de plaatselijke discotheek.
Shock rock was hun beste nummer (vind ik nu nog wel ok) 😅

Waar is den tijd dat we nog nen echte quiz hadden, met nobele onbekenden, en moeilijke (thema)vragen. Dat je na 50 minuten weer heel wat dingen geleerd had over dingen waarvan je eerder die dag niet eens wist dat ze bestonden.
Bijna alle quizzen of spelprogramma's van tegenwoordig zijn een platform geworden om (wannabe) BV's te promoten en waar het totaal niet gaat om de vragen of om de prijs die er te winnen valt. Nochtans hoeft zo een quiz niet veel te kosten. Een Thomas Vanderveken, een tafel, en twee gasten in een simpel studiootje op Canvas is genoeg.

Moeilijke quizvragen zijn misschien niet meer gewenst deze tijden, want op die manier maak je het verschil in kennis en intellect tussen mensen pijnlijk duidelijk en tegenwoordig moet alles voor iedereen makkelijk en toegankelijk zijn.

Moeilijke quizvragen zijn misschien niet meer gewenst deze tijden, want op die manier maak je het verschil in kennis en intellect tussen mensen pijnlijk duidelijk en tegenwoordig moet alles voor iedereen makkelijk en toegankelijk zijn.
Tenzij je redeneringsvragen gaat stellen, wat me helemaal niets voor tv lijkt, is een quiz nooit echt een maat geweest voor intellect hoor. Feitenkennis ja, maar dat is dan ook de reden dat een serieuze quizploeg studeert op mogelijke vragen. Uiteindelijk moet een programma om levensvatbaar te zijn kijkers aantrekken, en daarvoor moet een zo groot mogelijke groep het gevoel hebben dat ze mee kunnen doen lijkt me.

Ik zou ook liever terug iets zoals de Canvascrack op tv hebben, zeker dan zo'n "is het nu een quiz of een sketchshow" geval dan De Slimste Mens.

De laatste zwemles van elk semester in het lager. Dan gooiden ze alle matten en ander speelgoed in het water en mochten we ons een uur amuseren. Met 4 maten op een mat kruipen en die dan verdedigen tegen de rest. En met die lange moussen 'worsten' zo hard mogelijk op anderen meppen. Heerlijk was dat.

Meer in het algemeen het pre smartphone tijdperk. Je kon je al eens vervelen, maar het was o zo zorgeloos. Ben er van overtuigd dat veel mentale problemen daar door veroorzaakt worden omdat ons brein niet meer tot rust komt.

Die was toen 30?

Vroeger zag je er dus als 30jarige, eerder 50 uit.
Een quizke.

2 foto's. Op de ene foto is iemand 25 jaar, op de andere foto, is diezelfde persoon 50 jaar oud.
Je moet de juiste leeftijd aanvinken bij de foto.

Foto's van 10 mensen.

Ik zal je nu al zeggen: Dat kan verdomd een moeilijk oefening zijn om alles 100% correct te hebben.

Een quizke.

2 foto's. Op de ene foto is iemand 25 jaar, op de andere foto, is diezelfde persoon 50 jaar oud.
Je moet de juiste leeftijd aanvinken bij de foto.

Foto's van 10 mensen.

Ik zal je nu al zeggen: Dat kan verdomd een moeilijk oefening zijn om alles 100% correct te hebben.
mss wordt het dan toch eens tijd voor een bril

De laatste zwemles van elk semester in het lager. Dan gooiden ze alle matten en ander speelgoed in het water en mochten we ons een uur amuseren. Met 4 maten op een mat kruipen en die dan verdedigen tegen de rest. En met die lange moussen 'worsten' zo hard mogelijk op anderen meppen. Heerlijk was dat.
Bij ons deden ze de lange buizenglijbaan open. En dan na een paar keer gewoon gaan, maakten we met iedereen een treintje waarna we behoorlijk snel naar beneden gleden. Zorgde steevast voor chaos en boze badmeesters. :evil:

Als snotneus stenen of matchbox autootjes op het treinspoor leggen.

Piraten (bommetjes met wat serieus poeier erin 😛) in koeienvlaaien steken.

Naast een drukke weg gaan staan en de truckers aanmanen om te claxonneren.

In de plaatselijke legerstock (soort van amerikaantje) kogeltjes halen voor een luchtkarabijn en samen met een vriend vogels proberen te schieten (nooit ene geraakt 🤣)

….

Ik heb een paar vogels gevangen op volgende manier.
-Oude grote mand van een frietuurketel.
-lang touwtje met stokje aan en schuin zetten
-brood eronder
En dan nog voor er eentje echt gevangen was,die dingen waren echt snel bij het minste🤣
Vroeger moesten we nog inventief zijn zonder smartphone om ons te amuseren.

Bij een wandeltocht een lang touw van de ene naar de andere kant van de weg leggen en wij (broers of vrienden) ons dan verschuilen in het groen of de hoge graskanten langs de weg. Eens een groepje wandelaars daar waren het touw optrekken en er rond lopen om ze vast te binden. Tientallen keren gedaan. Meestal zeer goeie reacties gekregen van de wandelaars zelf.

Terug
Bovenaan