Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik heb ooit die groep live gezien in de plaatselijke discotheek.
Dat waren zalige tijden.
Ik heb alle leden anno 2023 wel teruggevonden (de ene wel moeilijker dan de andere), ze zijn allemaal nog actief in het wereldje.
Alleen BB Jerome zelf, daar vind ik niks van terug (buiten dat hij heel zelden nog wel eens optreedt voor retro parties van de 80's of 90's). Iemand een idee waar hij momenteel zoal mee bezig is? Hij schermt zijn privéleven goed af en is eigenlijk alleen min of meer bereikbaar via zijn oude groepsleden (Als je dan vraagt : 'hoe gaat het met BB Jerome?' dan krijg je als antwoord: 'Alles is goed met hem')
Nu goed, ik heb niets van doen met die mens, maar ik was wel fan van de groep![]()

Bijna alle quizzen of spelprogramma's van tegenwoordig zijn een platform geworden om (wannabe) BV's te promoten en waar het totaal niet gaat om de vragen of om de prijs die er te winnen valt. Nochtans hoeft zo een quiz niet veel te kosten. Een Thomas Vanderveken, een tafel, en twee gasten in een simpel studiootje op Canvas is genoeg.Waar is den tijd dat we nog nen echte quiz hadden, met nobele onbekenden, en moeilijke (thema)vragen. Dat je na 50 minuten weer heel wat dingen geleerd had over dingen waarvan je eerder die dag niet eens wist dat ze bestonden.
Tenzij je redeneringsvragen gaat stellen, wat me helemaal niets voor tv lijkt, is een quiz nooit echt een maat geweest voor intellect hoor. Feitenkennis ja, maar dat is dan ook de reden dat een serieuze quizploeg studeert op mogelijke vragen. Uiteindelijk moet een programma om levensvatbaar te zijn kijkers aantrekken, en daarvoor moet een zo groot mogelijke groep het gevoel hebben dat ze mee kunnen doen lijkt me.Moeilijke quizvragen zijn misschien niet meer gewenst deze tijden, want op die manier maak je het verschil in kennis en intellect tussen mensen pijnlijk duidelijk en tegenwoordig moet alles voor iedereen makkelijk en toegankelijk zijn.
Jacobus blijkbaar gecancelled ondertussen en Corneel heeft de pijp al aan Maarten gegeven. Tot zover de nostalgie dusDe oervlaamse kinderseries zoals Jacobus en Corneel;

Die was toen 30?De oervlaamse kinderseries zoals Jacobus en Corneel;
Een quizke.Die was toen 30?
Vroeger zag je er dus als 30jarige, eerder 50 uit.
mss wordt het dan toch eens tijd voor een brilEen quizke.
2 foto's. Op de ene foto is iemand 25 jaar, op de andere foto, is diezelfde persoon 50 jaar oud.
Je moet de juiste leeftijd aanvinken bij de foto.
Foto's van 10 mensen.
Ik zal je nu al zeggen: Dat kan verdomd een moeilijk oefening zijn om alles 100% correct te hebben.
Bij ons deden ze de lange buizenglijbaan open. En dan na een paar keer gewoon gaan, maakten we met iedereen een treintje waarna we behoorlijk snel naar beneden gleden. Zorgde steevast voor chaos en boze badmeesters.De laatste zwemles van elk semester in het lager. Dan gooiden ze alle matten en ander speelgoed in het water en mochten we ons een uur amuseren. Met 4 maten op een mat kruipen en die dan verdedigen tegen de rest. En met die lange moussen 'worsten' zo hard mogelijk op anderen meppen. Heerlijk was dat.

) in koeienvlaaien steken.
)
Ik deed dat soms in iemands nekKlein beetje sadistisch mss maar: insecten verbranden door de combinatie van zon + vergrootglas.

Klein beetje sadistisch mss maar: insecten verbranden door de combinatie van zon + vergrootglas.