Waar ben jij nostalgisch naar?

06_half-life1.jpg

Ik was in een nostalgische bui en ik heb de Thunderbirds Matchbox Rescue set gekocht op tweedehands. Als klein manneke mega veel mee gespeeld met T4 en 2

De allereerste keer dat ik het menu van Rollercoaster Tycoon 1 hoorde. Hoe magisch was dat. Ontelbare uren gespeeld. :love:

En ook de versie met de uitbreidingen mag er zijn!

Ik kan die screenshot horen :love:
Ik weet die eindbaas nog "nihilist" noemde die.
Met zijn hoofd die open ging, en al die beestjes die er uit kwamen.
Damn half life 1 was zo awesome.
Blue shift en oppsing forces toch veel minder gespeeld. het "vette" was er precies wat af.

Ook dat moment toen je eindelijk army soldiers in beeld kreeg, na een paar uur spelen pas!
De verwondering dat ze het dan ook op jouw gemunt hadden.... zo'n gevoel in games creeëren ze toch nog maar zelden.

Zalig.
Waar is de tijd van de absurde humor toch naartoe. Toen alles niet politiek correct moest zijn en mensen nog doorhadden dat het satire was.
De afschuwelijke tv van tegenwoordig zal het intellect zeker niet aanzwengelen.
Zouden alle vrijgezelle boeren niet haast van straat zijn zou ge denken? Maar neen hoor, nog maar eens een nieuw seizoen.
Om van het recycleren van oude programma's en ze in een nieuw rotslecht jasje te steken nog maar te zwijgen.
Waar is den tijd dat we nog nen echte quiz hadden, met nobele onbekenden, en moeilijke (thema)vragen. Dat je na 50 minuten weer heel wat dingen geleerd had over dingen waarvan je eerder die dag niet eens wist dat ze bestonden.

Waar is den tijd dat we nog nen echte quiz hadden, met nobele onbekenden, en moeilijke (thema)vragen. Dat je na 50 minuten weer heel wat dingen geleerd had over dingen waarvan je eerder die dag niet eens wist dat ze bestonden.
Het enige wat we nog hebben is Blokken. Ik denk dat mijn ma en mijn broer daar soms naar kijken want af en toe delen die de 'pareltjes' van vragen en antwoorden die daar gegeven worden. Sommigen zijn echt gatachterlijk.

En geloof het of niet: maar dat is de broer van Frank Galan.

Ik geloof het want kan me nog herinneren dat voor één of ander programma (welk herinner ik me dan weer niet meer) Hermans medepresentatrice met bevallingsverlof was en Herman niet beter vond dan als vervanger zijn broer te vragen: wie dus Frank Galan bleek te zijn...

Offtopic: Woont Herman van Molle nu niet in Zweden?
Altijd met goede moed beginnen kijken naar de canvascrack en telkens weer beseffen dat het niveau te hoog was voor mij. 😅

De middagen dat ik in de ‘grote zetel’ met mijn Barbies speelde, terwijl moeder een boek las en vader sliep. Een van de weinige momenten dat de stress in huis weg was (zolang je muisstil bleef). Ik had zo een plastiek mandje propvol kleertjes, ik speelde alleen met de poppen en de kleertjes ook al had ik best wel wat ander Barbie spul.
Toen mijn kamer was opgedaan van kinder naar tiener. Had zo een typische 90’s bureaustoel in fluo kleuren, op wieltjes. Van de ene kant naar de andere kant van de kamer rollen, cassetjes afspelen. Ik had een leuke kamer, heel licht en best groot. Toen het huis verkocht was en ze was helemaal leeg en *wit* geschilderd, brak mijn hart een beetje.
Aan mijn bureautje zitten, bureaulamp aan, cd speler op de oren en heel de middag tekenen. Ik kan niet goed ‘zelf’ tekenen maar ik kon uren zoet zijn met iets na te tekenen. Die kamer was echt een inner sanctum, ik zou nog een paleis mogen kopen, dat gevoel ga ik nooit terugvinden.

Terug
Bovenaan