Waar ben jij nostalgisch naar?

Botsbal. Doet me denken aan een spel dat wij op de speelplaats speelden. Met je vuist moest je een bal tegen de muur slaan en ze moest 1x kaatsen eer de volgende mocht slaan. Kon je er niet op slaan dan lag je eruit.

De truuk was om ze zo zacht mogelijk te laten kaatsen zodat ze bijna niet meer terug opwipte. Ik heb de helft van mijn lager zonder vel aan mijn kneukels rondgelopen doordat ze over de asfalt schraapten.

Ik was in de lagere school de weirdo die compleet solitair blaadjes van de haag op de speelplaats plukte om deze dan op te eten in de overtuiging dat ik er dan cool en mysterieus uit zou zien. Die fase heeft gelukkig niet al te lang geduurd.

Ik vraag me nu wel af of er ergens op een alternatief forum mensen nostalgische herinneringen aan mij ophalen. :love:

Ik was in de lagere school de weirdo die compleet solitair blaadjes van de haag op de speelplaats plukte om deze dan op te eten in de overtuiging dat ik er dan cool en mysterieus uit zou zien. Die fase heeft gelukkig niet al te lang geduurd.
200.gif

Ik vraag me nu wel af of er ergens op een alternatief forum mensen nostalgische herinneringen aan mij ophalen. :love:
Misschien, maar voor uw eigen goed is het misschien beter dat je die herinneringen nooit leest :p.

jim-halpert-face.gif

Kei mysterieus enzo

llama-chew.gif

Of de verhalen die je dan hoort van de generatie van onze ouders waar ze na zulke streken met een riek of jachtgeweer achter hun aan liepen :laugh:
Ik ben ook nog samen met wat vriendjes door een boer met riek achtervolgd geweest. De geneugten van op te groeien op den boeren buiten.

Ik ben ook nog samen met wat vriendjes door een boer met riek achtervolgd geweest. De geneugten van op te groeien op den boeren buiten.
Hier eens een boer met zijn geweer achter ons geweest.
We hadden het genoegen om de koning langs zien te komen rijden, een paar straten verder dan onze lagere school.
De leerkrachten hadden niet beter gevonden om een shortcut te nemen door de boer zijn graanveld.
Ik moet u niet vertellen dat hij dat niet zo aangenaam vond.
Kinderen in paniek aan het wegrennen, met die gast achter ons aan en de leerkracht zijn beste boers aan het bovenhalen om hem te kalmeren
Wat een tijden 🥰

Ik vrees dat die fase toch wat langer geduurd heeft... Als puber was je nog steeds de weirdo met de regenboogkousenbroek.

Botsbal. Doet me denken aan een spel dat wij op de speelplaats speelden. Met je vuist moest je een bal tegen de muur slaan en ze moest 1x kaatsen eer de volgende mocht slaan. Kon je er niet op slaan dan lag je eruit.

De truuk was om ze zo zacht mogelijk te laten kaatsen zodat ze bijna niet meer terug opwipte. Ik heb de helft van mijn lager zonder vel aan mijn kneukels rondgelopen doordat ze over de asfalt schraapten.
Dat speelden wij ook! Idd zo zacht mogelijk of juist zo ver en schuin mogelijk dat de hoek heel moeilijk werd 👌.
Ik herinner me ook nog tijdens een winter dat ik ene had vastgemaakt rond de paal van het afdak door de haakjes van zijn handschoenen aan elkaar te haken. Die heeft daar tot na het belsignaal gestaan en dan is de leerkracht hem gaan halen want hij had niet door dat hij gewoon zijn handschoenen kon uitdoen 🤷‍♂️

Een snoepje: geel, ananas smaak, kubusjes apart verpakt. Ik vind er enkel online met precies een suikerlaag rond en die ik mij herinner waren blinkend.

Porky’s

De American pie van mijn generatie.
Wie kan de glory hole scene of de ‘Lassie’ scène ooit vergeten 😅

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan